Több millióan követik őket az Instán, pedig nem is élnek: a legnépszerűbb digitális influenszerek
Nagy divat- és szépségmárkákkal működnek együtt, szépek és népszerűek, ám valamiben eltérnek az átlagtól: ezek az influenszerek nem léteznek.

virtuális-influenszerek-borító
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Számos olyan jövőbeli félelem jelenik meg a mozivásznon vagy a sci-fi könyvekben, amikor a robotok szép lassan elfoglalják az emberek helyét a világban, és aztán elkezdik uralni a bolygót. Ez szerencsére még csak a fantázia szintjén működik, ám az internet világában már tapasztalható hasonló jellegű változás, amit a modern technika hívott életre.

Az utóbbi néhány évben az inluenszerek fogalma szinte beleivódott a köznyelvbe. Ezek olyan - jellemzően csinos, fiatal - felhasználók, akik népes követőtáborral rendelkeznek a közösségi oldalakon, a véleményükre sokan hallgatnak, így a cégek is szívesen reklámoznak velük különböző termékeket. Egy-egy sikeres influenszer ma már Magyarországon is szépen megél, külföldön pedig akár milliós bevételeket is kapnak az együttműködésekért.

Digitális influenszerekben a jövő?

Bár az influenszerkedés fogalma eléggé megosztja az embereket, hiszen vannak, akik könnyű pénzszerzést látnak benne, míg mások inkább elítélik azokat, akik az életük mutogatásával „eladják a lelküket." Nemrég berobbant egy új influenszertípus, akiknél ez utóbbi lehetőség nem áll fenn, hiszen nincsenek érzéseik: a digitális tartalomgyártók általában cégek által létrehozott grafikai eszközök, amikkel növelni tudják a reklámbevételeket. Ahogy korábban, a 3 millió követővel rendelkező Miquelánál is bemutattuk, ezek a felhasználók megtévesztően élethűek, teljesen átlagos fiatalnak tűnnek, és előszeretettel reklámozzák a divat- és szépségipar újdonságait is. Talán nem is gondolnád, mennyi ilyen virtuális influenszer gyűjt egyre több követőt az Instagramon.

(Képek forrása: Instagram)

Ezt is szeretjük