Nem tudsz aludni? Ezzel a betegséggel számolhatsz, ha nem oldod meg mielőbb
Szorosabb az összefüggés, mint gondolnád.

Ez is érdekelhet

Fodrászszalon az otthonunkban: egészséges és gyönyörű haj Panasonic hajszárítókkal (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

beauty and style

A csinos kis nagymamaretikül az új sláger: árakkal, lelőhelyekkel mutatjuk a szupernőies darabokat »

Vastag a dereka, széles a csípője, de irtó nőiesen öltözködik: nem a plusz kilókat, csak a csinos nőt látjuk »

Méregtelenítő vitaminbomba turmix téli lehangoltság ellen: olyan krémes, hogy megáll benne a kanál »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Gondoltad volna, hogy a magas vérnyomás és az álmatlanság szorosan összefügghet? Dr. Marton Anna, az Oxygen Medical kardiológusa erről a korántsem veszélytelen összefüggésről beszélt.

Álmatlanság miatt magas vérnyomás?

A Mayo Klinika kutatásai szerint az álmatlanság, illetve a nem kielégítő alvás határozottan magasabb éjszakai vérnyomásértékeket okoz. A jelenséggel foglalkozni kell, mert a Centers for Disease Controll and Prevention nevű amerikai szervezet szerint a nem megfelelő alvás már népegészségügyi méretű probléma. A klinika kutatói 19-36 év közti, normál súlyú, egészséges pácienseket vizsgáltak 16 napig.

A négynapos felvezetés után kilenc napig részben csökkent alvásmennyiséget - négy órát -, részben elég alvást - kilenc órát - engedélyeztek nekik. Ezek után három napig tartott a levezető fázis. Mindeközben végig kontrollálták a vérnyomásukat. Az eredmények szerint míg a kielégítő alvás alatt az átlagos érték 105/57 Hgmm volt, addig a megzavart fázisban 115/64 Hgmm.

Ez valószínűleg annak volt köszönhető, hogy míg normál esetben a vérnyomás éjszaka csökken, addig a zavart alvás esetében alig következik be csökkenés. A nem kielégítő alvás ráadásul más problémákat is okoz.

Azok, akik nem alszanak eleget, jóval nagyobb valószínűséggel néznek szembe a cukorbetegséggel, az elhízással, a depresszióval, bizonyos daganatos betegségekkel, illetve romlik az életminőségük és a teljesítményük is.

Mit tehetsz a jó alvásért?

Estére csökkentsd a fénymennyiséget, hogy ezzel előkészítsd a szervezetet az alvás időszakára. Tartsd alacsonyan a hőmérsékletet a hálószobában, ez éjszaka optimálisan 18-19 fok. Gondosan válaszd meg a takarót és a párnát, gyakran cserélj ágyneműt. Csendesíts le mindent magad körül. Kapcsold ki az elektromos berendezéseket a hálószobában, a retina fényreceptorai ugyanis jeleket küldenek az agynak, megzavarva ezzel az alvás ritmusát.

A nyugodt alvás záloga

A mandarin-, narancs esszencia, kamilla-, levendula-, és szantál illóolaj keveréke gondoskodik arról, hogy lágy, nyugodt hangulat uralkodjon a hálószobában, vagy akár a babaszobában is.

További információkat itt találsz.

 

Promóció

A magas vérnyomást kezelni kell!

Ha már kialakult a magas vérnyomás, azt kezelni kell a komoly szövődmények elkerülése végett. A betegnek ajánlatos az orvos életmódra vonatkozó tanácsait is elfogadnia és betartania, mert annak önmagában is megelőző vagy akár gyógyító hatása van.

Kutatások és napi tapasztalatok is bizonyítják, hogy túlsúly esetén a testsúlycsökkentés, a sóbevitel optimalizálása és a rendszeres fizikai aktivitás jelentős vérnyomáscsökkenést eredményez. Arra is van adat, hogy az alkoholfogyasztás mérséklése és a dohányzás elhagyása kedvezően hat a vérnyomásra.

A túlsúly csökkentése is megoldás lehet

Szélsőséges diéták helyett javasolt a sokoldalú, kiegyensúlyozott, de zsírban, olajban, cukrokban, szénhidrátokban szegény étrend. Ugyanakkor ajánlott rendszeresen zöldség, gyümölcs, hal és sovány húsok, mérsékelt mennyiségben teljes kiőrlésű gabonatermékek és diófélék fogyasztása.

A nem gyógyszeres kezelési formák közül a túlsúly esetén alkalmazott testsúlycsökkentés a leghatékonyabb. Már három kilogrammos fogyás is szignifikánsan csökkenti nemcsak a vérnyomást, de a kóros vérzsír-, vércukor- és húgysavszintet is.

A rendszeres, heti minimum 3x1 órás vagy napi minimum 30 perces testmozgás pedig három hónap után olyan sportadaptációs mechanizmusokat indít el a szervezetben, melyek szintén igen kedvező hatással bírnak a vérnyomásértékekre és a többi anyagcsere-eltérésre.

Tehát nemcsak a stressz és az alvásmegvonás hat a vérnyomásra, hanem a vérnyomás optimalizálása önmagában is pihentetőbb alvást, javuló stressztoleranciát, általánosságban pedig nyugodtabb habitust eredményez.

Ezt is szeretjük