Hány órát ülsz naponta? Ez a felső határ az egészségedért
A reumatológus szerint
Értsd meg a porckorongok működését, és kelj fel időben!

Ez is érdekelhet

Igazi kis gyöngyszem az alpesi panorámaút: szépsége mindenkit elvarázsol (x)

Nagy méretű burkolólapok ragasztása: így sokáig gyönyörködhetsz a végeredményben (x)

Tavaszi megújulás a Lenor Parfum des Secrets kollekcióval (x)

"Itt a piros, hol a piros" - Oscar a Thália Színházban (x)

A Žagar felszámolja a műfaji korlátokat a Margitszigeten (x)

beauty and style

Csak 10 perc, de felpörgeti a reggeli anyagcserét: karcsúsító edzés, ugrálás nélkül »

Így viselj szalagot a hajadban: kislányos báj néhány mozdulattal »

Gyönyörű nővé cseperedett Madonna lánya: a 22 éves Lourdes igazi stílusikon »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha egész napos ülőmunkát végzel, előbb-utóbb szinte borítékolható, hogy váll-, hát- vagy derékfájdalom fog kínozni.

Cikkünkben megkérdeztük dr. Zsiska Beáta reumatológust, mennyi a naponta ülve töltött idő felső határa, illetve milyen gyakran érdemes felkelned, hogy megnyújtóztasd a tagjaid.

Félóránként járj egy kicsit

- Hiába bármilyen szuper üléspozíció, testtudatosság, fontos, hogy félóránként állj fel a gép elől. Mivel a gerinccsigolyák közötti porckorongoknak nincs saját érhálózatuk, vérellátásuk, a tápanyagokat környezetükből diffúzióval veszik fel.

Ez egy lassú folyamat, főleg, ha a szervezet dehidrált, mert kevés folyadékot iszol napközben - magyarázza dr. Zsiska Beáta.

Fontos, hogy elegendő mennyiségű folyadékot fogyassz, és napközben is mozogj, így átpumpálhatod a rendszert, és a porckorongok tápanyagfelvétele és hidratáltsága is megfelelő lesz. Félóránként sétálgass néhány percig, mozgasd át a nyakadat, a vállaidat, a derekadat, mert ezzel a porckorongok tápanyagellátásának javítása mellett az izmok vérkeringését is serkented - elkerülheted azok bemerevedését.

Konkrét gyakorlatok

Derekadnak segítség lehet a tízszer elvégzett, hosszan kitartott szfinx, más néven kobra póz. Ha inkább homorítod a derekad, próbáld ki tízszer a lassan, nyújtott lábakkal elvégzett és kitartott előrehajlást. A deréknak és a hátnak frissítő lehet még a fal mellett teniszlabdával végzett önmasszázs. Egy-egy perc teniszlabdával végzett talpmasszázs pedig remekül ellazítja testet-lelket.

Ennél többet ne ülj naponta!

- Fontos, hogy félóránként állj fel, és használd ki a fent leírtak alapján azt az öt-tíz perc szünetet. A helyes ülés és a szünetek mellett is figyelj az elegendő mennyiségű és minőségű, pihentető alvásra - hiszen a függőleges terhelést ellensúlyozó vízszintes testhelyzet csökkenti a porckorongokra eső terhelést. Ha a munka mellett egyéb teendőid is vannak, napi nyolc óránál hosszasabb ülést semmiképpen sem javasolnék, mivel így az alvásidő nem lesz elegendő a porckorongok regenerációjára - mondja dr. Zsiska Beáta.

Ezt is szeretjük