Hogyan kell helyesen ülni? A lábakat sem mindegy, hogy tartod
A rossz testtartás erős hátfájáshoz vezet. Kíméld meg magad!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

Milyen az arcformád? Mutatjuk, melyik ékszer illik hozzá a legjobban

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Így szűkítsd be a farmered szárát, ha nem elég passzentos - Nőiesebb lesz tőle »

Így lehet gyönyörű egy telt nő fehérneműben - Különleges fotók »

Nem tudod feltenni a műszempillát? A szépségszakértő megmutatja a trükköt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az ülőmunka egyoldalúan terheli meg az izomzatot, az állandó testtartásból következő mozgáshiány pedig számos fájdalmas hátproblémával együtt járhat. A mindennapokban mégsem könnyű odafigyelni a helyes testtartásra.

Az egészségtelen pozíció során a csigolyákra és a szalagokra háruló teher napi szinten keseríti meg az életet, akár komolyabb betegségeket is okozva - a panaszok megelőzésében a rendszeres, változatos mozgás mellett a testtartás korrekciója is sokat segíthet. Mutatjuk, mi az, amire ülés közben különösen ügyelni kell.

Ülj helyesen a széken!

Egészen addig told hátra a csípőd, amíg a székben csak tudod, a korszerű irodai székek háttámláit ugyanis éppen a megfelelő a pozícióra tervezték. A kemény háttámlájú székben is az a szabály, hogy a hátat egészen a támláig told hátra, mintha erre támaszkodnál.

hat-testtartas

Sajnos hamar erős fájdalmakat okoz a váll rossz tartása: ennek a helyes tartásban pontosan egy vonalban kell lennie a csípővel, miközben a hát egyenes. Próbáld meg elkerülni, hogy kényelmi pozícióban előreejtsd a vállakat. 

Úgy a legkönnyebb megtalálni a helyes pózt, ha felemeled a mellkasodat, majd a füled irányába húzod a vállaidat, és lazán, egy félkört leírva hátraengeded. A lapockák kissé, de ne erőltetve közelítsenek egymáshoz, a testsúlyt pedig egyenletesen oszd el a két ülőgumón.

Így tedd a lábakat!

Bár sokan hajlamosak arra, hogy keresztezzék egymáson a lábakat, ez egyenlőtlen testsúlyeloszláshoz vezet, ami a csípőt is terheli. A szék magasságát mindig úgy állítsd be, hogy a talpadat lazán a padlóra tehesd, a lábakat csípőszélességben, egymással párhuzamosan tartsd, a térd pedig a csípővel egy magasságban vagy ennél kicsit lejjebb helyezkedjen el. A lábszárnak és a combnak derékszöget kell bezárnia.

Ideális, ha a szék háttámláját egy nagyon kicsit hátrébb döntöd: derékszög helyett 100-110 fokban kell állnia, ez ugyanis sokkal kényelmesebb és jobb a testtartásnak, mint az előredőlő pozíció. Az igazán jó szék a gerinc vonalát veszi fel, és a deréknál is támasztja a hátat - ezt megoldhatod úgy is, hogy a hát természetes görbületéhez egy kispárnát teszel.

Monitor és billentyűzet

Talán apróságnak tűnik, pedig egy jól beállított számítógéptől megkönnyebbül az egész hát. Ha ugyanis a széken túl alacsonyan ülsz, feszülni fog a nyakad, ha pedig túl magasan, akkor a vállaid fáradnak majd el a rájuk nehezedő testsúlytól.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ha te is számítógép előtt dolgozol, figyelj arra, hogy a billentyűzetnek olyan magasságban kell lennie, hogy a vállakat lazán tudd tartani, a csukló és az alkar pedig egyenesen fekhessen az asztalon. A monitor teteje legyen picivel a szemmagasság alatt, hogy a nyakad se fáradjon el.

Azt pedig nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy óránként tarts egy rövid szünetet, amikor kicsit felállsz a gép elől, és átmozgatod az egész testedet. Ha egyébként nem vennéd rá magad a sétára, menj, és igyál néhány korty vizet, közben pedig nyújtóztasd meg a tagjaidat!

(A kép forrása: Wikihow.com.)

Blog.hu ajánló