Jó ötlet hátfájással a földön aludni? Az orvos elmondta, mi használ igazán
Nemcsak a földön alvás jelenthet megoldást erős hátfájás esetén.

no-fekszik-joga
Ez is érdekelhet

Üde illatokkal a kánikula ellen (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Hosszabb életű és illatosabb ruhák az Ariel új mosókapszuláival (x)

Minden második negyven feletti nőt érint a betegség: mégis tabutémának számít (x)

UB40 a VeszprémFesten! (x)

beauty and style

Szupernőies nyári szoknyák, testalkat szerint: széles csípőre és rövid lábakra is van jó fazon »

Ínycsiklandó fehérjeturmix, amitől egész nap pörög az anyagcsere »

Készítsd el a szezon legmenőbb karkötőjét: csak 10 perc, és olcsóbb, mint a bolti »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Akár a rossz tartás, az ülőmunka, egy kényelmetlen mozdulat, de még a stressz is okozhat elviselhetetlen hátfájást, melynek következtében szinte lehetetlen feladatnak tűnik az elalvás, a puha, egyébként kényelmesnek tűnő matrac pedig csak ront a helyzeten. 

A pihentető alvás hiányában, ha lehet, még erősebbnek tűnik a fájdalom, ami egy ördögi kört indít el. Sokaknak jobban esik, ha a puha ágy helyett ilyenkor inkább kicsit a kemény földre fekszenek le, ami erősebben tartja a gerincüket, ám hosszabb távon nem ez az igazi megoldás.

Alvás hátfájással

Noha sokaknak megkönnyebbülést hoz, ha a keményebb padlón, esetleg felpolcolt lábakkal fekszenek, vagy a fekvőpozíciójukat megváltoztatják, Jennifer L. Solomon, a New York-i Hospital for Special Surgery orvosa a WomanHealth-nek elmondta, a hosszan fenntartható megoldást szükséges inkább megtalálni. Ha például jólesik a kemény föld a hátnak, érdemes beruházni egy keményebb matracra.

A matracok között egyénileg kell választani, minden ember más-más keménységű felületen képes jobban pihenni, ugyanígy a gerincnek sem feltétlenül esik jól ugyanaz, így tartós fájdalom esetén mindenképp megfontolandó a matraccsere.

Praktikák hátfájás esetén

A hátukon és oldalukon fekvőknek azt tanácsolja Jennifer L. Solomon, hogy egy párnát tegyenek a térdeik alá, és akár közé is, ami segít beállítani, illetve megtartani a hát és a gerinc egészséges formáját. Semmiképp ne aludjanak viszont magas párnákon, ez ugyanis nyakfájáshoz vezethet.

A cikk az ajánló után folytatódik

A hason fekvést is jobb ilyenkor hanyagolni, mert a testre nehezedő állandó nyomással nem lehet semleges pozíciót teremteni a gerincoszlopnak, ami kissé homorúbb pózba kerül így. De az alvópóz mellett számos tényező segít a hátfájás megszüntetésében és a könnyebb elalvásban egyaránt, amin szintén érdemes idővel változtatni.

A rendszeres testmozgás, a nyújtógyakorlatok, az étkezés és a stresszkezelés fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Solomon szerint tehát nem létezik egyetlen varázslat, ami egy csapásra megszünteti a problémát, a megoldás rengeteg faktorból tevődik össze, melyeket jobb mielőbb rendbe tenni.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük