Mennyit kell mozogni egy héten? A kutatók szerint már ilyen kevés is csodát tesz az egészséggel
Súlyos betegséget előzhetsz meg, ha legalább ennyit rászánsz.

mozgas-sport-edzes
Ez is érdekelhet

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Hosszabb életű és illatosabb ruhák az Ariel új mosókapszuláival (x)

Minden második negyven feletti nőt érint a betegség: mégis tabutémának számít (x)

Ingyen felfedezheted Budapest legendás helyeit: csak ez az egy dolog kell hozzá (x)

beauty and style

Teljes testre ható Pilates 8 percben: ezt végezve garantált a bikinialak »

Rihanna nemcsak a zenéléshez ért: új ruhakollekciója a teltkarcsú nőknek is szól »

Így lesz fénylő és természetes hatású a bronzosító: a koszos hatásnak vége ezzel a trükkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár a mindennapokban nem mindig könnyű beiktatni a sportot, nem érdemes időhiányra fogva elbliccelni a mozgást, hiszen közismert, hogy számos jótékony egészségügyi hatása van.

A kutatók most ráadásul arra is rámutattak, hogy nem feltétlenül kell napi rendszerességgel kifulladásig tornázni ahhoz, hogy érezhető legyen a hatás. Már a heti minimummal is súlyos betegségek előzhetők meg, ezért csakugyan nincs több kibúvó az edzés alól.

Mennyi a minimum?

Egy kiadós edzést követően mindenki érezhette már az agyban felszabaduló endorfinoknak köszönhető euforikus állapotot, ami egy csapásra segít megbirkózni a szorongással. Az előnyök kihasználásához egy ausztrál tanulmány tanúsága szerint nem is muszáj kimerülésig edzeni: kortól, nemtől függetlenül akár már heti egy óra mozgás is csodát tesz a szervezettel.

Az American Journal of Psychiatry című folyóiratban publikált tanulmány a norvég Nord- Trøndelag megyei Egészségügyi Tanulmány, vagyis a HUNT-tanulmány adatai alapján készült el, melyet az egyik legszélesebb körű népegészségügyi felmérésként tartanak számon.

Mozgással a depresszió ellen

A felmérésben 1984 januárja és 1997 júniusa között közel 34 ezer norvég alany mozgásának gyakoriságát, intenzitását, valamint szorongását vizsgálták meg. A kutatás eredményeképpen kiderült, hogy azoknál, akik sosem sportoltak, 44%-kal nagyobb volt a depresszió kialakulásának kockázata, szemben azokkal, akik heti egy-két órát mozogtak.

Mindössze egy órányi fizikai aktivitás heti rendszerességgel már 12%-kal csökkentette a depresszió diagnózisának lehetőségét a vizsgálati időszakban. A választott mozgásforma és a szorongás tünetei között nem figyeltek meg további konkrét összefüggést.

A jövőre nézve is fontos

- Azt már néhány éve tudjuk, hogy a testmozgás szerepet játszik a depresszió kezelésében, ám ez volt az első alkalom, hogy számszerűsítettük a fizikai aktivitás erejét a megelőzésben, ami a jövőbeli depressziószint csökkentésében lehet fontos - mondta el dr. Samuel Harvey, a South Wales Egyetem professzora.

A cikk az ajánló után folytatódik

- Ezek az eredmények rámutatnak arra, hogy milyen nagy jelentősége van az edzéseknek az egyéni mentális egészségtervekben és a szélesebb körű közegészségügyi kampányokban - tette hozzá, majd megjegyezte azt is, hogy a fizikai aktivitást a megfelelő módon emelve a népesség fizikai és mentális egészsége terén előnyöket érhetnek el.

A megállapítások azért is lényegesek, mert a mozgás pozitív hatása már rövidtávon is látványos, szinte azonnal lehet számolni vele. Mivel pedig az ülő életmóddal párhuzamosan a depresszió is egyre jobban terjed, a kis életmódbeli változtatások mentális egészségügyi előnyeit csakugyan érdemes lenne kihasználni.

Ezt is szeretjük