Nikotinfüggőségi teszt
Ha akarod, leteszed a cigit?
Csak társasági vagy alkalmi dohányos vagy, és azt hiszed, nem lehet baj? Derítsd ki, melyik típusba tartozol, és mennyire függsz a cigitől!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

Milyen az arcformád? Mutatjuk, melyik ékszer illik hozzá a legjobban

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Csodás úszó virágok az esküvőn: látványos dekoráció a vacsoraasztalra »

A legjobb szemüvegkeret az arcformádhoz - Így állapítsd meg, melyik illik hozzád! »

Így szűkítsd be a farmered szárát, ha nem elég passzentos - Nőiesebb lesz tőle »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Cikkünkben öt eltérő dohányos típust különítünk el. A jellemzésekből könnyen magadra ismerhetsz, megállapíthatod dohányzási profilod, illetve, hogy mennyire függsz a cigitől.

Azt is megtudhatod, milyen lépéseket érdemes tenned a leszokás, valamint egészséged érdekében.

Teszteld magad!
Ha szeretnéd tudni, mennyire vagy függő, töltsd ki tesztünket, és kiderül, mekkora helyet követel magának életedben a cigaretta!

A társasági dohányos

Csak partikon, karácsonykor, újévkor és a dohányzásellenes napon - mivel szabad gondolkodású és lázadó lélek vagy - gyújtasz rá? Egyértelműen a társasági dohányos kategóriába tartozol. Életednek nem szerves része a cigi, és nem is kell, hogy az legyen. Viszont jusson eszedbe, hogy mindenki társasági dohányosként kezdi, és túl sokan vannak, akik így szoknak rá.

Spórolj meg magadnak némi időt és fáradságot: tedd le most a cigit! Bizonyára tisztában vagy a dohányzás ismert egészségkárosító hatásaival. Ha ennyi nem volna elég, ismerj meg még pár betegséget, melyek kialakulásával összefüggésbe hozható a cigi.

Az alkalmi dohányos

A dohányosok érthetetlennek találnak. A nemdohányzók is. Nagy ritkán rágyújtasz - általában valaki máséra. Minek?

Miért játszanál orosz rulettet egy halálos szokással, ami ráadásul nem is olyan fontos számodra? Most még gyerekjáték megszabadulnod a cigitől, ám a dohányzás idővel szokásoddá válhat. Ismerj meg néhány dohányzással kapcsolatos végzetes tévhitet. Ezek tudatában talán egyszerűbb lesz lemondanod a cigiről!

A fű-dohányos

A legtöbb országban még mindig többé-kevésbé illegális a fű szívása - a figyelemreméltó Hollandia és Csehország kivételével. Bár sok szakember véleménye szerint a marihuána esetében kisebb valószínűséggel alakul ki függőség, mint a keményebb drogoknál vagy a cigarettánál és az alkoholnál, a fű korántsem ártalmatlan. Az olyan ismertebb veszélyek mellett, mint például a memóriazavar, fennáll annak rizikója is, hogy, ha elkezdesz füvet szívni, előbb-utóbb a nikotinra is ráállsz.

Korábbi cikkünkre kattintva megtudhatsz néhány érdekességet a marihuánáról, mellyel eddig talán nem voltál tisztában.

A komoly dohányos

Napi 20 szál fölött szívsz egy nap. Mások úgy gondolnak rád, mint akinek cigaretta van a kezében vagy a szájában. Mindig van időd csak még egy cigarettára. Mielőtt elmész otthonról, lefekvés előtti utolsó tennivalóként, evés előtt, evés után rágyújtasz. Ha eléggé elszánt vagy, még a fogások között is pöfékelsz kicsit. Az, hogy minden reggel köhögéssel indul a napod, neked talán már fel sem tűnik, vagy rendszerint azzal takarózol, hogy megfáztál.
Ha még sohasem próbáltad, kattints korábbi cikkünkre, és less el néhány könnyen hasznosítható gyakorlati tanácsot!

A visszaeső dohányos

Már nem is számolod, hányszor próbáltál meg leszokni, sikertelenül? Ne keseredj el, ez egy ravasz szokás. Előző próbálkozásaidra pusztán úgy gondolj, mint a nagy eseményre való gyakorlásra: összes erőforrásodat a végső alkalomra egyesíted, amikor végleg eldobod a cigit. Soha ne add fel, hogy leszokj! A mostani éppen olyan jó alkalom a sikeres próbálkozásra, mint bármelyik másik. Próbáld újra!

Ha még egyszer nekiveselkednél, kattints korábbi cikkünkre! A benne szereplő termékek segíthetnek abban, hogy búcsút ints a ciginek, és ne rombold tovább az egészséged.

Cikkünk Peter Cross - Clive Hopwood: Hagyd abba a dohányzást! című könyve alapján készült.

Blog.hu ajánló