Csökkenti a szívbetegség rizikóját, 60 év felett kiemelten javasolt: 8 tornagyakorlat, ami otthon is végezhető
A könnyű, átmozgató otthoni tornagyakorlatok napi szinten végezhetők.

GettyImages-1297405818
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A rendszeres testmozgás hatvanéves kor felett is nagy jelentőséggel bír: legalább heti 150 percet javasolnak a szakértők, mely alacsonyabb intenzitású, ízületkímélő mozgásformák végzésével is lehetséges. Ez a mennyiség már számos egészségügyi előnnyel bír a szervezet számára.

A testmozgás, különösen az aerob típusú sportok segítenek a túlsúly mérséklésében, rugalmasabbá teszik az ízületeket, stabilan tartják a vérnyomást és a pulzust, felfrissítik az agyműködést, védik az ereket, csökkentik a szívbetegségek rizikóját, összességében segítenek a betegségek megelőzésében, egy jobb életminőség fenntartásában.

Otthoni tornagyakorlatok

Ízületi problémák, fájdalmak esetén minden esetben a legjobb egy szakértő gyógytornász segítségét kérni a gyakorlatsor megtervezéséhez, aki segíthet elsajátítani a mozdulatok helyes kivitelezését is. Megelőzési céllal, egészséges szervezettel azonban néhány átmozgató, nyújtó gyakorlat otthon is bátran végezhető.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük