Ez a nő elkezdett mindennap 6-kor kelni: ennyi minden változott az életében

Az extra időt a lehető legproduktívabban lehet eltölteni reggel.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Miután egy nő túl sokszor hallotta a barátait arról áradozni, hogy milyen sok előnye van a korán kelésnek, elhatározta, hogy ő is úgy tesz. Ettől azt várta, hogy megszűnjön a mindennapok fókusztalansága és frusztrációja.

A New Yorkban élő Emmie Martin pénzügyi szerkesztő volt, jelenleg újságíróként dolgozik. Egy ideje mindennap reggel 6-kor kel, és a módszer bevált neki arra, hogy a szükséges dolgokhoz extra időt szerezzen.

A korán kelés örömei

Bevallása szerint a 6 órás kelés olyan fontos dolgokhoz ad időt, mint az, hogy a napi teendők előtt pozitívan át tudja tekinteni a dolgait, karbantarthassa a testét, és a produktivitáshoz szükséges reggelit elfogyassza. Előtte nagyjából 8:15-kor esett ki az ágyból, és egy kaotikus hajsza után épphogy beesett az irodába. Most a reggeli rutinja úgy kezdődik, hogy mindennap 5:40-re állítja az órát. A szundijelzés 6-kor kapcsol be, és ez a szokás segít abban, hogy az ember kicsit még ráhangolódjon testileg-lelkileg a napra, és ne csak rázuhanjanak a teendők.

Hírek és szépirodalom Facebook helyett

Ébredés után a híreket olvassa el, mert az szükséges ahhoz, hogy képben legyen az ember a világban. Utána olvas egy kicsit valamilyen szépirodalmi, önsegítő vagy ezoterikus könyvből - mindegy, hogy milyen, csak pozitívan hasson, és papíralapú legyen. A reggeli apró katarzisok és szépítő gondolatok kimondottan jót tesznek az emberrel mentálisan. Közben teljes kiőrlésű gabonából készült falatokat eszik, mert az energiát ad az egész szervezetnek. 6:30-kor elindul kocogni, ezzel tulajdonképpen hozzászoktatja magát a kinti világhoz.

Így nézne ki az ember, ha egyetlen dolog máshogy alakul a történelemben

Nézegess képeket!

Elolvasom

A testmozgás teljesen átformálja az embert

A kora reggeli futás jelentette a legkeményebb feladatot. De, mivel pár nap múlva már annyi endorfinnal járt, és a szervezete igényelte is, könnyű volt hozzászokni. A munka előtti edzés sokkal szebb színben tünteti fel a külvilágot, és elfogadhatóvá teszi azt. Ember alig van az utcán, rá lehet csodálkozni a természetre, a világ csendes ébredezésére. 7:30-ra ér haza, gyors zuhany után a normális reggelit készíti el. Ez általában joghurtból és zöldségből vagy gyümölcsből álló, gazdag smoothie vagy zabkása. Ha késésben is van, soha nem hagyja ki a reggelit.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A közösségi média ilyen-olyan formában, de mindenki életének része. Mégis sokszor úgy tűnik, nem tudjuk megfelelően használni. De vajon hol rontjuk el? Miért mindig a legbántóbb kommenteken van a legtöbb like? Kell-e reagálni egy utálkozó hozzászólásra, vagy az ignorálás az egyetlen út? A legújabb epizódban többek között ezekre a kérdésekre Tóth Dani pszichológus, Verebélyi-Kovács Csilla, a Femina social media managere, valamint Pintér Ada műsorvezető kereste a választ.

Promóció

Aktívan és nyugodtan indul a nap

Egy tartalmas ebédet is összedob indulás előtt, aminek saláta az alapja, de van benne fehérjét tartalmazó, egészséges feltét is. Azt vallja, hogy a salátát bizony, fel kell dobni, ha mással nem, sajttal. 8:15-re már a munkájában van, és az oda vezető, tömegközlekedéssel történő utazást olvasással tölti. Nem Facebook- vagy Instagram-oldalakkal, hanem történetet tartalmazó könyvvel, melyben el lehet veszni, és el lehet vele terelni a figyelmet arról, hogy száz vadidegennel kell összezsúfolódnia a metrón. Ez a reggeli rutin beválik, és képessé teszi az embert a munkanapokon a jobb koncentrációra és az eredményes munkavégzésre.  

Ezt is szeretjük