Ez a leghatékonyabb módszer szorongás ellen a kutatás szerint: csupán pár percet vesz igénybe
Ez az egyszerű technika segít kezelni a stresszes helyzeteket, és enyhíti, megszünteti a szorongást.

szorongo no
Ez is érdekelhet

A jótékonyság ősszel sem áll meg (x)

Kukkants be az Illatszertárba! (x)

Nem szereti a gyerek a zöldséget, mit tegyünk? (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Amikor a tehetség és a középszerűség összecsap - Szily Nóra az Amadeus két főszereplőjével beszélgetett

Ami neked felesleges, másnak érték: így lehet jól jótékonykodni

beauty and style

Nőies bokacsizmák 10 ezer forint alatt: ezek a legsikkesebb fazonok idén ősszel »

Így soha nem ismernél rá a 47 éves, szexi szupermodellre: Heidi Klum az átváltozások mestere »

Most így a legszebb az ombre: csodás színátmenetek a hajba, melyek feldobják a sötét tincseket »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A felgyorsult világban az embereket egyre több stressz, egyre több elvárás és folyamatos impulzusok terhelik. Mindezek, valamint az állandó online jelenlét, a megfelelni akarás, illetve a gyermekkori nehézségek, traumák miatt egyre csak nő a szorongással küzdők száma.

A folytonos idegeskedéssel, nyomasztó és nyugtalanító érzéssel, aggódással, pulzusnövekedéssel vagy nehézlégzéssel járó probléma sokakat érint, és igen nehéz megküzdeni vele. Szerencsére azonban léteznek olyan technikák, melyek segíthetnek enyhíteni. A Harvard egyetem neurológusai új kutatásuk során arra keresték a választ, mi a leghatékonyabb megoldás.

A megoldás szorongás ellen: mindfulness

A Sarah Lazar vezette vizsgálat során rámutattak, hogy van egy ígéretes és valóban hatásos módszer, ami csökkenti a félelmet. Ez pedig nem más, mint a mindfulness, azaz a tudatos jelenlét, ami úgy képes feloldani a nehéz helyzetet és a stresszt, hogy a jelen pillanatra irányítja a figyelmet. Ez az éberség képes megszüntetni az aggodalmaskodást, elűzni a negatív gondolatokat, illetve átalakítani a gondot okozó, azt kiváltó emlékeket, tapasztalatokat. 

A mindfulnessnek számos technikája létezik, szorongás esetén azonban a következő, pár perces módszer bizonyul a leghatásosabbnak. Hatalmas előnye, hogy bárhol bármikor alkalmazhatod, így nagy segítségedre lesz akár a munkahelyen is.

A leghatásosabb, pár perces technika

Az első és legfontosabb lépés, hogy vedd észre a stresszes helyzetet, azt, amikor aggódni kezdesz. Amikor átveszik az uralmat a rossz gondolatok, és idegessé kezdesz válni, tudatosítsd magadban, hogy mi történik. Ezután tudod ugyanis csak igazán kezelni a szituációt. Ha ez megvan, kezdj el önmagadra, a lélegzetedre figyelni. Ez mindig állandó, független a múlttól és a jelentől, ezért a legjobb választás. Koncentrálj arra, ahogyan a levegő beáramlik a tüdődbe, ahogyan megemelkedik a mellkasod, majd pedig arra, ahogyan kifújod az orrodon. Egyszerű lépésnek tűnik, de valójában, ha ez sikerül, máris sokkal nyugodtabb leszel, elfelejted a negatív gondolatokat, emlékeket és a kétségeket.

A cikk az ajánló után folytatódik

Hogyan győzd le a saját korlátaidat? Early bird akció november 6-ig!

A november 16-i Femina Klub esten Szily Nóra vendége ezúttal Alföldi Róbert lesz, akivel segítenek megfejteni, hogy milyen tényezők állhatnak a siker útjában, hogyan boldoguljunk a kritikákkal és az esetleges kudarccal, és milyen technikákkal hozzuk ki a legjobbat önmagunkból.

Pontos részletek az estről itt olvashatók.

Jegyek early bird áron 3 990 Ft helyett, most csak 2 990 Ft-ért, csak november 6-ig kaphatók!

Időpont: 2020. november 16. 18 óra
Helyszín: József Attila Színház

Promóció

Utána fordítsd az aggodalmat kíváncsisággá és érdeklődéssé. Képzeld azt, hogy kívülről látod önmagad, az egész helyzetet, mintha csak egy filmet vagy tv-műsort néznél. Figyeld meg, milyen érzéseket tapasztalsz, hogyan állsz a helyzethez, hogyan reagálsz, majd pedig azt is, ahogy szép lassan kezdesz lehiggadni. Engedd meg magadnak, hogy átjárjanak az érzelmek, de azt ne, hogy teljesen magukkal ragadjanak - így hathatsz a legmélyebb impulzusaidra, és leküzdheted a félelmet.

Ha egy bizonyos kihívás, probléma vagy stresszhelyzet váltotta ki a szorongást, akkor végül tudatosítsd magadban, hogy az aggódás és a legrosszabb verziók felvázolása fejben egyáltalán nem vezet jóra. Ha úgy érzed, muszáj, egyszer gondold át az eshetőségeket, de úgy, hogy a megoldásra törekedsz: arra, hogy hogyan kezelheted, teheted kevésbé kellemetlenné, stresszessé. Ez a módszer szinte bárhol, bármikor alkalmazható, ezért hatalmas segítség lehet a legrosszabb pillanatokban is. Azonban, ha a szorongás súlyossá válik, nem múlik, vagy megnehezíti a mindennapokat, érdemes pszichológus segítségét kérni.

Őszinte fotókon a depresszió

Hector Andres Poveda Morales egyetemista évei alatt tapasztalta önmagán a mentális problémák első jeleit, a helyzet viszont egyre csak súlyosbodott. Akkoriban iratkozott be egy fényképésziskolába is, ennek hatására pedig eldöntötte, hogy megpróbálja a fotózással megörökíteni depresszióját, hogy a felvételek segítségével családjának és barátainak is megmutathassa érzéseit, küzdelmeit, valamint azt, hogy milyen is ez a betegség. 

Ezt is szeretjük