8 alacsony koleszterintartalmú nassolnivaló: telítetlen zsírokban és rostokban gazdagok
A koleszterinszint kordában tartását célzó étrend kialakításakor a kisétkezésekre fogyasztott sós és édes nassolnivalók is számítanak.

GettyImages-611292186
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A modern, feldolgozott élelmiszerekben bővelkedő táplálkozás velejárója, hogy egyre többen kénytelenek szembenézni a magas koleszterinszinttel és a szövődményeivel is. 

Az állapot, amelyre rendszerint egy rutin laborvizsgálat során derül fény, hosszú távon maradandó károsodáshoz vezethet a szív- és érrendszerben, növeli a stroke és a szívinfarktus kockázatát. Éppen ezért nagyon fontos, hogy az érintettek az értékek normalizálására törekedjenek, ennek egyik eszköze a megfelelően összeállított étrend. Az is számít, hogy a főétkezések között milyen nassolnivalókat fogyasztasz!

Alacsony koleszterintartalmú nassolnivalók

A koleszterin a szervezet számára nélkülözhetetlen vegyület, amely minden sejtben megtalálható. Nagyrészt a májban termelődik, kisebb részét táplálkozás útján vesszük magunkhoz. Amennyiben az értékek helyreállításáról van szó, többnyire az LDL-koleszterin csökkentésére, illetve a HDL-koleszterin emelésére van szükség. A normál koleszterinértékek így alakulnak: az LDL 3 mmol/l alatti, az összkoleszterin 5 mmol/l alatt marad. A kezelés megkerülhetetlen része az életmódváltás, azon belül is kiemelt jelentőségű a táplálkozás átgondolt összeállítása. Ha a főétkezések során már oda is tud figyelni az ember, a köztes kisétkezéseket is szem előtt kell tartani, ezekhez adunk sós és édes ötleteket. 

Mentesen főzni könnyű!

Mentes Anyu legújabb könyvében nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy összeállítsa a mentes étkezések 50 legjobb receptjét. Korábbi könyveivel együtt, összesen 162 recepttel örvendezteti meg a különleges étrendet követő olvasóit.

A könyveket kedvezményes áron ide kattintva, kizárólag online lehet megvásárolni.

Promóció

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük