Csökkenti az édesség iránti sóvárgást, és stabilizálja a vércukorszintet: így fogyaszd a fahéjat
A fahéj áldásos tulajdonságait a fogyókúrában is kihasználhatod.

GettyImages-1222252557
beauty and style
Top olvasott cikkek

Nincs olyan háztartás, ahol ne kapna kiemelt szerepet a fahéj. Ez a mesés, intenzív ízű fűszer amellett, hogy egészségügyi szempontból számos hatással bír, a fogyókúrádban is a segítségedre lehet.

Az aromás fűszert már az ókorban is használták, az egyiptomiak például a múmiák balzsamozását végezték vele, az ókori római birodalomban pedig 15-ször drágábban adták, mint az ezüstöt. Az őshonos fahéj Srí Lankáról származik, és Magellán segítségével jutott az 1500-as években Portugáliába, ezáltal Európába.

Mi mindenre jó a fahéj?

A fahéjat az ételízesítés mellett régóta használják légúti megbetegedések, krónikus köhögés, valamint ízületi gyulladások és emésztési panaszok kezelésére, főként erős baktérium- és vírusölő tulajdonságai miatt.

GettyImages-958399902

Jó hatással van a vércukorszintre

Tanulmányok kimutatták, hogy a fahéj jó hatással lehet a 2-es típusú cukorbetegek vércukorszintjére. A Nutrition Research folyóiratban megjelent kínai tanulmány szerint a fahéj a sejtek inzulinérzékenységét javítva csökkentette a vércukorszintet azoknál a betegeknél, akik étrendjüket ezzel egészítették ki, szemben a placebóval - írja a Medicalnewstoday.com.A kutatást a cassia fahéjjal végezték - amelyet főként Kínában, Vietnámban és Indonéziában termelnek -, míg a ceyloni fahéjat egyelőre kevésbé vizsgálták meg.

Például, ha magas szénhidráttartalmú étrendet fahéjjal turbózod fel, az nem okoz hirtelen emelkedést a vércukorszintben, ezáltal nem fog hirtelen leesni sem, így a farkaséhség is elkerülhető. A tanulmány szerint a fahéj fogyasztását követően az ételek több időt töltenek a gyomorban, ami szintén tompítja az éhséget.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Javítja a testösszetételt

Journal of the International Society of Sports Nutritionben közzétett tanulmány 12 hetes eredményei arra utaltak, hogy a fűszer javítja a testösszetételt, rendszeres fogyasztói ugyanis kevesebb zsírt raktároztak, és csökkent az éhomi vércukorszint, valamint javult a szervezet inzulinválasza, ezáltal a fűszer csökkentheti a cukorbetegséggel és a szív- és érrendszeri betegségekkel kapcsolatos kockázati tényezőket.

Gyulladáscsökkentő és antibakteriális hatású

A fahéj gyulladáscsökkentő és antibakteriális tulajdonságait a fogyókúrában is kamatoztathatod. Igaz, csak fahéj fogyasztásával nem apadnak le a pluszkilók, de a benne lévő nyálka- és cseranyagoknak, valamint az illóolajnak köszönhetően serkenti a gyomor-béltraktus működését, ezáltal könnyebbé teszi a táplálékok feldolgozását, valamint az emésztést, ami a fogyás egyik záloga.

GettyImages-690675874

Hogyan fogyaszd a fahéjat?

A fahéj fogyasztását a benne lévő kumarin miatt sem szabad túlzásba vinni. A vegyület főként a cassia fajtában található nagy mennyiségben, túl nagy mennyiségben a szervezetbe kerülve károsíthatja a májat, illetve növelheti bizonyos ráktípusok kialakulásának kockázatát is, így az üzletekben inkább a ceylonit szerezd be. Teljes biztonsággal fogyasztható napi beviteli érték felső határa testsúlykilogrammonként 0,1 milligramm, ez nagyjából egy teáskanálnyi mennyiségnek felel meg.

A müzlidet vagy zabkásádat nyugodtan ízesítsd egy csipet fahéjjal, ahogy a kávédba, fehérjeturmixba is tehetsz belőle. Számos ízletes ételt készíthetsz a fűszer felhasználásával, például fahéjas szilvalevest, cukkinis-fahéjas diétás sütit, fahéjas-banános turmixot vagy meggyes-fahéjas szószt húsokhoz, de a gyümölcsöket, nyers zöldségeket, például a paradicsomot, sőt a húsokat is megszórhatod egy csipet aromás fűszerrel.

A 8 legerősebb zsírégető fűszer, ami segíti a fogyást

Az alábbi gyógy- és fűszernövények mértékkel alkalmazva - kiegyensúlyozott étrenddel, valamint megfelelő mozgással kombinálva - zsírégető tulajdonságaikat is kifejtik.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük