"A kövéreket viszik el először" - Hihetetlen, hogy ezt a reklámot valaki kinyomtatta
Felháborító kampány jelent meg az utcákon.
- Illatos, frissítő testpermet házilag a kedvenc illóolajodból: egyszerűbb elkészíteni, mint gondolnád »
- Hamar kiverik a biztosítékot, pedig sokan viselik így ezeket a darabokat: 6 részlet a nyári öltözékben, ami megosztónak számít »
- 7 nap alatt tisztább, erősebb, ragyogóbb bőr? – A megújult szépségampullák tesztje minket is meglepett »

- Kvíz! Emlékszel az általánosban tanult versekre? 8 idézet szerzőjére kérdezünk rá
- Az 5 legrosszabb élelmiszer, ami rontja a vérkeringést: szűkítik az ereket, emelik a koleszterinszintet
- Dobó Kata 25 év után felvette a zöld miniruhát: A miniszter félrelépben láttuk rajta először
- 22 évesen vesztették életüket a magyar sziámi ikrek: kegyetlenül kihasználták, vásárban mutogatták őket
- Illetlennek tűnsz, ha így jelensz meg egy esküvőn: 10 tiltólistás ruha és kiegészítő
Gondolj az eddigi legpofátlanabb, leilletlenebb és legrosszabbul elsült "zsírszégyenítő" reklámokra, aztán nyugodtan szorozd fel őket tízzel. Ezzel már közel jársz gondolatban ahhoz a botrányhoz, mely mostanában kezdett el kibontakozni az angol Nottinghamshire-ban, ahol egy konditerem új óriásplakátja keltett nagy felháborodást.
Nehéz eldönteni, mire gondolt a Fit4Less edzőstúdió, amikor ezt a reklámkampányt választotta magának, de annyi bizonyos, hogy a merész ötlet fordítva sült el. Csak nagyon kevesen tartják humorosnak a plakátot, felháborítónak viszont annál többen.
UFO-kkal ijesztgetik a túlsúlyosokat
A plakát - mely egyébként többnyire forgalmas utak mellett bukkan fel - hátterében egy UFO hajóját láthatod, a következő felirattal "They're coming... and when they arrive, they'll take the fat ones first!"
Ez magyarul annyit tesz: "Már úton vannak… és amikor megérkeznek, a kövéreket viszik el először!"
Az alsó sarokban egy csinos, rózsaszín nyilacska kínál megoldást: "save yourself", azaz "mentsd meg magad", utalva ezzel a konditerem elérhetőségeire.
Érthető, ha ezt néhány másodpercig emésztened kell. Mégis kinek jut eszébe, hogy jó ötlet azzal motiválni bárkit is a rendszeres edzésre, hogy az idegenek eljönnek, és ő lesz a legnyilvánvalóbb célpontjuk, ha a BMI-indexe egy bizonyos szintnél magasabb?
A Fit4Less stúdió valószínűleg jobban járt volna, ha inkább a fitneszre és a pozitív ösztönzésre fókuszál, és nem sérti vérig potenciális klienseit.
Nagy volt a felháborodás
A plakátot elsőként Natalie Harvey tette közzé az interneten, aki egyébként egy a mindennapi megszégyenítés ellen küzdő szervezet, a Combat Bullying alapítója, így rögtön szemet szúrt neki, hogy a reklám egyáltalán nem segít abban, hogy a különböző alkatú nők és férfiak pozitív képet alakíthassanak ki saját testükről.
Harvey a következőket írta a plakátról:
"Alig hittem a szememnek, amikor megláttam. 2016-ot írunk, ez a zsírszégyenítő humor pedig sértő… tehát tennünk kell valamit."
A plakátok maradnak
Ennek ellenére a stúdió vezérigazgatója, Jan Spaticchia nem volt hajlandó eltávolítani az óriásplakátot, arra hivatkozva, hogy a kampány "sikeres" volt, és számára ez az elsődleges prioritás.
Ezt a következőképpen fogalmazta meg a közösségi médiában:
"Az UFO-kampány valójában nagyon bevált. Az a célunk, hogy az emberek beszéljenek egymással, és terjesszék az egészséges életmód hírét. Egyáltalán nem állt szándékunkban megsérteni bárkit is, és nagyon szeretnénk jó viszonyt kiépíteni azokkal a közösségekkel, melyeket kiszolgálunk."
Ez aligha tekinthető bocsánatkérésnek, ám az már bizonyos, hogy a kampány célt ért: az emberek valóban elkezdtek a stúdióról beszélni, csak éppen egy kicsit más okból.
OLVASD EL EZT IS!

- photoshop
- keira knightley
Kicsit túlszaladt a Photoshop: az énekesnő kiborult a képek miatt

- lindsay lohan
- meg ryan