Rákmegelőző, emésztéssegítő szuperétel: 10 ételötlet a rostban gazdag babból
A bab rákellenes és emésztésjavító hatással bír, ráadásul sokféleképp elkészíthető.

chili sin carne
Ez is érdekelhet

Aranytojást tojó tyúk - bemutatjuk a LUSH 2020-as húsvéti kollekcióját (x)

Tiszta lakás, ragyogó jókedv (x)

Nátha, megfázás, influenza, vagy a „legrosszabb“…. (x)

Törzshajlítás 1440-szer? Naponta?! (x)

Kert és erkély: a Te otthonod (x)

beauty and style

Javítja a bőr textúráját és segít megszabadulni a felesleges zsírtól: erre jó a velashape kezelés »

Stílusos és kényelmes pulcsik az otthon töltött napokra: online is beszerezheted őket »

Eltünteti a sötét karikákat és élénkebbé teszi a bőrt: házi maszk karikás szemekre 2 hozzávalóból »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A babfélék számos olyan vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, amelyek hasznosak a szervezet számára, ezért a belőlük készült fogásoknak érdemes minél gyakrabban a tányérra kerülniük.

Egy, a Nutrition and Cancer című szaklapban publikált tanulmányban arra jutottak, hogy a fekete és a fehér bab is jelentősen csökkentheti a rák kialakulásának kockázatát. A The Journal of Nutrition lapban megjelent kutatás pedig a szárazbabokról jutott erre a következtetésre. Az ok egyrészt a babfogyasztás hatására a zsírsavban megnövekvő buritátszint, másrészt a túlsúly megelőzése.

Receptötletek babból

A bab nagyon gazdag káliumban, amelynek révén a szív munkáját támogatja, de jócskán tartalmaz magnéziumot, kalciumot, vasat, K- és B-vitaminokat, és gazdag szelénben, valamint fehérjében is. Magas élelmirost-tartalma hozzájárul az emésztőszervek egészségéhez is. Érdemes minél gyakrabban és változatosabban fogyasztani.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük