Több millióan követik őket az Instán, pedig nem is élnek: a legnépszerűbb digitális influenszerek

Nagy divat- és szépségmárkákkal működnek együtt, szépek és népszerűek, ám valamiben eltérnek az átlagtól: ezek az influenszerek nem léteznek.

Digitális influenszerek
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Retikül
Ez is érdekelhet
Sóbors
Top olvasott cikkek

Számos olyan jövőbeli félelem jelenik meg a mozivásznon vagy a sci-fi könyvekben, amikor a robotok szép lassan elfoglalják az emberek helyét a világban, és aztán elkezdik uralni a bolygót. Ez szerencsére még csak a fantázia szintjén működik, ám az internet világában már tapasztalható hasonló jellegű változás, amit a modern technika hívott életre.

Az utóbbi néhány évben az inluenszerek fogalma szinte beleivódott a köznyelvbe. Ezek olyan - jellemzően csinos, fiatal - felhasználók, akik népes követőtáborral rendelkeznek a közösségi oldalakon, a véleményükre sokan hallgatnak, így a cégek is szívesen reklámoznak velük különböző termékeket. Egy-egy sikeres influenszer ma már Magyarországon is szépen megél, külföldön pedig akár milliós bevételeket is kapnak az együttműködésekért.

Digitális influenszerekben a jövő?

Bár az influenszerkedés fogalma eléggé megosztja az embereket, hiszen vannak, akik könnyű pénzszerzést látnak benne, míg mások inkább elítélik azokat, akik az életük mutogatásával „eladják a lelküket." Nemrég berobbant egy új influenszertípus, akiknél ez utóbbi lehetőség nem áll fenn, hiszen nincsenek érzéseik: a digitális tartalomgyártók általában cégek által létrehozott grafikai eszközök, amikkel növelni tudják a reklámbevételeket. Ahogy korábban, a 3 millió követővel rendelkező Miquelánál is bemutattuk, ezek a felhasználók megtévesztően élethűek, teljesen átlagos fiatalnak tűnnek, és előszeretettel reklámozzák a divat- és szépségipar újdonságait is. Talán nem is gondolnád, mennyi ilyen virtuális influenszer gyűjt egyre több követőt az Instagramon.

A világon jelenleg a legnépszerűbb virtuális influenszer a brazil Lu do Magalu, akinek életét Facebookon közel 15 millió, Instagrammon pedig több mint 5 millió felhasználó követi nap mint nap. A Luiza Magazine, Brazília egyik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata nevében jelent meg, és olyan világmárkákkal működik együtt, mint a Nestlé, a Dove vagy a Nivea, így nagyon nyereséges a kitalált karakter működtetése.
Fotó: magazineluiza / Instagram
Miquela sem panaszkodhat a követői számát illetően, hiszen 3 millió felhasználó rajong érte. A lánykarakter olyan divatóriásokkal is dolgozott már együtt mint a Prada, a Dior vagy a Calvin Klein.
Fotó: lilmiquela / Instagram
Az indonéziai Jakartából származó Thalasya nem a divat, sokkal inkább az utazás szerelmeseinek gyárt tartalmakat közel 500 ezer követőjének. A Magnavem Studio fejlesztette ki, és 2018 októberében jelent meg először, létrehozója utazásait az ő reklámbevételeiből és együttműködéseiből állja.
Fotó: thalasya_ / Instagram
Shudu a világ első virtuális szupermodellje, akit a divatfotós Cameron-James Wilson alkotott 2017-ben. Megjelenéséhez az ihletet a "Dél-afrikai hercegnő" Barbie baba jelentette. Az influenszer dolgozott már többek között Louboutinnel, a Balmainnel és a Samsunggal is.
Fotó: shudu.gram / Instagram
Japán első virtuális modellje Imma volt, 2018 júliusában jelent meg először a Japan Economics Entertainment egyik projektjeként. A fiatal lány olyan cégekkel dolgozott már, mint a Burberry, a TikTok, az Adidas és az IKEA.
Fotó: imma.gram / Instagram
Noonoourit Joerg Zuber, az Opium Effect, a müncheni kreatív ügynökség alapítója hozta létre, és bár nála nem törekedtek a valósághű megjelenésre, így is számos luxusmárka érdeklődött már iránta. Dolgozott már a Lacoste-tal, a Versacéval és a Bulgarival, de a Gucci és a Blenciaga kollaborációját is reklámozta. Noonoouri emellett olyan ügyek mellett is kiáll, mint a vegánság vagy a fenntartható divat kérdése.
Fotó: noonoouri / Instagram
Bermuda az egyik legidősebb a virtuális influenszerek között, már 2016 óta jelen van az Instagramon. Ugyanazok hozták létre, akiknek Miquelát is köszönhetjük, ám Bermudánál a reklámok helyett a fő cél a fiatal vállalkozók motiválása, és hogy támogassa a nők helyzetét a robotika területén.
Fotó: bermudaisbae / Instagram

(Képek forrása: Instagram)

Ehhez a cikkhez ajánljuk

Ezt is szeretjük