A funkcionális edzés hatása a testre: úgy edzik az izmokat, ahogy a legjobb nekik
A funkcionális edzés könnyebbé teszi a hétköznapi feladatok elvégzését.

edzes
Ez is érdekelhet

5 tipp, hogy hogyan lendítsd fel a szépségszalonod forgalmát! (x)

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

Bettina fejlődése végre beindult (x)

beauty and style

A 73 éves Cher 40-nek sem néz ki a reklámfotón: egyetlen ránc sincs a popdíva arcán »

Újra divatos a dauer, de már nem olyan, mint régen: a bio tartós hullám kíméletesebb opció lehet »

Újabb hollywoodi színésznő tündökölt magyar tervező kreációjában: címlapra vitte az álomszép ruhát »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A funkcionális gyakorlat nem csak egy újabb trendi név, fontos része az edzésnek, és segíthet megkönnyíteni a mindennapokat azáltal, hogy olyan mozdulatokkal operál, melyek a hétköznapi tevékenységek elvégzése közben használt izmokat dolgoztatják meg.

Az irányzat lényege, hogy az izmokat úgy dolgoztatja meg, ahogyan a használat közben is mozogni fognak. Ennek köszönhetően csökkenti a sérülés veszélyét, és hosszú távon növeli az életminőséget. 

Így hat a funkcionális edzés

A kontextustól függően szinte bármilyen gyakorlat lehet funkcionális, hiszen egészen máshogy és másra használják az izmaikat a különböző emberek a hétköznapok során. Például nem ugyanazokat az izmokat dolgoztatja egy favágó, mint egy irodista. Azonban vannak olyan mozdulatok, melyekre mindkettőjüknek szükségük van. Ezek többnyire egyszerű, több izomcsoportot is megdolgoztató gyakorlatok, amelyek az egyszerű mozdulatokat szimulálják.

nok-edzes-kozos

A guggolás például egy olyan funkcionális gyakorlat, amely arra edzi a testet, hogy az könnyedén tudjon felállni ülésből, és ne okozzanak neki gondot olyan hétköznapi dolgok, hogy fel kell venni valamit a földről, amely leesett. Azáltal, hogy az ilyen hétköznapi feladatok elvégzésére edzi az ember az izmokat, arra készíti fel a testét, hogy jól és hatékonyan, az ízületeket kímélve működjön ezekben a mindennapos helyzetekben.

A funkcionális edzést az ember végezheti otthon is, mindössze olyan egyszerű gyakorlatokat kell beépítenie a rutinjába, mint amilyen a guggolás, a felülés, a plankolás és a fekvőtámasz. Ezeket mind nehezítheti gumiszalaggal vagy súlyok használatával. Az edzőtermekben is egyre gyakoribbak a funkcionális gyakorlatokat kínáló órák, ezeket általában magas intenzitású szakaszos edzéssel kombinálják, hogy maximalizálják a zsírégetést is.

A funkcionális gyakorlatok többnyire biztonságosak, azonban akárcsak a többi edzéstípus esetében, ha egészségügyi probléma, például magas vérnyomás vagy ízületi fájdalom áll a háttérben, a mozgás megkezdése előtt érdemes konzultálni egy sportorvossal. Ugyanez igaz akkor is, ha valaki várandós, vagy hosszú ideje mozgásszegény életmódot él.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mondj igent magadra!

A Femina Extra 4 alkalmas önfejlesztő sikerkurzusán Szily Nóra pszichológus és coach vezetésével elérheted, hogy elégedett, sikeres és boldog legyél az élet bármely területén.

Hogyan mondjunk nemet lelkiismeret-furdalás nélkül?

A boldogság és siker alapjai, azaz miért fontos önzőnek lenni?

A kommunikáció, mint az érdekérvényesítés kulcsa: a bizalomépítéstől a hatásgyakorlásig

Burnout, vagyis amikor már semminek nincs értelme

A kurzusról pontos részleteket itt találsz.

Jegyek kizárólag online érhetők el, korlátozott számban.

Helyszín: MEMO ház – 1077 Budapest, Wesselényi utca 73.

Időpont: 2020. március 6., március 26., április 16., május 7.

Promóció

Minél több funkcionális gyakorlatot épít be az ember a napi edzésrutinjába, annál inkább fogja érezni, hogy a hétköznapi feladatok könnyebbek. Amellett persze az izmok is fejlődni fognak, és különösen intervallumedzéssel kombinálva még a zsír is rendesen égni fog. Így a funkcionális edzés kifejezetten jó hosszú távú befektetés, amelynek hatásait az ember még sokáig élvezheti.

Otthoni gyakorlatok

Próbáld ki ezeket az otthon végezhető gyakorlatokat, ha szálkásítani szeretnél. Ha kihasználnád az utóégető hatást, rendezd őket Tabata-edzésbe. A Tabata-edzés egy szakaszos edzés, melyben 20 másodperces intenzíven végzett szakaszokat 10 másodperces pihenőidőszakok követnek. Így érheted el a legjobb eredményt.

A képek forrása: Getty Images

Ezt is szeretjük