Jó női bajokra, fertőtlenítő és antioxidáns
Még mire edd a málnát?
A nyár egyik legvidámabb gyümölcse a málna. Nem csupán ínycsiklandó, hanem rendkívül egészséges is.

Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

A kávéfilter erre is jó: olcsó trükk a smink tökéletesítésére »

Magyar márka táskái New Yorkban: a Nini Molnar nemzetközi sikerekre tör »

Felejtsd el az uncsi karácsonyi zoknit: ajándékozz élményt! (x) »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az ínycsiklandó piros gyümölcs a rózsafélék - Rosaceae - családjába tartozik. A cserje alapvetően hegyvidéken terem, ám hazánkban is számos helyen termesztik. A málna olyan sokféle formában létezik, hogy felsorolni is nehéz. Fogyaszthatod süteményben, turmixként, lekvárként, de a legegyszerűbb - és a legegészségesebb -, ha nyersen csipegeted. Ismerd meg, pontosan milyen előnyös tulajdonságokkal bír az apró bogyós gyümölcs.

Málnalevélteával a női bajok ellen

Nem csupán a gyümölcsöt, hanem a málnalevelet is használhatod egészségügyi célokra. A belőle főzött tea kiváló alternatív gyógymód női problémákra. A málnalevéltea fogyasztásával enyhítheted a menstruációs fájdalmakat.

Mivel segít ellazítani a kismedence-tájéki izmokat, várandós anyukák is előszeretettel isszák a terhesség utolsó szakaszában. A 36. héttől fogyassz napi 2-3 dl málnalevélteát - izomlazító hatásának köszönhetően csökkenti a szülési fájdalmakat. Egyes természetgyógyászok szerint akkor is érdemes fogyasztanod, ha gyermeket tervezel: a málnalevéltea ugyanis támogatja a peteérést.

Fertőtlenítő málnalevéltea

A málnalevéltea amellett, hogy remek választás női problémákra, kiváló fertőtlenítő, méregtelenítő hatással is bír. Alkalmazhatod a téli megfázásos időszakokban, illetve az év bármely szakaszában például ínyvérzés vagy hólyaghurut ellen. A málnalevéltea nem csupán fertőtlenít, de cseranyagainak köszönhetően összehúzó hatású is. A leveleket egész nyáron szedheted.

Így készítsd el a teát!

Nincs más dolgod, mint egy-két teáskanálnyi szárított málnalevelet leforrázni egy csészényi vízzel. Ezt követően hagyd állni nyolc-tíz percig, majd szűrd le. Ha ínyvérzés ellen vagy torokfertőtlenítésre használnád, ne ízesítsd. Ha felfázásra vagy menstruációs görcsökre iszod, ízlés szerint adhatsz hozzá egy kevés mézet.

Antioxidáns gyümölcs

Az apró bogyós gyümölcsök fogyasztása rendkívül egészséges, hiszen ezek kiváló tárházai az antioxidánsoknak. Különösen a fekete áfonyában, a fekete ribizliben és a szederben van sok ilyen vegyület, de a kevéssé sötét színű málna is bővelkedik benne. Ha a testben túl sok egészségkárosító szabadgyök van jelen, az sejtszinten rongálja a szervezetedet. Hatásukra fogékonyabbá válsz a fertőzésekre, hosszabb távon pedig daganatos betegségekhez, valamint korai öregedéshez vezethetnek.

Málnával a szabadgyökök ellen

A málnában található antocianinok olyan növényi festékanyagok, melyek antioxidáns hatásuknak köszönhetően semlegesítik a káros szabadgyököket. Ellágsav-tartalmából adódóan a málna a rákkeltő anyagokat is semlegesíti.

Szívvédő málna

A málna igazi vitaminbomba a szervezetednek: nagyon sok C-, B1- és B2-vitamint tartalmaz. Ahogy a legtöbb bogyós gyümölcsben, így a málnában is megtalálható egy kempferol nevű, jótékony hatású vegyület. Ez a flavonoid semlegesíti a rákkeltő vegyületeket, valamint az LDL - más néven rossz - koleszterin szintjét is képes csökkenteni. Ennek köszönhetően védi ereidet, így a málna fogyasztása bizonyos fokú védelmet biztosít a keringési rendszert érintő problémákkal, például a szívbetegségekkel szemben.

Az apró, piros gyümölcs kvercetint is tartalmaz. Ez a flavonoid - számos más jó tulajdonsága mellett - segít megelőzni a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását, illetve védelmet biztosít a szürkehályoggal szemben is.

Ezt is szeretjük