Gyorsan elalszol, és nyugodtan pihensz: 8 villámgyors és egyszerű nyújtó gyakorlat lefekvés előtt
Az óvatos nyújtó gyakorlatok segíthetik a zavartalan éjszakai pihenést, csak néhány percet kell rászánnod az elvégzésükre esténként.

GettyImages-1167766862
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Nyílt titok, hogy a jó minőségű és elegendő alvás nélkül nehezen képzelhető el az eredményes nappali teljesítmény, sőt az egészség is. Az alváshiány egy sor komoly kórképpel mutat összefüggést, növeli többek között a diabétesz, illetve a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát is.

Mégis, napjainkban sajnos sokan küzdenek különféle alvászavarokkal, a gyakori éjszakai ébredések mellett problémát jelent az álomba merülés nehézsége is. Ha te is hasonlóval küzdesz, érdemes lehet kipróbálnod a következő gyakorlatokat, amelyek elősegíthetik a nyugodt éjszakai pihenést.

Nyújtó gyakorlatok a nyugodt alvásért

A rendszeres testmozgás támogatja az általános egészséget és az alvást is, ugyanakkor lefekvés előtt közvetlenül már nem ajánlott a nagyon intenzív, pulzusemelő mozgás, hiszen az még akár jobban fel is ébreszthet. Az óvatos, lassú nyújtó gyakorlatok viszont a testedre és a légzésedre figyelve segítenek eltávolodni a napközbeni idegeskedéstől, enyhítik az izomfeszülésből eredő panaszokat és megelőzhetik az éjszakai izomgörcsöket. Mindenképpen ügyelj rá, hogy a mozdulatok ne járjanak fájdalommal! Amennyiben diagnosztizált mozgásszervi panasszal élsz, a gyakorlatok végzése előtt egyeztess a terapeutáddal! A talajon végzendőkhöz jól jöhet egy polifoam vagy jógamatrac.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük