Zsírszegény vagy szénhidrátszegény? Itt az igazság, melyik diétával nem fogsz fogyni
Nem mindegy, hogy fogyózol.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Így kommunikáld okosan, ha nem hívsz meg valakit az esküvőre, aki számít rá »

Vékony szálú a haja, de sohasem lapos: Taylor Swift jól bánik a bob fazonnal »

Szuperkényelmes pizsamák körképe őszre: élvezetesebbé teszik a lustálkodást »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

1797 kövér vagy túlsúlyos személyt vontak be a vizsgálatba arra vonatkozóan, hogy az alacsony zsír- vagy az alacsony szénhidráttartalmú diéta jobb-e a fogyás szempontjából. A kutatást végző csoport Bayes brit matematikus statisztikai módszerét használta arra, hogy a hatékonyság legnagyobb valószínűségét megállapíthassa.

Míg a 20. század utolsó két-három évtizedében a zsír volt az esküdt ellenség, a tudomány az ezredforduló óta már a szénhidrátszegény diétát favorizálja.

Ez a nyerő

Nem véletlenül javasolják a kutatók a szénhidrát csökkentését a zsír helyett. A matematikai analízissel azt is meg tudták állapítani, hogy a szénhidrát csökkentése 99%-os pontossággal vezet fogyáshoz. Emellett a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát is csökkenti, míg a csökkentett zsírbevitel esetleges előnyeiről semmilyen értékelhető adat nem volt megállapítható.

Aki tehát fogyni szeretne, annak mind hatékonysági, mind pedig egészségügyi okokból továbbra is a szénhidrátbevitel csökkentését javasolják, a rendszeres testmozgás beiktatása mellett. A mozgásszegény életmód hatására ugyanis az el nem használt energia raktározódik, főként zsírpárnák formájában. 

A napi étkezésed maximum 45%-át tehetik ki a szénhidrátok a fogyás érdekében, és az sem mindegy, miből viszed be ezeket.

Mi az, amit mindenképpen iktass ki?

Bár úgy gondolhatod, a napi adagba bőven belefér egy-egy kocka tejcsoki vagy egy szelet kenyér, valójában egyáltalán nem. Noha magát a fogyást valóban a szénhidrát - mint tápanyag - csökkentése indítja el, bizonyos forrásokat mind az egészséged, mind pedig a fogyás érdekében jobb, ha száműzöl - ezek pedig a finomított szénhidrátok.

A fehér liszt, a cukorfélék, a fehér rizs gyorsan feltöltik energiával a szervezetet, de sajnos nem látják el hosszú ideig, gyorsan éhes leszel utánuk, és újabb meg újabb adagokat kívánsz. Emellett zsírrá is sokkal könnyebben alakulnak, hiszen lebontásuk a test számára - így raktározásuk is - jóval gyorsabb, mint finomítatlan társaiké, például a teljes kiőrlésű kenyereké.

Amit minden fogyókúrázónak tudnia kell

Bár a kutatások nagy része az alacsonyabb szénhidrátbevitel hatékonyságát állapítja meg, fontos azzal tisztában lenni, hogy ez nem egyenlő a mértéktelen zsírfogyasztással - amit sokan gondolnak. Minden táplálkozáskutató azt igyekszik hangsúlyozni, hogy a kiegyensúlyozott étrend a fontos, illetve összességében a bevitt kalóriák csökkentése és a rendszeres testmozgás. Tehát egy jól felépített, a szükséges tápanyagokat megadott arányban tartalmazó, csökkentett kalóriatartalmú, viszont változatos és egészséges diéta, illetve mellette a sport igenis meghozhatja a hosszú távon vágyott eredményt.

Ezt is szeretjük