3 táplálkozási stílus, amivel nagyon nehéz lefogyni - Mit kellene másképp tenni?
Néha a szokásokban kell keresni a kudarcok titkát.

fogyas merleg
Ez is érdekelhet

Üde illatokkal a kánikula ellen (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

UB40 a VeszprémFesten! (x)

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Konzervzöldség a konyhatitok nyitja? (x)

beauty and style

Hatékonyabb, mint a citromos víz: ezt idd, ha lassú az anyagcseréd »

5 szupernőies frizura Palvin Barbitól: a félhosszú fazon és a retró göndörség is jól áll neki »

Még a retró fürdőruha is észbontóan dögös rajta: a plus size modell felkészült a nyárra »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A túlsúly okozta egészségügyi következmények miatt az elhízás napjainkban az orvostudomány egyik legkiemeltebben kutatott területe. A téma egyik legnagyobb szakértője, Dr. Robert Kushner a személyiségdiéta kifejlesztésével több ezer embernek nyitotta fel a szemét.

Úgy véli, az egyén jelleme határozza meg, milyen okok vezettek az elhízáshoz, így a tipikus hibák, ezáltal pedig a fogyás kivitelezése is személyiségbeli alapokon nyugszik. 

A főbb étkezési típusok

Az impulzusevő

Az egész napos rohanásban akkor eszik, amikor lehetősége van rá, és azt, ami akkor éppen elérhető. Nem minőség szerint választ ételt, hanem az alapján, hogy mi fér bele az idejébe. Általában evés közben mással is foglalkozik, az elfogyasztott adag nagysága pedig nem az éhség fokától függ, hanem attól, hogy az étel milyen kiszerelésben, mekkora porcióban kapható.

Amint bevezeti a rendszerességet az életébe, néhány héten belül látványos eredményekre számíthat. Érdemes napirendet írni az étkezések időpontjával. Segíthet a barátok, kollégák bevonása, hiszen egy közös ebéd mindig kellemesebb. A programoktól függően előre betervezhető, illetve ellenőrizhető, hogy milyen étkezési lehetőségek lesznek a közelben. Az éhezéses epizódok könnyen elkerülhetőek, ha a táskában lapul egy banán, alma, esetleg egy csomag tökmag.

tarsasag mobil eves

A non-stop nassoló

Jellemző, hogy reggeltől estig folyamatos késztetést érez a falatozásra, és muszáj, hogy valami mindig ropogjon a fogai között. A laktató főétkezések néha kimaradnak, farkaséhesen hazaérve viszont késő este kieszi a hűtőt. Gyakori, hogy nem egyszerre tömi tele magát, hanem egész éjjel rájár a konyhapulton hagyott harapnivalóra, melyre napközben vágyakozott.  

A cikk az ajánló után folytatódik

Az állandó evés nem tesz jót, az étkezési napló rengeteget segíthet ennek felismerésében. Már néhány nap után fejbekólintó lehet szembesülni azzal, hogy hiába csipeget csak valaki, bizony, az rengeteg felesleges kalóriát jelent. De a felismerés is megérkezhet, hogy mire nincs szükség, azonban a látványos eredményekhez több hónapra is szükség lehet. Állandó nassolás helyett a három főétkezésre érdemes fókuszálni, otthonról és az irodából száműzni a kekszeket, csokikat, müzliszeleteket és hasonlókat, és csak pár egészséges alternatívát szem előtt tartani, például almát, répacsíkokat, kevés olajos magvat.

gyumolcs_zoldseg_cleaneating

A kényelmes

A kényelmes fogyasztó a lehető legkisebb erőfeszítést hajlandó az ételkészítésbe fektetni: mirelit és zacskós ételeket főz, amihez ideális esetben a forró vízen felül másra nincs szükség, vagy gyorséttermi fogásokat visz haza, esetleg rendel. Ennél a típusnál gyakori a túlevés, és a kevés rost is akadályozza a fogyást.

Bár kis utánajárást jelent, rengeteg egészséges alternatívája van már a zacskós ételeknek is, néha ezeket még főzni sem kell. Több helyen kapható kész köret zacskóban, de akár főételek is. Mirelit ételekből is van sokféle, nem kell a pizzát választani, lehet valamilyen zöldséges fogást betolni helyette a sütőbe. A házhoz rendelésnél pedig tényleg könnyű olyan ételt választani, ami nem hizlal. Sőt, a gyorséttermekben is lehet buci nélkül kérni a hamburgerhúst, ahogy a csirkés gyros is rendelhető tzatzikivel, pita nélkül. Ha pedig valaki nem szeret főzni, akkor könnyen összedobhat salátákat. 

Több kutatás is folyik a témában

Nem Dr. Kushner az egyetlen, aki a személyiségben kereste a fogyás titkát: Dr. Daniel Amen szintén kutatta a területet, nem is akármilyen eredményekkel! 

Ezt is szeretjük