Mennyit kell mozogni egy héten? A kutatók szerint már ilyen kevés is csodát tesz az egészséggel

Súlyos betegséget előzhetsz meg, ha legalább ennyit rászánsz.

Heti mozgás depresszió ellen
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

Bár a mindennapokban nem mindig könnyű beiktatni a sportot, nem érdemes időhiányra fogva elbliccelni a mozgást, hiszen közismert, hogy számos jótékony egészségügyi hatása van.

A kutatók most ráadásul arra is rámutattak, hogy nem feltétlenül kell napi rendszerességgel kifulladásig tornázni ahhoz, hogy érezhető legyen a hatás. Már a heti minimummal is súlyos betegségek előzhetők meg, ezért csakugyan nincs több kibúvó az edzés alól.

Mennyi a minimum?

Egy kiadós edzést követően mindenki érezhette már az agyban felszabaduló endorfinoknak köszönhető euforikus állapotot, ami egy csapásra segít megbirkózni a szorongással. Az előnyök kihasználásához egy ausztrál tanulmány tanúsága szerint nem is muszáj kimerülésig edzeni: kortól, nemtől függetlenül akár már heti egy óra mozgás is csodát tesz a szervezettel.

Az American Journal of Psychiatry című folyóiratban publikált tanulmány a norvég Nord- Trøndelag megyei Egészségügyi Tanulmány, vagyis a HUNT-tanulmány adatai alapján készült el, melyet az egyik legszélesebb körű népegészségügyi felmérésként tartanak számon.

Mozgással a depresszió ellen

A felmérésben 1984 januárja és 1997 júniusa között közel 34 ezer norvég alany mozgásának gyakoriságát, intenzitását, valamint szorongását vizsgálták meg. A kutatás eredményeképpen kiderült, hogy azoknál, akik sosem sportoltak, 44%-kal nagyobb volt a depresszió kialakulásának kockázata, szemben azokkal, akik heti egy-két órát mozogtak.

A feszültség és alvászavar ellenszere - Képeken 6 lazító jógapóz

Nézegess képeket!

Elolvasom

Mindössze egy órányi fizikai aktivitás heti rendszerességgel már 12%-kal csökkentette a depresszió diagnózisának lehetőségét a vizsgálati időszakban. A választott mozgásforma és a szorongás tünetei között nem figyeltek meg további konkrét összefüggést.

A jövőre nézve is fontos

- Azt már néhány éve tudjuk, hogy a testmozgás szerepet játszik a depresszió kezelésében, ám ez volt az első alkalom, hogy számszerűsítettük a fizikai aktivitás erejét a megelőzésben, ami a jövőbeli depressziószint csökkentésében lehet fontos - mondta el dr. Samuel Harvey, a South Wales Egyetem professzora.

A cikk az ajánló után folytatódik

Lehangoltság? Nyerd vissza az életkedved!

Ha tartósan lehangoltnak, fásultnak, kedvetlennek érezzük magunkat, és nem tudunk úrrá lenni rosszkedvünkön, segít az orbáncfű kivonatát tartalmazó Remotiv extra. Ez a patikában, vény nélkül kapható növényi gyógyszer javítja a hangulatot, fokozza a motivációt és csökkenti az enyhe depresszió további tüneteit.

A Remotiv extra vény nélkül kapható, orbáncfűkivonat-tartalmú gyógyszer.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

Promóció

- Ezek az eredmények rámutatnak arra, hogy milyen nagy jelentősége van az edzéseknek az egyéni mentális egészségtervekben és a szélesebb körű közegészségügyi kampányokban - tette hozzá, majd megjegyezte azt is, hogy a fizikai aktivitást a megfelelő módon emelve a népesség fizikai és mentális egészsége terén előnyöket érhetnek el.

A megállapítások azért is lényegesek, mert a mozgás pozitív hatása már rövidtávon is látványos, szinte azonnal lehet számolni vele. Mivel pedig az ülő életmóddal párhuzamosan a depresszió is egyre jobban terjed, a kis életmódbeli változtatások mentális egészségügyi előnyeit csakugyan érdemes lenne kihasználni.

Ezt is szeretjük