Jó ötlet hátfájással a földön aludni? Az orvos elmondta, mi használ igazán

Nemcsak a földön alvás jelenthet megoldást erős hátfájás esetén.

no-fekszik-joga

FeminaShop

Látogass el a
Femina Shopba!

Megnézem
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Akár a rossz tartás, az ülőmunka, egy kényelmetlen mozdulat, de még a stressz is okozhat elviselhetetlen hátfájást, melynek következtében szinte lehetetlen feladatnak tűnik az elalvás, a puha, egyébként kényelmesnek tűnő matrac pedig csak ront a helyzeten. 

A pihentető alvás hiányában, ha lehet, még erősebbnek tűnik a fájdalom, ami egy ördögi kört indít el. Sokaknak jobban esik, ha a puha ágy helyett ilyenkor inkább kicsit a kemény földre fekszenek le, ami erősebben tartja a gerincüket, ám hosszabb távon nem ez az igazi megoldás.

Alvás hátfájással

Noha sokaknak megkönnyebbülést hoz, ha a keményebb padlón, esetleg felpolcolt lábakkal fekszenek, vagy a fekvőpozíciójukat megváltoztatják, Jennifer L. Solomon, a New York-i Hospital for Special Surgery orvosa a WomanHealth-nek elmondta, a hosszan fenntartható megoldást szükséges inkább megtalálni. Ha például jólesik a kemény föld a hátnak, érdemes beruházni egy keményebb matracra.

A matracok között egyénileg kell választani, minden ember más-más keménységű felületen képes jobban pihenni, ugyanígy a gerincnek sem feltétlenül esik jól ugyanaz, így tartós fájdalom esetén mindenképp megfontolandó a matraccsere.

Praktikák hátfájás esetén

A hátukon és oldalukon fekvőknek azt tanácsolja Jennifer L. Solomon, hogy egy párnát tegyenek a térdeik alá, és akár közé is, ami segít beállítani, illetve megtartani a hát és a gerinc egészséges formáját. Semmiképp ne aludjanak viszont magas párnákon, ez ugyanis nyakfájáshoz vezethet.

A cikk az ajánló után folytatódik

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal, tökéletlenségünkkel? Hogyan dolgozzuk fel az életünkben felmerülő elakadásokat? 

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

A hason fekvést is jobb ilyenkor hanyagolni, mert a testre nehezedő állandó nyomással nem lehet semleges pozíciót teremteni a gerincoszlopnak, ami kissé homorúbb pózba kerül így. De az alvópóz mellett számos tényező segít a hátfájás megszüntetésében és a könnyebb elalvásban egyaránt, amin szintén érdemes idővel változtatni.

A rendszeres testmozgás, a nyújtógyakorlatok, az étkezés és a stresszkezelés fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Solomon szerint tehát nem létezik egyetlen varázslat, ami egy csapásra megszünteti a problémát, a megoldás rengeteg faktorból tevődik össze, melyeket jobb mielőbb rendbe tenni.

9 egyszerű jógapóz hátfájás ellen: végezd őket naponta, ha ülőmunkát végzel

Nézegess képeket!

Elolvasom

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük