4 tipp a belgyógyásztól frontérzékenység ellen: így könnyebben át lehet vészelni
Dr. Szigeti József tanácsaival csökkentheted a frontérzékenység tüneteit.

idojarasi-front
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Amiért a tej nem jó a bőrnek: tudományosan is igazolva »

Hatékony, házi praktikák korpa ellen: 4 tipp az egészséges fejbőrért »

Bőrápoló olajok kismamáknak striák ellen: gyengéd, de mély ápolást adnak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Erősödő reumatikus és ízületi fájdalmak, fejfájás, asztmás rohamok, levertség, ingerlékenység, alvászavar - rengetegen szenvednek a különféle időjárási frontok hatásaitól.

Dr. Szigeti József belgyógyász, az Anna Egészségpont orvosszakértője ad tanácsokat a frontérzékenység tüneteinek enyhítésére.

Melegfront? Hidegfront?

A front a hideg és meleg légtömegek határán kialakult légköri képződmény. Ha melegfront közeleg, a hőmérséklet emelkedni kezd, nő a levegő páratartalma, a légnyomás pedig csökken. Hidegfront esetén pedig a hőmérséklet csökken, a légnyomás emelkedik, és megerősödik a szél. E környezeti változások az emberi szervezetre is hatással vannak.

- Erősödhetnek a reumatikus és ízületi fájdalmak, fejfájás, migrén jelentkezhet. A frontok okozhatnak asztmás rohamokat, gyomor-, epe- és vesegörcsöket, mellkasi panaszokat is. Sokan tapasztalnak ilyenkor levertséget, ingerlékenységet, nyugtalanságot, alvászavart, a reflexek lassulását, a koncentrálóképesség csökkenését. Az idősek, a gyermekek, a várandós nők és a krónikus betegségekben szenvedők a leginkább érintettek. Aki túlhajszolt, stresszes életet él, keveset mozog, és egészségtelenül táplálkozik, nagyobb eséllyel lesz érzékeny a frontokra - összegez Dr. Szigeti József belgyógyász, az Anna Egészségpont szakértője.

A frontérzékenység tünetei csökkenthetők

1. Mozgás!

Legyen meleg vagy hideg, szél vagy eső, egy kis sétát mindig iktass be a napodba. A szabad levegőn töltött idő segít hozzászoktatni szervezetedet a különféle időjárási viszonyokhoz.

2. Sok folyadék, sok gyümölcs, sok zöldség

Fokozd a napi folyadékbeviteled, legalább napi 2-3 litert igyál. Válassz könnyen emészthető, rostdús ételeket, például zöldségeket és gyümölcsöket, melyek vitaminokban és ásványi anyagokban gazdagok. A C- és a B-vitamin, a cink és a magnézium különösen hasznos ilyenkor. Egyes gyógyteák - például rozmaring, citromfű, orbáncfű - fogyasztása is segíthet.

A cikk az ajánló után folytatódik

3. Vérpezsdítő ötletek a jobb keringésért

A hideg-meleg vizes zuhany vagy a szauna segíthet a vérkeringés serkentésében. Napközben akár többször is szellőztess, hogy friss levegőhöz juss. Különösen fontos, hogy a sejtek oxigénellátását is fokozd ilyenkor, például oxigénterápia segítségével. Ez különösen kimerültség, koncentrációs zavarok, alvászavarok, lehangoltság, erős szellemi túlterheltség esetén hasznos.

4. Búcsú a negatív stressztől

A kevesebb negatív stressz, a jobb közérzet minden betegség és rosszullét legyőzésének kulcsa. Több hatékony stresszoldó módszer is létezik, a rendszeres testmozgástól a különböző relaxációs és jógagyakorlatokon át az aromaterápiákig, masszázsokig.

Nyugtató hatású gyógyteák

A következő gyógynövényes teák segítenek megszüntetni a fejfájást, feszültséget, melyet az időjárási frontok idéznek elő.

Képek: Getty Images.

Ezt is szeretjük