Ezt a trükköt vesd be az idegesítő kollégákkal szemben - A Harvardon végzett pszichológus tanácsa

A pszichológus elárulta, hogy érheted el, hogy kevésbé zavarjanak a bosszantó kollégák, és kevésbé húzd fel magad a viselkedésükön.

Trükk az idegesítő kollégákhoz
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Mivel sokféle embertípus dolgozik együtt a munkahelyeken, elkerülhetetlen, hogy legyenek köztük nehezebben kezelhető személyiségek és olyanok, akiket egyenesen idegesítőnek találnak a kollégáik.

Az ilyen munkatársakkal nem könnyű együtt dolgozni, és nemcsak zavarják vagy akár felbosszantják a többieket, hanem gyakran az idejüket is elveszik. A Harvardon végzett pszichológus, Daniel Goleman elárulta, hogy érdemes bánni velük: szerinte a felkészülés az igazi kulcs.

Így kezeld az idegesítő kollégákat

A szakértő szerint az önismeret és az önmenedzsment az, ami igazán segít egy ilyen szituációban. Úgy véli, az az első és legfontosabb lépés, hogy az ember magába nézzen, és önellenőrzést tartson, amikor a zavaró kollégák társaságában van. Szerinte tudni kell, hogy mit érzel ilyenkor, és azt is, hogy ez hogyan alakítja át az észleléseidet, a motivációidat, a cselekedeteidet, illetve árt-e a teljesítményednek, vagy sem. 

Mindez arra késztet majd, hogy felismerd, mi is történik pontosan. És azáltal, hogy meghatározod, mely tevékenységek váltják ki belőled ezeket az ellenérzéseket, melyeket találod zavarónak, jobban felkészülhetsz majd rájuk, és jobban odafigyelhetsz magadra, a viselkedésedre és a reakcióidra. A magas érzelmi intelligenciájú emberek is ezt csinálják.

A pszichológus azt javasolja, hogy gondolkozz egy kicsit, készülj fel, és beszélj egy picit önmagaddal, mielőtt belépsz az irodába. Mondd például ezt magadban:

„Rendben, most két órát fogok eltölteni ezzel a személlyel, akiről tudom, hogy idegesít. Csak róla van szó, csak miatta van, nem miattam. És nem kell reagálnom rá.”

A szakértő szerint fizikailag is felkészítheted magadat, például légzőgyakorlatokkal, amik mindig segítenek ellazulni. Ő kifejezetten a doboztechnikát javasolja, aminek lényege, hogy addig tart a belégzés, amíg elszámolsz egytől négyig, majd ugyanennyi ideig visszatartod a lélegzetedet, aztán pedig szintén négy számoláson keresztül lélegzel ki. Ezt négy ütemig tartó szünet követi, és addig kell ismételni a gyakorlatot, amíg meg nem nyugszol. 

A relaxációs módszerek segítenek lehiggadni, és hozzájárulnak ahhoz, hogy jobban tudd kezelni a zavaró munkatársat, valamint kevésbé hassanak rád negatívan, illetve gyorsabban megszabadulj az idegességtől, a szorongásról. Kiemelte: azt nem tudod irányítani, hogy mi hat rád zavaróan, de azt szabályozhatod, hogy mennyi ideig hat rád, és meddig maradsz ideges.

Olvasd el, hogy vágj vissza a kötözködő embereknek!

Limpár Imre tréner, tanácsadó szakpszichológus elárulta, milyen konkrét módszerekkel, mondatokkal vághatsz vissza a kötözködőknek: nem értik majd, mi is történik.

Intelligens visszavágások kötözködő embereknek - Nem fogják érteni, mi történik

Az embereknek bizonyos típusa rendkívüli módon szereti beleütni az orrát mások dolgába, és élcelődő kérdéseket feltenni.

Elolvasom

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük