Ez történik a testedben, ha kávét iszol: a hatodik órában durva következménye van!
Kíváncsi vagy, mikortól hat, és meddig érezheted magad jobban tőle?

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Amellett, hogy a koffein révén energetizál, aktivizál, és serkenti mind a testet, mind a szellemet, a kávé sokak számára egyfajta rituálét jelent, néhány olyan percet, ami csak az övék, amire mindig van idő.

Sokan sokfélét tudni vélnek arról, miként hat a szervezetre - míg vannak, akik függőséget okozó szerként tekintenek rá, mások áldásos hatásaira szeretnék felhívni a figyelmet. És bár tény, hogy utóbbiak szép számmal akadnak, fogyasztásának túlzásba vitele valóban terhelést jelent a szívre nézve, emellett elvonási tüneteket is okoz, ha valaki nem jut hozzá a megszokott adaghoz.

A tizedik perc körül már hatással van a testre

Ha szereted a kávét, és nincsenek szívproblémáid, valamint vesebetegséged, szakértők szerint egy-két csésze nem árt meg, sőt, jótékony hatásai is lehetnek a szervezetre, ügyelj azonban arra, hogy a napi több mint négy csésze már igen kártékony lehet.

Emellett nem árt azzal sem pontosan tisztában lenni, milyen hatásokat vált ki a testben fogyasztása után, és azok milyen gyorsan jelentkeznek. Ennek járt utána a Brightside.me is.

Cikkük szerint a koffein a fogyasztás utáni tizedik perc körül a véráramba kerül, hatására pedig megemelkedik a pulzus és a vérnyomás. A 20. perc körül már jóval koncentráltabbnak érezheted magad, figyelmed élesebb és fókuszáltabb lesz, pörögni kezd az agyad, kevésbé leszel fáradt, és sokkal egyszerűbbnek látod a problémák megoldását is.

A 30. perc környékén a szervezet elkezd több adrenalint termelni, élesedhet akár még a látás is, míg a 40. perc környékén nő a szerotoninszint, és még az izomerő is fokozottabbnak tűnhet.

A fogyasztás utáni negyedik órában érdekes dolog történik, felgyorsul ugyanis a sejtekből való energia felszabadulásának mértéke, így a szervezet még akkor is zsírsejteket éget el, ha tulajdonképpen nem is végzel erőteljes fizikai aktivitást. Mindemellett a gyomorsav és az emésztőenzimek termelődése is fokozódik.

A hatodik óra kritikus pontnak számít

A kávé elfogyasztása utáni hatodik órában azonban már nem túl pozitív a hatás, ilyenkor érvényesül ugyanis igazán dehidratáló hatása, ami miatt nemcsak vizet veszít a szervezet, de fontos ásványi anyagokat és vitaminokat is, ami akár a kalcium-anyagcsere enyhe zavarához is vezethet. Ha tehát rendszeresen fogyasztasz kávét, mindenképp fokozottan ügyelj a megfelelő folyadékbevitelre. A kávét vízhajtó hatása miatt ebbe soha ne számold bele, sőt, igyekezz inkább kompenzálni.

Ezt is szeretjük