Ha nem issza meg a vizet: mit adj a gyereknek a legnagyobb melegben?
Alternatívákat sorolunk víz helyett, melyek szintén nem egészségtelenek, mégis finomak.

nem-issza-meg-a-vizet
Ez is érdekelhet

Karácsonyi élmények másként - Csak képzeld el, hogy kialszik minden fény (x)

Füst és égés nélkül (x)

Olcsóbb szoftverek a Black Friday után: az Office is jó áron kapható (x)

Punkromantika az Újszínházban - Fenegyerekek a vasfüggöny mögött (x)

Ébredés a kómából (x)

Az anyatejes táplálás is hozzájárulhat a kisgyermekkorban kialakuló tejfehérje-allergia megelőzéséhez (x)

Minek örülünk a legjobban? (x)

beauty and style

A legjobb alapozási technika hepehupás bőrre: nyoma sem marad a pattanások utáni foltoknak, hegeknek »

Végre divatos a réteges öltözködés: így lesz stílusos és nőies »

Az 50 éves Helena Christensen elképesztően dögös – Talán jobban néz ki, mint fénykorában »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sajnos, minél kisebb a gyerek, annál kevésbé érti, hogy miért fontos, hogy eleget igyon, de még egy kisgyereknek is a saját nyelvezetén érdemes megpróbálni elmagyarázni az okát. A szülőnek nincs mindig könnyű dolga folyadékfogyasztás-ügyben, ám ez az, amit nem szabad annyiban hagyni.

A kicsik könnyebben kiszáradnak, mint a felnőttek, de a nyári meleg szintúgy indokolja, hogy a szülő nagy figyelmet és gondot fordítson rá, hogy gyermeke eleget igyon.

A gyerekek életkora szerint változik, hogy mennyi folyadékra van szükségük naponta. Ez a szükséges folyadékmennyiség a nyári időszakban sem több, akkor is érvényes, ám fokozottan ügyelni kell arra, hogy valóban elfogyjon az adott mennyiség. A napi szükséges folyadék babák esetében 150-180 ml/testsúlykilogramm, hatéves korra ez a szükséges mennyiség 100 ml/kilogrammra csökken.

Ha nem issza meg a gyerek a vizet

A legjobb folyadék, amit a szülő a gyereknek adhat, a víz, ám íztelensége miatt sok gyerek nem fogadja szívesen. Különösen akkor fordul elő, hogy a vizet elutasítja egy gyerek, ha már kóstolt cukros üdítőket. Ahhoz képest a víz unalmas, egyáltalán nem finom, így érthető, hogy a kicsik nemet mondanak rá.

Érdemes a lehető legjobban kitolni a napot, amikor a gyerek először cukros üdítőt kóstol, ez a korai, eltúlzott cukorbevitel negatív hatása miatt is észben tartandó.

Az első visszautasítás után ne nyúljunk azonban a cukros üdítőkhöz, van jobb megoldás. A vízzel folyamatosan próbálkozni kell, azt kiiktatni, félretenni nem szabad, de lehet olyan alternatívákkal kísérletezni, melyek ugyancsak egészséges folyadékbeviteli lehetőséget jelenthetnek. Ilyenek a következők.

Visszahűtött gyerektea - a gyerekgyümölcstea visszahűtve, nem cukrozva jó választás lehet. A teát és egyéb italokat nem kell hűtőbe tenni, csak szobahőmérsékleten kínálni, mert a jéghideg innivalótól valószínűleg már másnap beteg lesz a gyerek.

Gyümölcsös víz - egy kancsó vízbe minél színesebb, tetszetősebb gyümölcsszeleteket kell helyezni. Ezek egy kis állás után némi ízt adnak a víznek, így szívesebben ihatja a gyerek.

Préselt szörp - a bolti, agyoncukrozott vagy édesítőszeres szörpöt el kell felejteni, helyette pedig házilag is lehet készíteni egészséges szörpöt. Mindössze ki kell nyomni a cseresznye, a meggy, az eper, a szeder vagy egyéb bogyós gyümölcsök levét, és azt némi vízzel felengedni, körülbelül 60-40% víz-szörp arányban.

Mézes limonádé - a méz még mindig jobb választás a cukornál. Egy kancsó vízbe egy citrom levét és egy-két evőkanál mézet kell tenni ízlés szerint, hogy megkapjuk a gyerekek egyik kedvenc italát.

Facsart dzsúsz - az otthon facsart dzsúsz ízletes és vitamindús innivaló lehet a gyereknek. Ha nem szereti a rostot, akkor le is lehet szűrni a levet. Először érdemes szűretlenül kínálni.

Smoothie - turmixgéppel smoothie is készíthető, vegyes gyümölcsök és víz hozzáadásával. Ez alatt a link alatt remek nyári turmixokat, smoothie-kat ajánlunk.

A cikk az ajánló után folytatódik

Jégkása - ha a gyerek már nagyobbacska, és megérti, hogy a jeges italt lassan elszopogatva kell meginni, a jégkását is bevetheti a szülő nyári csemegeként. Ez voltaképpen gyümölccsel ízesített víz, így semmi egészségtelen nincs benne. Itt mutatunk egy jó receptet.

Igaz, a napi folyadékbevitelbe számít a leves is, illetve a lédús gyümölcsök leve, de ez még nem elég pótlás, természetesen, ha a gyerek nem fogad el elég vizet. Előfordulhat, hogy a gyerek kritikusan keveset iszik, és a szülő minden próbálkozása kudarcba fullad. Fontos ilyenkor kikérni a gyermekorvos véleményét, mi lehet a háttérben, de egy-egy további trükk is bevethető. Egy, a gyerek kedvenc mesefigurájával mintázott ivópohár, egy mókás, színes szívószál, a szülővel közösen ivás vagy egy jó kis játék ilyen lehet. Versenyben soha ne igyunk a gyerekkel a félrenyelés, illetve fulladásveszély miatt!

Jó játék lehet, ha a kisgyerek eljátszik például egy tankoló autót, vagy, hogy elmegy a büfébe, és vásárol egy finom italt magának. Az is beválhat, ha a játékfigura is kap inni, és vele iszik a gyerek. A szülő, ha a játék történetébe szövi az ivást, sikert érhet el. Csak egy kis plusz figyelem kell, és kitartás a jó cél érdekében, hogy a gyerek, főleg ebben a nagy melegben, megigya azt a mennyiségű folyadékot, amire szüksége van.

Ha nem eszi meg a gyümölcsöt a gyerek

Sok gyerek a gyümölcsökre is nemet mond, de van egy kreatív megoldás, ami bejöhet!

Ezt is szeretjük