Pörgeti az anyagcserét, fiatalít és fogyaszt: erről az anyagról alig hallasz, pedig fontos
A vitaminok fontosságát sokan alulértékelik a fogyásban.

nagykep?cikkid=168468&kep=zoldseges omlett-lead
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Egy sor vitamin és ásványi anyag bevitelének fontosságáról nap mint nap hallasz, elég csak a C-vitaminra vagy a kalciumra gondolni. Sokkal kevesebb szó esik azonban a hasonlóan fontos kolinról, azaz a B8-vitaminról, amelyről sokan nem is tudják, hogy létezik.

Ennek ellenére a kolin egy nélkülözhetetlen anyag, melyet az emberi szervezet csak kis mennyiségben képes termelni, így a többit élelmiszerek formájában kell bevinned. 

Miért olyan fontos a kolin, ha diétázol?

A vízben oldódó vitaminnak kiemelkedően fontos szerepe van a zsírlebontás folyamataiban, hiszen enélkül a szervezet kénytelen raktározni, ami zsírlerakódáshoz és a koleszterinszint emelkedéséhez vezet.

Kolin nélkül a zsírokat a máj tárolja, nem kerülnek a véráramba, ez pedig az alkoholisták esetében gyakori, súlyos betegség, a zsírmáj kialakulásához vezethet akkor is, ha egyáltalán nem fogyasztasz alkoholt.

A B8-vitamin májra gyakorolt hatása miatt súlyosan megborulhat az anyagcsere, ám ha elegendőt viszel be belőle, az nagy segítség a szervezeted számára, hogy odabenn minden rendben menjen. A kolin emellett csökkenti az egyes gyulladásos tünetek jelenlétét is, melyek szintén a hízással és a szívbetegségekkel vannak összefüggésben.

A máj védelmében

A Máj állapotfelmérő gyorsteszt a megemelkedett transzamináz (mind ALT és AST) szint mérésére szolgáló gyorsteszt, melynek sikeres használatához elegendő egy csepp ujjbegyből vett vérminta.

Bővebben itt olvashatsz a termékről.

Promóció

Mivel tudod bevinni?

A kolinszükségletedet valójában egyáltalán nem nehéz fedezni, sőt, csak egészen kicsi odafigyelést igényel. A vitamin egyik legjobb forrása a tojássárgája, melyből már egy is képes fedezni a naponta ajánlott mennyiség 35%-át. Nőknek egyébként naponta 425 mikrogrammot javasolnak, míg a férfiaknak 550 mikrogramm szükséges.

További jó kolinforrások a vörös húsok, a kagyló, a lazac és a csirke, míg a növények közül a brokkoli, a kelbimbó és a földimogyoró tartalmaz sokat.

Milyen más hatásai vannak?

A B8-vitamin elengedhetetlenül fontos a szellemi frissesség megtartásához időskorban. Az agyat fiatalító vitamin javítja a verbális és vizuális memóriát, valamint a mozgáskoordinációt, sőt, a mellrák kialakulásának valószínűségét is csökkenti.

Ezt is szeretjük