Ebből a zöldségféléből egyél többet, ha fogyni akarsz - Olcsó és finom
A hüvelyes növények nevét ezután bátran összekapcsolhatod a sikeres fogyókúrával.

huvelyesek
Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

20 perces reggeli jóga: tónusos testet, energiát és boldogságot ad »

Tökéletesen ráncba szedett szemöldök: sminkes mutatja meg, mit szabad, és mit nem »

Elképesztő módon segíti a bőrmegújulást: a kalcium ráncok ellen is jó »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bizonyára te is számtalanszor belefutottál már a dél-amerikai esőerdőkből vagy éppen Japánból származó, biztos fogyást ígérő csodanövények hirdetéseibe.

Nem kell azonban messziről érkező bogyókat enned, a hüvelyes növények fogyasztása ugyanis legalább annyira alkalmas fogyókúrás célra. Ugyanakkor tartsd észben, a súlyvesztés alapvetően a csökkentett kalóriabevitelen, valamint a rendszeres mozgáson múlik.

A hüvelyes zöldségek ereje

Alacsony glikémiás index

A borsó - legyen bár sárga, zöld vagy csicseri -, a bab, valamint a lencse glikémiás indexe egyaránt alacsony. A hüvelyes növények alacsony szénhidrát- és magas rosttartalmuk révén nem emelik meg túlságosan vércukorszintedet, egyenletes szinten tartják azt.

Így a szervezetnek van ideje lebontani, felhasználni a bevitt táplálékot, nem kerül raktározásra, tehát nem vezet hízáshoz. A glikémiás index fogalmáról többet is olvashatsz korábbi cikkünkben.

Teltségérzetet ad

A hüvelyes növényeket magas rosttartalmuk révén a szervezetnek időbe telik lebontani, így sokáig tartó teltségérzetet adnak.

Egy a St. Michael Kórházban végzett kutatás tanúsága szerint napi egy adag hüvelyes zöldség fogyasztása nagyban hozzájárul a fogyókúra sikeréhez. Fogyasztásuknak köszönhetően lassabban éhezel meg, és elkerülheted a hirtelen rád törő farkaséhséget is. Arra azonban ügyelj, hogy ha főzelék formájában fogyasztod a hüvelyes növényeket, soha nem használj lisztet a főzés során, önmagával sűrítsd az ételt.

Koleszterincsökkentő

A hüvelyesek a legjobb növény fehérjeforrások, fogyasztásuknak köszönhetően kevesebb húsra lesz szükséged - ebből adódóan pedig csökkenhet a szervezetben a rossz koleszterin szintje. Mint a kutatást vezető dr. John Sievenpiper elmondta, a fogyókúrák alapja az esetek döntő többségében - még ha sikeresek is - nem a helyes étrend. Ebből adódóan pedig nagy a visszahízás veszélye. Ha tehát hosszú távú sikerre vágysz, érdemes olyan ételeket beiktatnod az életedbe, mint a bab vagy borsó.

Ezt is szeretjük