Ez történik a testedben, ha kávét iszol: a hatodik órában durva következménye van!
Kíváncsi vagy, mikortól hat, és meddig érezheted magad jobban tőle?

Ez is érdekelhet

10 ok, hogy miért Máltán tanulj angolul (x)

Le az impulzusvásárlással! Válts át online-ra (x)

Jázmin felépülése az agysérüléséből (x)

beauty and style

Ezért a hátsóért rajong a fél internet: a 26 éves fitneszmodellnek eszméletlen alakja van »

Az 51 éves Christy Turlington nem kér a Photoshopból: így is gyönyörű »

Bella Hadid minden héten új hajjal hódít: ezek voltak a legjobb frizurái 2019-ben »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Amellett, hogy a koffein révén energetizál, aktivizál, és serkenti mind a testet, mind a szellemet, a kávé sokak számára egyfajta rituálét jelent, néhány olyan percet, ami csak az övék, amire mindig van idő.

Sokan sokfélét tudni vélnek arról, miként hat a szervezetre - míg vannak, akik függőséget okozó szerként tekintenek rá, mások áldásos hatásaira szeretnék felhívni a figyelmet. És bár tény, hogy utóbbiak szép számmal akadnak, fogyasztásának túlzásba vitele valóban terhelést jelent a szívre nézve, emellett elvonási tüneteket is okoz, ha valaki nem jut hozzá a megszokott adaghoz.

A tizedik perc körül már hatással van a testre

Ha szereted a kávét, és nincsenek szívproblémáid, valamint vesebetegséged, szakértők szerint egy-két csésze nem árt meg, sőt, jótékony hatásai is lehetnek a szervezetre, ügyelj azonban arra, hogy a napi több mint négy csésze már igen kártékony lehet.

Emellett nem árt azzal sem pontosan tisztában lenni, milyen hatásokat vált ki a testben fogyasztása után, és azok milyen gyorsan jelentkeznek. Ennek járt utána a Brightside.me is.

Cikkük szerint a koffein a fogyasztás utáni tizedik perc körül a véráramba kerül, hatására pedig megemelkedik a pulzus és a vérnyomás. A 20. perc körül már jóval koncentráltabbnak érezheted magad, figyelmed élesebb és fókuszáltabb lesz, pörögni kezd az agyad, kevésbé leszel fáradt, és sokkal egyszerűbbnek látod a problémák megoldását is.

A 30. perc környékén a szervezet elkezd több adrenalint termelni, élesedhet akár még a látás is, míg a 40. perc környékén nő a szerotoninszint, és még az izomerő is fokozottabbnak tűnhet.

A fogyasztás utáni negyedik órában érdekes dolog történik, felgyorsul ugyanis a sejtekből való energia felszabadulásának mértéke, így a szervezet még akkor is zsírsejteket éget el, ha tulajdonképpen nem is végzel erőteljes fizikai aktivitást. Mindemellett a gyomorsav és az emésztőenzimek termelődése is fokozódik.

A hatodik óra kritikus pontnak számít

A kávé elfogyasztása utáni hatodik órában azonban már nem túl pozitív a hatás, ilyenkor érvényesül ugyanis igazán dehidratáló hatása, ami miatt nemcsak vizet veszít a szervezet, de fontos ásványi anyagokat és vitaminokat is, ami akár a kalcium-anyagcsere enyhe zavarához is vezethet. Ha tehát rendszeresen fogyasztasz kávét, mindenképp fokozottan ügyelj a megfelelő folyadékbevitelre. A kávét vízhajtó hatása miatt ebbe soha ne számold bele, sőt, igyekezz inkább kompenzálni.

Ezt is szeretjük