Fogyókúrás csoki: ezt nézd meg a csomagolásán, mielőtt megveszed
A csokoládé is lehet része a fogyókúrádnak.

csokolade
beauty and style
Top olvasott cikkek

A fogyókúra során az emberek általában úgy félnek a csokoládétól, mint a tűztől, hiszen nemcsak isteni finom, hanem sajnos rengeteg kalória is van benne. Pedig lehet úgy enni a csokoládét, hogy ne ártson meg a diétának.

A kakaó önmagában kifejezetten egészséges. Sok benne a magnézium, a mangán, a réz és a vas. Tele van antioxidánsokkal, ráadásul ugyanúgy élénkít, mint a kávé. Legfontosabb összetevői, a flavonoidok csökkentik a koleszterinszintet, ráadásul jót tesznek a vérnyomásnak, és javítják a vérkeringést is, és szintén antioxidáns hatásúak.

Mindez a jótékony hatás azonban nem minden csokoládéban érvényesül, okosan kell tehát válogatni, ha a kakaóbab legjavát szeretnéd.

tabla csokolade kakao
Fotó: Jacek Nowak / Getty Images Hungary

Mit nézz meg a csomagoláson?

Az első és legfontosabb, amit ellenőrizned kell, az a kakaótartalom. Kerüld a tejes, tejporos csokikat. A legegészségtelenebb mind közül a fehér csoki, ami kakaóvajból, tejből és cukorból készül, így nem is igazi csokoládé. 

Azok a csokik számítanak fekete csokoládénak, melyekben 70% feletti a kakaótartalom. Főleg ezeket érdemes keresni a boltban. Minél magasabb a csoki kakaótartalma, annál kevesebb benne a cukor, annál kevésbé zsíros, és annál jobban érvényesülnek a pozitív hatásai.

Fontos az is, hogy milyen cukor került a csokidba. Lehetőség szerint keresd a nyírfacukrot tartalmazó termékeket, mert a xilit alig emeli meg a vércukorszintet, és a kalóriatartalma is mindössze 40%-a a kristálycukorénak. De a steviás vagy hozzáadott cukrot nem tartalmazó csokik is jók, ha a xilitre érzékeny vagy.

Ha kísértésbe ejtene a diabetikus csokik alacsony kalóriatartalma, mindenképpen nézd meg a csomagolás hátulját, mert azoknál a csokiknál, ahol mesterséges édesítőszereket használnak, általában magasabb a zsírtartalom.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mentesen sütni-főzni még soha nem volt ennyire egyszerű!

Mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper, könnyű fogás: a reggelitől a vacsoráig, az uzsidobozfalatoktól a vendégvárásig, vagy éppen egy családi születésnapig, átgondoltan, mentesen, úgy, hogy a klasszikus kedvenceinkről se kelljen lemondani.

Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Ha már úgyis az összetevők listáját böngészed, nézd meg azt is, hogy milyen emulgeálószerek vannak a csokidban. Technikailag ugyanis a csokoládéhoz mindössze három összetevőre van szükség: kakaóporra, kakaóvajra és valamilyen édesítőszerre. Persze, ennél nyilván hosszabb lesz a lista, de ha túl sok extra adalékot találsz, kezdj el gyanakodni.

Habár az étcsokoládé és a tejcsokoládé közel azonos mennyiségű kalóriát tartalmaz, az étcsokoládé tagadhatatlanul egészségesebb. A tudósok azt feltételezik, hogy az étcsoki megemeli a nitrogén-monoxid szintjét a testben, amely segíti a vérerek tágulását. Más tanulmányok szerint az étcsoki javít az inzulinérzékenységen.

Azonban ezt sem eheted táblaszámra. Egy-két kocka elég belőle naponta, hogy kifejtse a hatását, és ennyi még a fogyókúrádat sem fogja megterhelni. Ha reggel fogyasztod, felélénkít, és kevésbé leszel álmos a nap folyamán.

Ha jó minőségű étcsokoládét választasz, és odafigyelsz az adagokra, egy kis csoki könnyedén beiktatható az étrendedbe.

Mennyi idő alatt sportolhatsz le egy tábla csokit?

Ha nem sikerült megállnod az egészséges egy-két kockánál, mutatjuk, melyik sporttal mennyi idő alatt égetheted el az extra kalóriákat.

Ezt is szeretjük