Nagy túlsúlynál ez a legjobb zsírégető: 8 izometrikus gyakorlat, ami kíméli az ízületeket
A statikus gyakorlatok amellett, hogy megdolgoztatják a test minden porcikáját, kevésbé terhelik meg a gerincet és az ízületeket.

GettyImages-519837716
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az izometrikus gyakorlatok olyan hosszan kitartott, mozdulatlanságot idéző, statikus pózokat jelentenek, amelyek amellett, hogy megdolgoztatják a külső és belső ferde hasizmot, a farizmot, a medence és csípő izmait, valamint a törzs megtartásáért felelős core izmokat, kímélik a gerincet és az ízületeket, így nagy túlsúllyal küzdők is bátran végezhetik.

A legismertebb statikus gyakorlat a plank, azaz a deszkatartás, amelyet manapság egyre többen emelnek be a napi edzésükbe, ám hatékonysága csak akkor mutatkozik meg, ha megfelelően végzik a gyakorlatot, helytelen kivitelezésnél ugyanis nemcsak nem épül a hasizom, hanem derék- és gerincfájdalom is felléphet. A plank mellett más statikus gyakorlatok is léteznek, például a falnál ülés, a megtartott guggolás vagy a lábemelés, így bátran variálhatod ezeket a gyakorlatokat egymással. 

Izometrikus gyakorlatok, amelyek kímélik az ízületeket

Az alábbi gyakorlatok mindegyikét kezdőként tartsd meg 30 másodpercig. Két-három hét után egy percre, majd később kétszer egy percre emeld az időtartamot, ahogy nő a teljesítményed és az állóképességed.

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük