Rákmegelőző, emésztéssegítő szuperétel: 10 ételötlet a rostban gazdag babból
A bab rákellenes és emésztésjavító hatással bír, ráadásul sokféleképp elkészíthető.

chili sin carne
Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Nyugtatják a bőrt, csökkentik a feszülést: a legjobb arckezelések érzékeny bőrre »

Fiatalít, méregtelenít és felpörgeti az anyagcserét: ezért egyél több zellert »

Dúsabbnak mutatja a hajat és mindenkinek jól áll: a blunt bob a szezon kedvenc frizurája »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A babfélék számos olyan vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, amelyek hasznosak a szervezet számára, ezért a belőlük készült fogásoknak érdemes minél gyakrabban a tányérra kerülniük.

Egy, a Nutrition and Cancer című szaklapban publikált tanulmányban arra jutottak, hogy a fekete és a fehér bab is jelentősen csökkentheti a rák kialakulásának kockázatát. A The Journal of Nutrition lapban megjelent kutatás pedig a szárazbabokról jutott erre a következtetésre. Az ok egyrészt a babfogyasztás hatására a zsírsavban megnövekvő buritátszint, másrészt a túlsúly megelőzése.

Receptötletek babból

A bab nagyon gazdag káliumban, amelynek révén a szív munkáját támogatja, de jócskán tartalmaz magnéziumot, kalciumot, vasat, K- és B-vitaminokat, és gazdag szelénben, valamint fehérjében is. Magas élelmirost-tartalma hozzájárul az emésztőszervek egészségéhez is. Érdemes minél gyakrabban és változatosabban fogyasztani.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük