3 fontos vitamin, amire fokozottan szükséged van a menstruáció alatt
Különösen ügyelned kell a megfelelő vitaminbevitelre a menstruációs vérzés idején.

Ez is érdekelhet

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

Köldökig kivágott ruhában szexiskedik Olivia Palermo »

Ez a legújabb frizuraőrület: a rózsakonty ilyen sokféle lehet »

2 házi testradír, amitől újjászületik a télen leharcolt bőr: kevés összetevőből »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ahhoz, hogy egészséges testben élhess, mindig oda kell figyelned a megfelelő vitamin- és ásványianyag-bevitelre. Nőként a menstruáció miatt ez különösen lényeges, és vannak olyan vitaminok, ásványi anyagok, amelyek főként a menzesz körüli időszakban fontosak.

Nemcsak a közérzeted lesz jobb és a hormonháztartásod kiegyensúlyozottabb, de a menstruációs görcsök és maga a vérzés is enyhülnek, ha nem szenvedsz hiányt a fentiekben. Íme, a legfontosabb ásványi anyagok és vitaminok a menstruáció alatt.

Görcsök, rossz közérzet ellen

A legtöbb nőt a kellemetlen közérzet, a rossz hangulat és a fájdalmas görcsök zavarják a legjobban a menstruációban. A görcsök kialakulásának egyik legfőbb okozója a prosztaglandin hormon, ugyanis ez idézi elő a fájdalmas méhösszehúzódásokat.

Az E-vitamin fontos szerepet játszik a prosztaglandinszint szabályozásában, így a vitamin pótlása enyhítheti az alhasi görcsöket. Ezen kívül a feszülő, nyilalló mellfájdalmat is csökkenti. Természetes úton leginkább csonthéjasokkal és teljes kiőrlésű gabonafélékkel juttathatod a szervezetedbe.

Rossz közérzetet, hangulatingadozást, idegességet okozhat az ilyenkor csökkenő kalciumszint, amit tejtermékekkel, magvakkal pótolhatsz. Körülbelül 1000 mg az ajánlott napi mennyiség. A könnyebb felszívódásért kombinálhatod D-vitaminnal is.

A vérzés szabályozására

Ha minden hónapban megnehezíti az életedet a túl erős, esetleg rendszertelen vérzés, B6-vitaminnal javíthatsz a helyzeten. Ügyelj rá, hogy 50 és 100 mg közötti adagot vigyél be a szervezetedbe - ezen mennyiség fölött ugyanis már nem hasznos, hanem káros. A legjobb természetes B6-vitamin-forrás a hal, a banán, a mogyoró és a máj - utóbbi a vashiányra is megoldást jelenthet.

Fejfájással, migrénnel kísért menstruáció esetén a B6-vitamint kombináld magnéziummal, amely a feszült, ingerlékeny kedélyállapoton is javít. Gabonafélékkel, tejtermékekkel és barna rizzsel természetes módon viheted be a szervezetbe. Az ajánlott napi mennyiség 200 mg.

Pattanások ellen

Sok nő küzd a pattanásokkal, mitesszerekkel minden egyes hónapban, a menstruációt megelőző napoktól kezdve egészen a vérzés abbamaradásáig. Ahhoz, hogy javíts a helyzeten, ügyelned kell a cink pótlására, amely az akné kialakulásáért felelős hormonokat szabályozza.

A cink természetes formában a zöld leveles zöldségekben, a hagymában és a káposztában megtalálható, az ajánlott napi mennyiség fiatal nők esetében 10-12 mg. 

Blog.hu ajánló