"A kövéreket viszik el először" - Hihetetlen, hogy ezt a reklámot valaki kinyomtatta

Felháborító kampány jelent meg az utcákon.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Retikül
Sóbors
Top olvasott cikkek

Gondolj az eddigi legpofátlanabb, leilletlenebb és legrosszabbul elsült "zsírszégyenítő" reklámokra, aztán nyugodtan szorozd fel őket tízzel. Ezzel már közel jársz gondolatban ahhoz a botrányhoz, mely mostanában kezdett el kibontakozni az angol Nottinghamshire-ban, ahol egy konditerem új óriásplakátja keltett nagy felháborodást.

Nehéz eldönteni, mire gondolt a Fit4Less edzőstúdió, amikor ezt a reklámkampányt választotta magának, de annyi bizonyos, hogy a merész ötlet fordítva sült el. Csak nagyon kevesen tartják humorosnak a plakátot, felháborítónak viszont annál többen.

UFO-kkal ijesztgetik a túlsúlyosokat

A plakát - mely egyébként többnyire forgalmas utak mellett bukkan fel - hátterében egy UFO hajóját láthatod, a következő felirattal "They're coming... and when they arrive, they'll take the fat ones first!"

Ez magyarul annyit tesz: "Már úton vannak… és amikor megérkeznek, a kövéreket viszik el először!"

Az alsó sarokban egy csinos, rózsaszín nyilacska kínál megoldást: "save yourself", azaz "mentsd meg magad", utalva ezzel a konditerem elérhetőségeire.

Érthető, ha ezt néhány másodpercig emésztened kell. Mégis kinek jut eszébe, hogy jó ötlet azzal motiválni bárkit is a rendszeres edzésre, hogy az idegenek eljönnek, és ő lesz a legnyilvánvalóbb célpontjuk, ha a BMI-indexe egy bizonyos szintnél magasabb?

A Fit4Less stúdió valószínűleg jobban járt volna, ha inkább a fitneszre és a pozitív ösztönzésre fókuszál, és nem sérti vérig potenciális klienseit.

Nagy volt a felháborodás

A plakátot elsőként Natalie Harvey tette közzé az interneten, aki egyébként egy a mindennapi megszégyenítés ellen küzdő szervezet, a Combat Bullying alapítója, így rögtön szemet szúrt neki, hogy a reklám egyáltalán nem segít abban, hogy a különböző alkatú nők és férfiak pozitív képet alakíthassanak ki saját testükről. 

Harvey a következőket írta a plakátról:

"Alig hittem a szememnek, amikor megláttam. 2016-ot írunk, ez a zsírszégyenítő humor pedig sértő… tehát tennünk kell valamit."

A plakátok maradnak

Ennek ellenére a stúdió vezérigazgatója, Jan Spaticchia nem volt hajlandó eltávolítani az óriásplakátot, arra hivatkozva, hogy a kampány "sikeres" volt, és számára ez az elsődleges prioritás.

"Istenem, de csúnya": a színésznőt nagyon megalázták

Nézegess képeket!

Elolvasom

Ezt a következőképpen fogalmazta meg a közösségi médiában:

"Az UFO-kampány valójában nagyon bevált. Az a célunk, hogy az emberek beszéljenek egymással, és terjesszék az egészséges életmód hírét. Egyáltalán nem állt szándékunkban megsérteni bárkit is, és nagyon szeretnénk jó viszonyt kiépíteni azokkal a közösségekkel, melyeket kiszolgálunk."

Ez aligha tekinthető bocsánatkérésnek, ám az már bizonyos, hogy a kampány célt ért: az emberek valóban elkezdtek a stúdióról beszélni, csak éppen egy kicsit más okból.

Ehhez a cikkhez ajánljuk

Ezt is szeretjük