Az 3 legegészségesebb halfajta itthon és hatásuk a szervezetre: csökkentik az ízületi fájdalmakat, jót tesznek a szívnek
Tele vannak értékes tápanyagokkal, fogyasztásuk támogatja az egészséget.

hal
Ez is érdekelhet
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
beauty and style
Top olvasott cikkek

Itthon a halfogyasztás még mindig gyerekcipőben jár, a legtöbb családban jóformán csak karácsony környékén kerül hal az asztalra. Ennek oka a megszokáson túl az áruházak sok esetben kevéssé változatos kínálatában, valamint a termékek borsos árában keresendő.

Pedig a halak roppant egészséges, fehérjében, vitaminokban és ásványi anyagokban, valamint omega-3 zsírsavakban gazdag, ugyanakkor többnyire alacsony kalóriatartamú táplálékok, amelyek számtalan módon támogathatják a szervezetet. Érdemes lehet őket beépíteni az étrendbe, különösen, ha megbízható forrásból származó árut talál az ember, például a piacokon.

Miért egészséges a halfogyasztás?

A halakban található omega-3 zsírsavakat már régóta összekapcsolják a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának csökkentésével. A vizsgálatok szerint azok körében, akik több halat fogyasztanak, kevésbé valószínű ezen kórképek, illetve a potenciálisan az életet is veszélyeztető stroke és szívroham kialakulása. Ez többek között annak is köszönhető, hogy azokon a napokon, amikor hal kerül a tányérra, valószínűleg nem esznek magas zsírtartalmú vörös húsokat, illetve feldolgozott húskészítményeket.

Az omega-3 zsírsavak az idegrendszer védelmében, a kognitív képességek megőrzésében is segítenek, és a halak gyulladáscsökkentő tulajdonságából a fájdalmas ízületi gyulladással élők is profitálhatnak. Továbbá a halfogyasztók több felmérésen is jobb alvásminőségről számoltak be. Az édesvízi halak omega-zsírsavakban szegényebbek, ugyanakkor a tengeri halak higanytartalma, illetve a bennük felhalmozódó káros anyagok kérdéseket vetnek fel. A jótékony tulajdonságok érdekében nem feltétlenül kell a konzerveket, illetve az importált fajokat választani, az itthon előfordulók között is találni olyanokat, amelyek tápláló, egészséges és finom opciót jelentenek.

Szivárványos pisztráng

A grillezett pisztrángot általában még azok is örömmel falatozzák, akik egyébként nem rajonganak a halfélékért. Az édesvizekben élő, olajos húsú pisztrángfélék tele vannak hasznos tápanyagokkal, esszenciális zsírsavakban, A- és D-vitaminban gazdagok.

A vérszegénység és a szemet, látást érintő időskori makuladegeneráció megelőzésében, valamint a csontok védelmében is fontos B12-vitaminnak különösen jó forrása a szivárványos pisztráng.

Busa

A busa a pontyfélék családjába tartozik, a Kárpát-medencében nem őshonos, ugyanakkor a telepítéseknek köszönhetően a folyókban és tavakban két faja is megtalálható, a pettyes busa és a fehér busa.

A cikk az ajánló után folytatódik

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

A szakértők szerint elterjedésük a hazai vizekben sajátos táplálkozásuk miatt ökológiai kockázatot jelent, ezért aztán busatérkép is készült, ami a célzott horgászatban segíthet. Az édesvízi halak közül az egyik legjobb omega-3-forrás, így a szív- és érrendszer egészségének megőrzésében különösen jó segítség lehet, fogyasztása csökkentheti a koleszterinszintet.

Ponty

Itthon az egyik legkeresettebb halfajta a ponty, a karácsonykor készülő halászlevek elmaradhatatlan kelléke. A benne található többszörösen telítetlen zsírsavak az érelmeszesedés és a magasvérnyomás-betegség megelőzésében bizonyulnak többek között hasznosnak. Hogy mennyi található meg bennük ezekből a jótékony anyagokból, az azon is múlik, hogy milyen körülmények között nevelkednek, a természetes táplálékokat, algákat fogyasztó pontyokban nagyobb a telítetlen zsírsavak aránya. Kalciumot, A- és B-vitamint is tartalmaz.

Vacsoraötletek a szív egészségéért

A szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében hasznos, magas ásványianyag- és antioxidáns-tartalmú táplálékok a mindennapokba is nagyon könnyen beilleszthetők, egészséges és finom vacsorák készíthetők belőlük.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük