Repülés a KLM business-részlegén: megmutatjuk az elnöki lakosztályhoz méltó luxust
A KLM az ülésektől az étlapig mindent átgondolt.
A KLM 2013 júliusában helyezte üzembe az első megújult World Business Class kabint. Az ággyá alakítható ülés csak egy a sok fejlesztés közül, ami a pihenést és kényelmet biztosítja a holland légitársaság fedélzetén.
A KLM a kabin átalakításakor nagy hangsúlyt helyezett a tipikus holland stílusjegyekre, melyek a márka identitásához tartoznak, emellett azonban az étlap és a cég környezettudatos döntései is említést érdemelnek.
KLM Business Class
Hella Jongerius, holland dizájner kézműves és ipari előállítási technikák kombinálásával hozta létre az új üléseket, melyeknél a funkcionalitás mellett a kényelmi szempontok is nagy szerepet játszottak. Az ülésnek és a nagy személyes térnek hála olyan kellemesen hátradőlhetsz, mintha egy elnöki lakosztály foteljében ejtőznél.
A dizájner a business-részleg kabinját is újratervezte - a szőnyegektől kezdve a függönyökön át, a nagy, puha párnákat, a luxusanyagokat és az új, ággyá alakítható üléseket egyaránt. A 206 centiméter hosszú ülések teljesen vízszintesre dönthetőek, így maguk az ülések nagyobb privát szférát, a beléjük épített áramforrások nagyobb kényelmet biztosítanak.
A vadonatúj szórakoztató rendszer 18 colos képernyővel, HD minőségű filmekkel és 12 nyelvű, érintőképernyős navigációs menüvel rendelkezik.
Kiút a társfüggőségből - Hogyan szabadulj meg a mérgező kapcsolatoktól?
Knapek Éva klinikai szakpszichológus, tabuk nélkül beszél a társfüggőség jellemzőiről, és bemutatja a kialakulásának okait, a kapcsolati dinamikákat, és a felismeréshez vezető jeleket a saját életünkben, közeli kapcsolatainkban. A Femina Klub januári előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz hogyan léphetsz ki ezekből a helyzetekből, és hogyan alakíthatsz ki egészséges, egyenrangú kapcsolatokat.
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2025. január 7. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A kézműves és ipari elemek keveredése megerősíti a személyre szabottság érzését. A KLM jellegzetes kék színű, delfti porcelánból készült, miniatűr házait a légitársaság business-osztályon utazó utasai kapják ajándékba, de az egyedi tervezésű darabok - melyek mind különleges holland épületek élethű másolatai - ma már a gyűjtők nagy kedvencei. A KLM csapat személyes szervize pedig csak tovább fokozza a különleges utazás élményét.
A holland jellegzetességek a KLM személyzet egyenruhájában is felfedezhetőek, melyeket a híres divattervező, Mart Visser álmodott meg.
Egy további holland dizájnikon, Marcel Wanders szintén hozzájárul a luxushoz a nevével fémjelzett terítékkel. Az új szervizelemek készítésénél Wanders-nek figyelembe kellett vennie a fedélzeti személyzet munkamenetét, illetve a környezeti megfontolásokat.
A kényelem a szolgáltatások minden egyes szegmensében visszaköszön. A KLM újítása, hogy az utasok bármikor étkezhetnek a hosszú távú utazás során, így nem kell alkalmazkodniuk az eredeti felszolgálási tervhez. A holland légitársaság először johannesburgi, majd bangkoki, legutóbb pedig tokiói járatán is elérhetővé tette az „Anytime for you” szolgáltatást, melynek igénylésével az utasok öt kiváló fogást élvezhetnek, amikor csak kedvük tartja.
A KLM 2013 óta folyamatosan újította fel flottáját az új WBC kabinokkal. A Dreamliner gépek után a Boeing 777-300-as és 777-200-as típusú gépek kaptak új belsőt, ezután következtek a Boeing 747-esek, és végül tavaly év végén az Airbus A330-asok. A légitársaság tervei szerint az idei év végére az egész flotta már az új World Business Class-szal repteti utasait.
A KLM figyel rá, hogy a fenntarthatóság minden fejlesztésében meghatározó szerepet töltsön be. 2013-ban az új kabinokban lefektetett szőnyegek elkészítésekor például újrahasznosított norvég gyapjút és a KLM-dolgozók korábbi egyenruhájának anyagrészleteit használta fel a vállalat. Ezzel a KLM lett az első légitársaság, ami olyan szőnyeget használt a járatain, mely követi a körkörösség elvét. Mi több, a már nem használható szőnyegeket a gyártó visszaveszi, hogy nyersanyagként újra felhasználhassa őket.
A Holland Királyi Légitársaság évente 40 millió ételt kínál utasainak, ami a fedélzeti étkeztetés környezetkímélőbb megoldásainak előtérbe helyezésével is jár, ezért az ételek alapanyagai csakis ellenőrzött forrásból származhatnak. Az Air France - KLM hosszú évek óta arra törekszik, hogy csökkentse a tevékenysége okozta környezeti hatásokat, és elkötelezett a fenntartható fejlődés iránt, emellett támogatja az éghajlati változásokkal kapcsolatos kutatásokat, finanszírozza az erdőirtás ellen küzdő szervezetek tevékenységét, és hozzájárul a bioüzemanyagok fejlesztéséhez.
A tavalyi évtől a World Business Class borkínálatába 55 organikusan előállított borból készített válogatást csempészett a KLM beszerzője, aki hisz abban, hogy egy jó bor ne tartalmazzon vegyszereket vagy túl sok szulfitot. A Holland Királyi Légitársaság fenntarthatósági alapelveihez jól passzolt a bioborok bevezetésének ötlete, így egy-egy organikus nedűt állandósít majd a fedélzeti kínálatban.
A legrondább repülős ételek
Nemcsak finomságok kerülnek a tálcára. Néha a repülőkön egyenesen gusztustalanul sikerül kihozni az ételt. Mutatunk néhány esetet, melyre ránézni is rossz!
A képek forrása: blog.klm.com.
OLVASD EL EZT IS!
- repülés
- légitársaság