2 súlyos betegség, amire a húsfogyasztás hajlamosít

A szakértők szerint

Gondolnád, hogy a húsfogyasztás szürkehályoghoz vezethet?

FeminaShop

Látogass el a
Femina Shopba!

Megnézem
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

A húsfogyasztás révén szervezetedbe elegendő vasat vihetsz be, az állati eredetű táplálékoknak köszönhetően tested D-vitamin-ellátottsága is könnyedén megoldódik. Ezek a szervezeted számára létfontosságú anyagok ugyanis magasabb koncentrációban vannak jelen a húsfélékben, illetve a tejben, tojásban.

Ugyanakkor tudományos kutatások bizonyítják, hogy ha túl sok húst fogyasztasz, bizonyos betegségek kialakulásának magasabb kockázatával számolhatsz.

Szürkehályog

A szürkehályog elsősorban az idősebb korosztályt érinti. A betegség lényege, hogy a szemlencse fehérjéi károsodást szenvednek, összecsapódnak, és homályos foltokat képeznek. Ezek a foltok pedig megakadályozzák a fény retinára jutását, így idővel a látásélesség csökkenéséhez vezetnek. A betegség műtéti eljárással gyógyítható, de nyilvánvalóan egyszerűbb - és fájdalommentes - megelőzni a kialakulását.

A húsfogyasztás a szürkehályogra hajlamosít

Az Oxfordi Egyetem kutatói vizsgálták a szürkehályog kialakulása és a húsfogyasztás közötti összefüggést. Több mint 27 ezer 40 év feletti ember táplálkozási szokásait vizsgálták hat éven keresztül. A húsfogyasztás mennyisége szempontjából összesen hat csoportra osztották a vizsgált alanyokat.

A 15 legjobb vitaminforrás

Nézegess képeket!

Elolvasom

A legtöbb húst fogyasztók csoportjába azok tartoztak, akik naponta legalább 100 gramm húst vettek magukhoz, a legkevesebb húst fogyasztókhoz pedig azok kerültek, akik egyáltalán nem fogyasztottak állati eredetű táplálékot. A kutatók szignifikáns összefüggést mutattak ki a szürkehályog kialakulása és a húsfogyasztás mennyisége között. A vegán csoport esetében mintegy 40%-kal kisebb volt a szürkehályog kialakulásának kockázata, mint a sok húst fogyasztóknál.

Egészséges táplálkozás a szakértő szerint

Ha szeretnél minél kiegyensúlyozottabban táplálkozni, hallgasd meg dietetikus szakértőnk véleményét.

Metabolikus szindróma

A metabolikus szindróma kialakulása napjainkban mind gyakoribb, egyfajta civilizációs ártalomnak tekinthető. A betegség több, egymással összefüggésben álló anyagcserezavar talaján jön létre. Kiindulás alapja lehet az inzulinrezisztencia - vagyis a szervezet inzulinra adott csökkent válaszkészsége -, illetve a szénhidrát-anyagcsere zavara. Metabolikus szindrómáról akkor beszélhetünk, ha az alábbi öt feltételből legalább három teljesül: magas LDL-koleszterinszint, magas vérnyomás, nagy derékbőség, magas vércukor- és trigliceridszint.

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal, tökéletlenségünkkel? Hogyan dolgozzuk fel az életünkben felmerülő elakadásokat? 

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

A húsfogyasztás és metabolikus szindróma

Szakértők szerint elsősorban az egészségtelen táplálkozás vezet a metabolikus szindróma kialakulásához. A kaliforniai Loma Linda Egyetem kutatói úgy vélik, hogy különösen a túlzott húsfogyasztással áll kapcsolatban. A Nico D. Rizzo vezetésével folytatott vizsgálat során csaknem nyolcszáz 60 év átlagéletkorú ember táplálkozási szokásait figyelték meg. A vizsgálati alanyok majdnem fele fogyasztott húst, 35%-uk vegetáriánus volt, 16%-uk pedig időnként evett húst.

A szakértők arra az eredményre jutottak, hogy a vegetáriánusok derékbősége, vérnyomása, vércukorszintje jóval alacsonyabb volt a másik két csoporthoz képest. Míg a húsfogyasztók 39%-ánál állapítottak meg metabolikus szindrómát, addig ez az arány a vegetáriánusoknál mindössze 25% volt.

Ezt is szeretjük