Kitisztítja a bélrendszert és tele van B-vitaminnal: 8 finom fogás uborkából
Nem csak a turmixokba érdemes sok uborkát tenni.

tzaziki
Ez is érdekelhet

Szárazak a kezeid a sok kézmosástól? Ne aggódj, jó kezekben vagy! (x)

Az autista Robika javulni kezdett (x)

Szabadtéri környezetben több mint 100 világmárka újra vár a Premier Outletben! (x)

beauty and style

Fokozza a nyirokkeringést, elhajtja a felesleges vizet, feszesíti a bőrt: nyirokdrenázs lépésről lépésre »

Elképesztően nőies a 62 éves modell: Elisabetta Dessy formás lábai még mindig ámulatba ejtőek »

Észbontóan nőiessé teszi az öltözéket: a piros cipő vonzza a figyelmet »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az uborka egészséges, hiszen rengeteg vitamint és fontos tápanyagot tartalmaz, emellett tele van vízzel. Amellett, hogy fontos eleme az egészséges étkezésnek, nagyon sokoldalúan felhasználható is.

A 97 százalékos víztartalmú zöldség már a régi időkben is kedvelt étel volt, története az ókorra nyúlik vissza. Népszerűsége azóta sem csökkent, uborkasaláta, csalamádé és más savanyúságok elengedhetetlen alapanyaga, ahogy a zöld turmixoké is, könnyít az emésztésen és vízhajtó hatású is.

Változatosan felhasználható finomság

A jó szomjoltó képesség és az alacsony kalóriatartalom mellett számos pozitív egészségügyi hatása van: káliumot, foszfort, nátriumot, magnéziumot és vasat tartalmaz, de fontos B-, és C-vitamin-forrás is. A jótékony hatásait nemcsak a táplálkozásban hasznosítják, hiszen a szépségiparban is közkedvelt természetes összetevő, felfrissíti és tisztítja a bőrt, de ránctalanítóként is tökéletesen beválik. Emellett az ízületi és köszvényes fájdalmakat is enyhítheti. Főként savanyítva és nyersen fogyasztják, de mutatunk pár ötletet, ha főfogásként és frissítő salátákhoz is felhasználnád ezt a sokoldalú zöldséget.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük