Meg szabad enni a dinnyemagot? Meglepően jó hatással van a szervezetre
A fekete magocskákat a legtöbben egyszerűen kipöckölik a dinnye lédús húsából, pedig egészségesebbek, mint sokan gondolnák.

GettyImages-1209087111
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Kinek ne jutna eszébe, amikor még hiszékeny gyerekként tréfából azzal ijesztgettek a „nagyok”, ha megesszük a dinnyemagot, a gyümölcs ki fog nőni a hasunkban? Bár az apró átverés a legtöbbekben remélhetőleg nem okozott maradandó ellenérzést, sokan úgy vélik, a magok rágcsálása egyszerűen rontaná a dinnye élvezeti értékét.

Pedig a kedvelt nyári gyümölcs magjának fogyasztása egyáltalán nem veszélyes, sőt, kifejezetten egészséges is. Persze nem épp a legkellemesebb ráharapni véletlenül, miközben a puha dinnyét eszegetnénk, de külön elrágcsálva is kifejti jótékony hatását, pörkölve pedig egyenesen isteni ropogtatnivaló.

Tápanyagban gazdag dinnyemagok

A dinnyemagok meglepően sok tápanyagot tartalmaznak, különböző fehérjékben, vitaminokban, omega-3 és omega-6 zsírsavakban, magnéziumban, cinkben, rézben és káliumban is bővelkednek. A magas tápanyagtartalom mellé magas kalóriatartalom is társul, 2-3 dekagramm magocska körülbelül 600 kalóriát tartalmaz, mely energiával látja el a szervezetet.

GettyImages-1270304626

Támogatja a bőr egészséget

A pörkölt dinnyemag fogyasztása jó hatással bír a bőrre nézve is. Hidratálja a bőrfelszínt, segít a pattanások kialakulása ellen, és öregedést gátló hatása is van. Egy 2020-as kutatás szerinta magokból kisajtolt olaj külsőleg is használható: bátran felkenhető a pattanásos, aknés bőrre, hogy elmulassza a zavaró dudorokat!

Dinnyemaggal a stabil vércukorszintért

A dinnyemagok fogyasztásával csökkenthető az inzulinrezisztencia kockázata és mértéke a szervezetben, a cukorbetegek egészségének bizonyítottan jót tesz. De diabétesz nélkül is fontos a kiegyensúlyozott vércukorszint a hirtelen feltörő farkaséhség, szédülés, gyengeség- és fáradtságérzet elkerülése végett.

A cikk az ajánló után folytatódik

Magok a csontritkulás ellen

A csontritkulás a csontsűrűség csökkenésének a következménye, aminek hatására arányaiban megnövekszik a csonttörések, repedések esélye. Szárított dinnyemagokat fogyasztva megelőzhetővé válhat ez a folyamat, hiszen a magocskáknak elképesztően magas magnéziumtartalmuk van, 2-3 dekagrammja a napi szükséglet 140%-át fedezi. Ez a létfontosságú ásványi anyag nemcsak az idegrendszer egészségét támogatja, hanem a fogak és a csontok állapota is megőrizhető segítségével.

GettyImages-1282700630

A dinnyemagok pörkölése

Pofonegyszerű a pörkölt dinnyemag receptje. A sütőt melegítsd elő 160-170 fokra, majd tedd a magokat a sütőpapírra. Körülbelül 15 percnek kell eltelnie ahhoz, hogy kellemesen megpörkölődjenek, de érdemes félidőben egy kicsit átkeverni őket, hogy biztosan minden oldaluk megsüljön. Az ízét tovább fokozhatod egy kis olívaolajjal és sóval, de a fahéj, a lime-, illetve citromlé, a chili és a Cayenne bors is passzolnak hozzá.

Mit tesz az arccal, ha dinnyét vagy epret teszel rá?

Olyan házi arcápolókat mutatunk, melyek rengeteg gyakori bőrproblémára nyújtanak gyors megoldást.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük