10 közkedvelt tornagyakorlat, amit gerincproblémával tilos végezni: csak fokozza a fájdalmat
A gerincfájdalmat fokozó gyakorlatokat más mozgásra érdemes lecserélni.

felules
Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Megköti a vizet és nyugtatja az érzékeny bőrt a kolloid zab: ezért jobb, mint a sima »

Megvan a szezon kedvenc karcsúsító ruhadarabja: a húzott derekú felső most nagyon divatos »

Haslapító, fogyást segítő pilates 10 percben: kezdőknek is hatásos »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A sport, a tornagyakorlatok jótékony hatással bírnak a szervezetre, erősítik az izomzatot, növelik a rugalmasságot és az állóképességet, segítik a vérkeringést, a jól megválogatott testmozgást hátfájás esetén is ajánlott végezni.

Gerincfájdalmak, háti és derékpanaszok esetén azonban nagyon óvatosan kell végezni a gyakorlatokat, akad ugyanis több olyan mozgás, ami nemhogy nem segít, egyenesen ront az állapoton. Szerencsére a legtöbbet könnyű felcserélni egy-egy gerinckímélő alternatívával.

Hátfájást fokozó gyakorlatok

Nemcsak a kivitelezés ronthat az állapoton, néhány mozgásforma szabályosan végezve is terheli a háti szakaszt. A nyak, a hát és a derék fájdalma esetén ezért mindig fontos a test jelzéseire hallgatni, ha bármilyen rossz érzés merül fel, jobb kihagyni az egyes gyakorlatokat. A torna előtti bemelegítés és az utána következő nyújtás pedig minden esetben elhagyhatatlan.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük