Ha nem eszi meg a húst: hogy lehet a fontos fehérjeforrást gyerekbaráttá tenni?
A húsfogyasztást, ha csak lehet, ne engedjük el: érdemes praktikákkal próbálkozni a gyereknél.

nem eszi a hust
Ez is érdekelhet

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

„Egy gyerek voltam” – vallott Szilágyi Áron (x)

Dobd fel a hétköznapi menüt, készíts citrusos-csípős tengeri sügért! (x)

beauty and style

Így lesz a megunt vászoncipőből divatos, új darab, kis ráfordítással »

Celine Dion sikkesebb, mint valaha: 52 éves korára igazi stílusikonná érett »

Teljes testet átmozgató, vidám aerobic: napi 30 perc, és beindul a fogyás »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A hús a legjelentősebb fehérjeforrásunk, így aztán elég nagy gondban lehet az a szülő, akinek a gyereke rendre nemet mond a tányérjára tett sült vagy főtt húsokra.

Mivel azonban a húsfogyasztás fontos, ne hagyjuk ennyiben. 100 grammra vetítve a csirkemell 22,5 gramm, a sertés résztől függően akár 22 gramm, a marha 21,4 gramm, a kacsa 18,3 gramm, a liba pedig 22,8 gramm fehérjét tartalmaz. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének ajánlása szerint egy 6-17 éves gyerek napi fehérjeszükséglete 0,83-0,92 gramm testtömeg-kilogrammonként.

Változtatás az állagon, formán, tálaláson

A felnőtteknek szánt ételek nem feltétlenül felelnek meg a gyerekízlésnek, így gyerekbarátabb ételekben kell gondolkodni, azonban nem a halrudacska és a csibefasírt a legjobb megoldás.

A húsfélék közül leginkább a csirkemellel és a hallal érdemes próbálkozni, de utóbbinál a szálkákra nagyon ügyelni kell. A hússal sok gyereknek az állaga a problémája, ezért kis furfanggal érdemes megváltoztatni, elrejteni azt, más formát adni neki. Egy fantáziadús kísérő is csodákra képes.

Ha azonban nem szereti a húst, érdemes más fehérjeforrások után nézni, a tojás, a csicseriborsó, a tejtermékek jó alternatívák.

Kiabálni, ráparancsolni a vonakodó gyerekre nem célravezető, ahogyan erőltetni sem szabad az ételt, mert még jobban megutálja, vagy elrontja a gyomrát. Egy próbát a következő ötletek megérhetnek.

Ezt is szeretjük