Vízhajtó, és segíti a fogyást: mutatjuk a kelbimbó egészségügyi hatásait
Így hat az egészségre a kelbimbó.

kelbimbo
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A kelbimbó nem tartozik a legnépszerűbb ételek közé, pedig kifejezetten jó növényi fehérjeforrás, és egy adagban az ember napi C- és K-vitamin-igényének 100%-a benne van. Ha ez még nem lenne elég, a kelbimbó a fogyókúrázók legjobb barátja is.

A keresztesvirágú zöldségek közé tartozik. Ennek a családnak az összes tagja  gazdag tápanyagokban, és szegény kalóriában, úgyhogy ott lenne a helyük a diétázók bevásárlólistájának a tetején.

Hogyan fogyaszt a kelbimbó?

Több tanulmány is összekapcsolta már a kelbimbó és más keresztesvirágú zöldségek fogyasztását az elhízásveszély, a cukorbetegség és a szívbetegség kockázatának csökkenésével.

A keresztesvirágú zöldségek meglévő cukorbetegség állapotán is javítanak. Ez többek között annak köszönhető, hogy rengeteg bennük a rost, amely segít szabályozni a  vércukorszintet, így elkerülhetőek vele a falási rohamot okozó kilengések. Ezenkívül a kelbimbó az egyike azon kevés zöldségnek, melyben jelentős mennyiségű ómega-3 zsírsav található. Az ómega-3 zsírsav köztudottan csökkenti a vér trigliceridszintjét, az inzulinrezisztenciát és a gyulladásokat is a szervezetben.

A kelbimbó tartalmaz még egy bizonyos alfa-liponsav nevű antioxidánst, mely a kutatások szerint csökkenti a vércukorszintet, és növeli az inzulinérzékenységet, amellett a cukorbeteg pácienseket megóvja az oxidatív stressz okozta károsodásoktól. Egy kísérletben alfa-liponsavat adtak 12 diabéteszes alanynak, akik ezután megemelkedett inzulinérzékenységről számoltak be. A kutatók úgy sejtik, ennek az lehet az oka, hogy az alfa-liponsav lehetővé tette az inzulin számára, hogy hatékonyabban működhessen, és így csökkenthesse a vércukor szintjét. Az alfa-liponsav sok zöldségben van jelen, de a kelbimbó is nagy mennyiséget tartalmaz belőle.

A keresztesvirágú zöldségek fogyasztása a rák kockázatának csökkenésével is kapcsolatba hozható. Ezért az a kéntartalmú vegyület felelős, amely a kelbimbó kesernyés ízét is adja. A kelbimbóban ezenkívül rengeteg klorofill is van, mely a növény zöld színét kölcsönzi. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

A kelbimbót a legegyszerűbb megpárolni, de krémlevesként, saját magával sűrítve is nagyon finom. Tepsiben, kevés olívaolajjal is meg lehet sütni, akár a hússal együtt.

Fogyasztó zöldségek

Nem a kelbimbó az egyetlen zöldség, amely az alacsony kalóriatartalmán túl egyéb tápanyagaival is hozzájárulhat a sikeres fogyókúrához. 10 káliumban gazdag, vízhajtó zöldséget mutatunk.

A képek forrása: Getty Images

Ezt is szeretjük