Milyen személyiség vagy? Szabadulj meg 5 fölös kilótól típusodnak megfelelően
Ismerd meg dr. Amen fogyókúrás módszerét.

Nyereményjáték

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

Nyerd meg a Világörökségek Magyarországon című könyvet, és merülj el hazánk csodás világában! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat, mégis kevesen ismerik ezt a szövődményt - Lehet tenni ellene (x)

Milyen az arcformád? Mutatjuk, melyik ékszer illik hozzá a legjobban

V-nyakú ruhához tilos felvenni: mutatjuk, melyik dekoltázshoz milyen nyaklánc illik

beauty and style

Egy színésznő, 8 frizura: Blake Lively legnagyobb átalakulásai »

7 ruhadarab, ami láthatatlanná tesz: beolvad a környezetbe »

Így viseld a válltömést 2018-ban: nagyon úgy tűnik, hogy újra trendi lesz »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha már sokféle diétát kipróbáltál, de egyik sem hozott eredményt, annak kétféle oka lehet: vagy hiányzott belőled a kellő elszántság, vagy egyszerűen nem passzolt a fogyókra a személyiségedhez.

Előbbi esetében, nem tudunk segíteni, ha azonban úgy érzed, az utóbbival van probléma, próbáld ki Dr. Amen személyiségtípus diétáját.

Dr. Amen diétája

Dr. Daniel Amen klinikai neurológus véleménye szerint a sikeres fogyókúra azon áll vagy bukik, hogy mennyire illik a fogyni vágyó személyiségéhez a diéta. Dr. Amen ötféle személyiségtípusba sorolja az embereket és nézete szerint ezt kell alapul venni ahhoz, hogy működjön a diéta. Amennyiben sikerül magadat besorolni az alábbi típusok valamelyikébe, és betartod az utasításokat, a diéta ígérete szerint könnyedén megszabadulhatsz egy hónap alatt öt kilótól, sőt hosszabb távon akár a teljes túlsúlyodtól is.

Impulzív evő

Heves, szenvedélyes ember vagy, ha ebbe a típusba tartozol. Az impulzív evőkre jellemző, hogy nem képesek ellenőrzésük alatt tartani a bevitt élelmiszer mennyiségét. Az összetett szénhidrátok túlzásba vitt fogyasztása ronthatja a fogyókúra sikerét.

Ha ebbe a típusba tartozol, ajánlott több szárnyashúst fogyasztanod, valamint olyan rostban gazdag táplálékokat, mint a zabpehely. Az említett élelmiszerek javítják az agyban a dopaminszintet, csökkentve ezáltal az impulzivitást.

Kényszeres evő

Ha gyakran kapod magad azon, hogy nehezen mozdulsz ki a jól megszokott keretek közül, rosszul viseled a változásokat, esetleg hajlamos vagy a depresszióra, ebbe a kategóriába tartozhatsz. Az olyan lassan felszívódó szénhidrátok fogyasztása ajánlott számodra, mint az édesburgonya vagy a teljes kiőrlésű pékáruk. Ezek a táplálékok hatással vannak a szerotonintermelésre, melynek köszönhetően javítják a hangulatot, oldják a kényszerességet.

Kényszeres-impulzív evő

Amennyiben úgy érzed, benned az előző két kategória jellemzői keverednek, érdemes beiktatnod életedbe a rendszeres sportot. Javasoltak számodra az olyan kardió jellegű mozgásformák, mint a kerékpározás, a futás vagy az úszás.

Ami pedig a táplálkozást illeti, fogyassz több omega-3 zsírsavban gazdag tengeri halat, lenmag vagy olívaolajat - melyek segítenek orvosolni a testben kialakult gyulladásos folyamatokat, megnyugtatnak.

Ideges evő

Az ebbe a típusba tartozó emberekre jellemző, hogy ismeretlen szituációkban gyakran tapasztalnak fejfájást, izomfeszülést, erős szívdobogást. Ha úgy érzed, te is a csoport tagja lehetsz, fogyassz teljes kiőrlésű gabonaféléket, leveles zöldségeket, mandulát, citrusféléket - melyek segítenek megnyugtatni az idegeidet. Az állati eredetű fehérjék bevitelét pedig csökkentsd.

Lelki alapon

Kattints az alábbi videóra, ha szeretnéd tudni, a pszichológus szerint milyen lelki okai lehetnek a plusz kilóknak.

Érzelmi vagy szomorú evő

Sokan fojtják bánatukat, félelmeiket étkezésbe, ha te is ebbe a csoportba tartozol, elsősorban az alkohollal és a koffeinnel kell vigyáznod. Egyél több glutaminban gazdag táplálékot, ilyen például a lencse, a brokkoli vagy a dió. Ez az aminosav hozzásegít ahhoz, hogy megküzdj a stresszhelyzetekkel.

Blog.hu ajánló