"A kövéreket viszik el először" - Hihetetlen, hogy ezt a reklámot valaki kinyomtatta
Felháborító kampány jelent meg az utcákon.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Gondolj az eddigi legpofátlanabb, leilletlenebb és legrosszabbul elsült "zsírszégyenítő" reklámokra, aztán nyugodtan szorozd fel őket tízzel. Ezzel már közel jársz gondolatban ahhoz a botrányhoz, mely mostanában kezdett el kibontakozni az angol Nottinghamshire-ban, ahol egy konditerem új óriásplakátja keltett nagy felháborodást.

Nehéz eldönteni, mire gondolt a Fit4Less edzőstúdió, amikor ezt a reklámkampányt választotta magának, de annyi bizonyos, hogy a merész ötlet fordítva sült el. Csak nagyon kevesen tartják humorosnak a plakátot, felháborítónak viszont annál többen.

UFO-kkal ijesztgetik a túlsúlyosokat

A plakát - mely egyébként többnyire forgalmas utak mellett bukkan fel - hátterében egy UFO hajóját láthatod, a következő felirattal "They're coming... and when they arrive, they'll take the fat ones first!"

Ez magyarul annyit tesz: "Már úton vannak… és amikor megérkeznek, a kövéreket viszik el először!"

Az alsó sarokban egy csinos, rózsaszín nyilacska kínál megoldást: "save yourself", azaz "mentsd meg magad", utalva ezzel a konditerem elérhetőségeire.

Érthető, ha ezt néhány másodpercig emésztened kell. Mégis kinek jut eszébe, hogy jó ötlet azzal motiválni bárkit is a rendszeres edzésre, hogy az idegenek eljönnek, és ő lesz a legnyilvánvalóbb célpontjuk, ha a BMI-indexe egy bizonyos szintnél magasabb?

A Fit4Less stúdió valószínűleg jobban járt volna, ha inkább a fitneszre és a pozitív ösztönzésre fókuszál, és nem sérti vérig potenciális klienseit.

Nagy volt a felháborodás

A plakátot elsőként Natalie Harvey tette közzé az interneten, aki egyébként egy a mindennapi megszégyenítés ellen küzdő szervezet, a Combat Bullying alapítója, így rögtön szemet szúrt neki, hogy a reklám egyáltalán nem segít abban, hogy a különböző alkatú nők és férfiak pozitív képet alakíthassanak ki saját testükről. 

Harvey a következőket írta a plakátról:

"Alig hittem a szememnek, amikor megláttam. 2016-ot írunk, ez a zsírszégyenítő humor pedig sértő… tehát tennünk kell valamit."

A plakátok maradnak

Ennek ellenére a stúdió vezérigazgatója, Jan Spaticchia nem volt hajlandó eltávolítani az óriásplakátot, arra hivatkozva, hogy a kampány "sikeres" volt, és számára ez az elsődleges prioritás.

Ezt a következőképpen fogalmazta meg a közösségi médiában:

"Az UFO-kampány valójában nagyon bevált. Az a célunk, hogy az emberek beszéljenek egymással, és terjesszék az egészséges életmód hírét. Egyáltalán nem állt szándékunkban megsérteni bárkit is, és nagyon szeretnénk jó viszonyt kiépíteni azokkal a közösségekkel, melyeket kiszolgálunk."

Ez aligha tekinthető bocsánatkérésnek, ám az már bizonyos, hogy a kampány célt ért: az emberek valóban elkezdtek a stúdióról beszélni, csak éppen egy kicsit más okból.

Ezt is szeretjük