Ha nem eszi meg a húst: hogy lehet a fontos fehérjeforrást gyerekbaráttá tenni?
A húsfogyasztást, ha csak lehet, ne engedjük el: érdemes praktikákkal próbálkozni a gyereknél.

nem eszi a hust
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A hús a legjelentősebb fehérjeforrásunk, így aztán elég nagy gondban lehet az a szülő, akinek a gyereke rendre nemet mond a tányérjára tett sült vagy főtt húsokra.

Mivel azonban a húsfogyasztás fontos, ne hagyjuk ennyiben. 100 grammra vetítve a csirkemell 22,5 gramm, a sertés résztől függően akár 22 gramm, a marha 21,4 gramm, a kacsa 18,3 gramm, a liba pedig 22,8 gramm fehérjét tartalmaz. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének ajánlása szerint egy 6-17 éves gyerek napi fehérjeszükséglete 0,83-0,92 gramm testtömeg-kilogrammonként.

Változtatás az állagon, formán, tálaláson

A felnőtteknek szánt ételek nem feltétlenül felelnek meg a gyerekízlésnek, így gyerekbarátabb ételekben kell gondolkodni, azonban nem a halrudacska és a csibefasírt a legjobb megoldás.

A húsfélék közül leginkább a csirkemellel és a hallal érdemes próbálkozni, de utóbbinál a szálkákra nagyon ügyelni kell. A hússal sok gyereknek az állaga a problémája, ezért kis furfanggal érdemes megváltoztatni, elrejteni azt, más formát adni neki. Egy fantáziadús kísérő is csodákra képes.

Ha azonban nem szereti a húst, érdemes más fehérjeforrások után nézni, a tojás, a csicseriborsó, a tejtermékek jó alternatívák.

Kiabálni, ráparancsolni a vonakodó gyerekre nem célravezető, ahogyan erőltetni sem szabad az ételt, mert még jobban megutálja, vagy elrontja a gyomrát. Egy próbát a következő ötletek megérhetnek.

Ezt is szeretjük