A legjobb szénhidrátforrások cukorbetegeknek: a vércukorszint stabilizálásában is segítenek
Nem emelik meg gyorsan a vércukorszintet, ráadásul nagyon egészségesek.

GettyImages-1070713812
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A szénhidrátok olyan gyakran bukkannak elő negatív összefüggésben, hogy sokan már mindenáron kerülendő táplálékokként tekintenek rájuk, holott a valóságban a szervezet számára nélkülözhetetlen makrotápanyagok. 

Többféle fajtájuk létezik, amelyek másként hatnak a szervezetre, többek között a vércukorszintre is, ezt a szénhidrátanyagcsere-zavarokkal élőknek, így a cukorbetegeknek és az inzulinrezisztenciásoknak mindenképpen szem előtt kell tartaniuk. 

Jó szénhidrátforrások cukorbetegeknek

A szénhidrátok lehetnek egyszerűek és összetettek. Mindkét típus energiával látja el a szervezetet, de míg az előbbiek gyors energialöketet biztosítanak, addig az utóbbiak lassabban bomlanak le, és a hatásuk is tovább tart. Ez a vércukorszint szempontjából azt jelenti, hogy az egyszerű szénhidrátok gyorsan emelik meg az értékeket, amit általában egy hirtelen leesés is követ, az összetett szénhidrátok viszont lassabb emelkedést és egyenletesebb vércukorszintet tesznek lehetővé. Az egyszerű szénhidrátok közé tartozik a fruktóz, a glükóz és a szőlőcukor is, természetes formában előfordulnak a gyümölcsökben és a tejben, hozzáadott formában pedig számos feldolgozott élelmiszerben. A cukorbetegeknek és inzulinrezisztenciásoknak alapvetően az összetett szénhidrátok jelentik az előnyösebb opciót, ezek szerencsére számos egészséges táplálékban megtalálhatók. 

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük