Kitisztítja a bélrendszert és tele van B-vitaminnal: 8 finom fogás uborkából
Nem csak a turmixokba érdemes sok uborkát tenni.

tzaziki
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az uborka egészséges, hiszen rengeteg vitamint és fontos tápanyagot tartalmaz, emellett tele van vízzel. Amellett, hogy fontos eleme az egészséges étkezésnek, nagyon sokoldalúan felhasználható is.

A 97 százalékos víztartalmú zöldség már a régi időkben is kedvelt étel volt, története az ókorra nyúlik vissza. Népszerűsége azóta sem csökkent, uborkasaláta, csalamádé és más savanyúságok elengedhetetlen alapanyaga, ahogy a zöld turmixoké is, könnyít az emésztésen és vízhajtó hatású is.

Változatosan felhasználható finomság

A jó szomjoltó képesség és az alacsony kalóriatartalom mellett számos pozitív egészségügyi hatása van: káliumot, foszfort, nátriumot, magnéziumot és vasat tartalmaz, de fontos B-, és C-vitamin-forrás is. A jótékony hatásait nemcsak a táplálkozásban hasznosítják, hiszen a szépségiparban is közkedvelt természetes összetevő, felfrissíti és tisztítja a bőrt, de ránctalanítóként is tökéletesen beválik. Emellett az ízületi és köszvényes fájdalmakat is enyhítheti. Főként savanyítva és nyersen fogyasztják, de mutatunk pár ötletet, ha főfogásként és frissítő salátákhoz is felhasználnád ezt a sokoldalú zöldséget.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük