Heti 3-szor 30 perc leszámol a teljes túlsúlyoddal
Így végezd a H.I.T. edzést
A sima kardiónál hatékonyabb zsírégető módszert mutatunk.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Minden fogyni vágyó tudja, hogy a csökkentett kalóriatartalmú étrend mellett a rendszeres kardió edzéstől várhat eredményeket.

Sokan azonban nehezen iktatnak be a napirendjükbe heti többször egy-másfél óra sportot. Ha te is közéjük tartozol - és már rendelkezel némi edzettséggel -, érdemes kipróbálnod a H.I.T. edzést.

Mi az a H.I.T. edzés?

A High Intensity Intervall Training - magyarul magas intenzitású szakaszos edzés - lényege, hogy a mozgást nem egyenletes tempóban kell végezni, hanem az edzés során terhelési és aktív pihenési idők váltják egymást. Fontos, hogy a terhelési szakasz ne legyen hosszabb az aktív pihenőidénél - amikor nem állsz le, csak alacsonyabb fokozatra kapcsolsz. A pihenőidő fontos az izmok rövid távú regenerációjához.

Így végezd a H.I.T. edzést!

Csaknem minden mozgás, illetve sporteszköz esetében működik a H.I.T. edzés. Mindegy, hogy futásról, úszásról, kerékpározásról, ellipszis trénerről, taposó- vagy evezőgépről van szó. Futás esetében például végezheted a következő sorozatot, nyolc ismétlésszámmal: 30 másodperc sprint, 60 másodperc kocogás. Ha kiszámolod, ez összesen 12 perc. Ezen kívül természetesen nem szabad megfeledkezned a nyújtásról edzés előtt és után. Így tesz ki egy edzés 20-30 percet.

Az edzés előnyei

Amire figyelj!

Természetesen a H.I.T. edzést nem szabad teljesen kezdőként, illetve jelentős túlsúllyal végezni. Ha évek óta nem sportoltál, fokozatosan vezesd be életedbe a mozgást, ellenkező esetben sérülés, illetve csalódottság lehet a vége. Ha 30 percet képes vagy folyamatosan mozogni, már jöhet az H.I.T. edzés!

Ennél az edzéstípusnál különösen fontos, hogy üres gyomorral végezd - ellenkező esetben könnyen visszaköszönhet a gyomorban lévő táplálék. Körülbelül két órával edzés előtt ehetsz valami könnyűt - ezután már ne vegyél magadhoz szilárd táplálékot. Erről a témáról többet is megtudhatsz korábbi cikkünkből.

Az edzés során a terhelési idő alatt maximális erőkifejtés szükséges - mehet, ami a csövön kifér. Ha nagyon megterhelőnek érzed, kezdetben elég egy-két sorozat, emeld folyamatosan az ismétlésszámot.

Ezt is szeretjük