Méz cukor helyett: szabad használni a fogyókúra alatt?
Kutatások igazolják, hogy kevesebbet árt, mint a cukor.

méz (2)
Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Virágillatú parfüm házilag: egyszerűen elkészítheted a saját illatod »

Puha és meleg pulcsik karácsonyi mintával – Árakkal és lelőhelyekkel »

Ha válaszolsz erre a 3 kérdésre, tudni fogod, milyen legyen az esküvői sminked »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sok tanulmány született már arról, milyen kedvezően hat az egészségre a méz, ismert például mikrobaölő és antioxidáns hatása, melynek köszönhetően védi a sejteket a károsodástól. Most pedig néhány eredmény arrafelé mutat, hogy, ha mézre cseréled a cukrot, az segíthet a fogyókúrában is. 

Mielőtt kikiáltanánk fogyókúrás csodaszernek, meg kell jegyezni, hogy a méz is egyfajta cukor, és magas energiatartalommal bír, egy kanálban 64 kalória van, bőven több, mint a fehér cukorban, melyben 45. Bár ez önmagában még nem tűnik olyan soknak, ha napi több csésze teát vagy kávét iszol, gyorsan felszaporodik a szám, így, ha fogyókúra közben nyúlsz méz után, pontosan figyeld, mennyit eszel belőle.

Hogyan járul hozzá a méz a fogyáshoz?

Egy 2010-es, a Journal of the American College of Nutritionben publikált tanulmány szerint a méz úgy segíti a fogyókúrát, hogy csökkenti az étvágyat. A tanulmány szerzői a méz és a cukor hatását hasonlították össze egészséges nőkön, és arra jutottak, hogy a méz kevésbé dobta meg a vércukorszintet, mint a fehér cukor, ez pedig jó hatással volt az étvágyra, mivel a vércukorszint gyors változása miatt éhezel meg hamarabb. Arra viszont nem tér ki a tanulmány, hogy ez minek köszönhető.

mez-kanal

Vannak más arra mutató bizonyítékok is, hogy a méz csökkenti az étvágyat. 2011-ben megjelent egy tanulmány a Nutrition Researchedben, ami a cukor és a méz hatását hasonlította össze egereken. A tanulmány szerzője azt vette észre, hogy azok az egerek, amelyekkel mézet etetett, kevesebbet ettek napközben, mint azok, amelyekkel cukrot.

Bár ezek az eredmények ígéretesnek tűnnek, nem szabad elfelejteni, hogy egytől egyig csak azt vizsgálták, milyen jótékony hatásai vannak annak, ha az étrendünkben mézre cseréljük a fehér cukrot. Arra egyik tanulmány sem tért ki, hogy van-e pozitív hatása a méznek, ha egy cukorszegény diétába illesztik be. Valószínűleg nincs.

Ha nem tartasz szigorú diétát, a mézzel akkor is érdemes óvatosan bánni. Hat teáskanálnál többet nem szabad fogyasztani belőle naponta. Akik rendszeresen átlépik ezt az ajánlott napi értéket, azoknál megnő a szív- és érrendszeri betegségek, a 2-es típusú diabétesz és az elhízás kialakulásának kockázata.

A cikk az ajánló után folytatódik

Aki semmilyen fogyókúrát nem követ, annak egy cukorgazdag étrendbe a méz beépítése akár az első lépés is lehet az egészségesebb élet felé vezető úton.

Cukormentes finomságok reggelre

Ha nem tudsz lemondani a reggeli kávédról, próbáld ki ezeket a cukormentes, energiával feltöltő változatokat, melyektől biztosan egész nap pörögni fogsz.

Ezt is szeretjük