Megelőzi a rákot, gyorsítja a sebgyógyulást és jó hatással van a szemre
Így használd az olívaolajat!
Használd gyakran a vitaminokban és antioxidánsokban bővelkedő olajat.

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

A tökéletesen besütött haj titka a sztárfodrász szerint: nem mindegy, mivel csinálod »

Így viseld a fekete leggings-et télen: nem csak pulcsival lehet stílusos »

Másodpercek alatt visszazsugorodik a kinyúlt hajgumi: csak víz kell hozzá »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az olívabogyó és a belőle sajtolt olaj a föníciaiaktól származik. A mintegy 4000 éves múltra visszatekintő élelmiszert ma elsősorban Olaszországban és Spanyolországban állítják elő. Számos egészségügyi szempontból hasznos tulajdonsággal bír, éppen ezért érdemes követned az olaszok példáját, ahol az egy főre eső átlagos havi olívaolaj-fogyasztás egy liter felett van.

Rákellenes olíva

Nem véletlen, hogy a mediterrán országokban magasabb az emberek átlagéletkora: ez részben az olívaolaj-fogyasztásnak köszönhető. Az olívaolaj ugyanis igen magas antioxidáns-tartalommal bír. Ezek a vegyületek semlegesítik a szervezetben a káros szabadgyököket.

A természetes antioxidánsok közül az olívaolaj tartalmaz A-, D- és E-vitamint, továbbá bővelkedik béta-karotinokban. A chicagói Northwestern University kutatóinak vizsgálatai szerint a rendszeres olívaolaj-fogyasztás a mellrák kialakulásnak kockázatát is csökkenti. Egy kutatás szerint a benne lévő olajsav gátolja az emlőrákkal összefüggésbe hozható Her-2/neu jelű fehérje termelődését a szervezetben.

Fiatalító olaj

A benne található A-vitamin pozitív hatással van a szem működésére, gyorsítja a sebgyógyulást, az E-vitaminnal együtt pedig hajad és bőröd szépségét is őrzi. Ha tehát nem vagy megelégedve bőröd minőségével, érdemes kipróbálnod olívás bőrápoló termékeket. Korábbi cikkünkre kattintva megtudhatod, hogyan óvhatod hajad szépségét az olíva erejével. A dió- és mogyorófélék mellett az olívaolaj az egyik legbiztosabb E-vitamin-forrás.

Bőrszépítő arckezelés

Otthon is készíthetsz fiatalító hatású arcápolót. Egy tálban keverj össze negyedcsészényi olívaolajat egy gondosan megtisztított citrom vagy narancs héjával, levével. A citrusfélék savai lehámlasztják az elhalt hámréteget, az olaj pedig ápolja a bőröd. Az így elkészült keveréket finoman masszírozd a bőrbe, majd öblítsd le egy kevés hideg vízzel. Ezt követően már ne tegyél semmit a bőrödre.

Így fogyaszd!

Olívaolaj-fogyasztás tekintetében igencsak le vagyunk maradva a mediterrán országoktól. Éppen ezért érdemes tudatosan megreformálnod az étrendedet: fogyassz több zöld salátát, próbáld ki a gazpacho levest, de süthetsz akár olívás kenyeret is. Táplálkozási szakemberek szerint körülbelül napi négy evőkanál olívaolaj fogyasztása már elegendő mennyiség ahhoz, hogy érvényesüljenek a táplálék pozitív hatásai.

Szűz és extra szűz olajok

Ma már az olívaolajnak is számos fajtája van. Egészségügyi vonatkozásban legtöbbször az extra szűz verzióját említik. Ezt az olívaolajat frissen szedett olívabogyókból állítják elő első préseléssel, hideg sajtolással, kizárólag fizikai eljárással - minden vegyi eljárástól mentesen.

Az extra szűz verzió a legdrágább, egyben legjobb minőségű olívaolaj - antioxidáns hatású polifenol-tartalma igen magas: 5-80 mg/100 g. Elsősorban salátákhoz érdemes használnod, sütés során ugyanis sokat veszít az egészségügyi szempontból előnyös tulajdonságaiból.

A szűz olívaolajat ugyancsak első sajtolásból, ám gyengébb minőségű olajbogyókból nyerik. Minősége és íze az extra szűz olajhoz képest gyengébb, a savtartalma pedig magasabb.

Ezt is szeretjük