Rákmegelőző, emésztéssegítő szuperétel: 10 ételötlet a rostban gazdag babból
A bab rákellenes és emésztésjavító hatással bír, ráadásul sokféleképp elkészíthető.

chili sin carne
Ez is érdekelhet

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

„Egy gyerek voltam” – vallott Szilágyi Áron (x)

Dobd fel a hétköznapi menüt, készíts citrusos-csípős tengeri sügért! (x)

beauty and style

Gisele Bündchen édesanyjától örökölte szépségét: most már értjük, 40 évesen miért néz ki úgy, ahogy »

Centikkel karcsúbbnak tűnik a derekad, ha beveted ezeket az öltözködési trükköket: egyszerűen követhető, alaknyújtó szettek »

Csökkenti a ráncokat és tónusossá teszi az arcot: ezt tudja a mikroáramos arclifting »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A babfélék számos olyan vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, amelyek hasznosak a szervezet számára, ezért a belőlük készült fogásoknak érdemes minél gyakrabban a tányérra kerülniük.

Egy, a Nutrition and Cancer című szaklapban publikált tanulmányban arra jutottak, hogy a fekete és a fehér bab is jelentősen csökkentheti a rák kialakulásának kockázatát. A The Journal of Nutrition lapban megjelent kutatás pedig a szárazbabokról jutott erre a következtetésre. Az ok egyrészt a babfogyasztás hatására a zsírsavban megnövekvő buritátszint, másrészt a túlsúly megelőzése.

Receptötletek babból

A bab nagyon gazdag káliumban, amelynek révén a szív munkáját támogatja, de jócskán tartalmaz magnéziumot, kalciumot, vasat, K- és B-vitaminokat, és gazdag szelénben, valamint fehérjében is. Magas élelmirost-tartalma hozzájárul az emésztőszervek egészségéhez is. Érdemes minél gyakrabban és változatosabban fogyasztani.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük