2 hét, 5 kiló
Zsírégető, anyagcsere-pörgető diéta
A gyors anyagcsere minden sikeres fogyókúra záloga. Ha úgy érzed, nem tettél meg érte mindent, kövesd diétánkat!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A fogyókúrák többsége úgy működik, hogy eltérést hoz létre a naponta bevitt és elégetett kalóriák száma között.

Míg a legtöbb hagyományos diéta csak a bevitt kalóriák csökkentésére fordít figyelmet, addig ez a fogyókúra utóbbira is kedvezően hat, vagyis felgyorsítja a kalóriák elégetésének sebességét, így növeli az anyagcsereértéket vagy az anyagcsere-sebességet.

Pörgesd fel az anyagcseréd!

Az anyagcsereérték az az energiamennyiség, amit a szervezet egy nap alatt elhasznál. A teljes mennyiség három forrásból tevődik össze: azok a kalóriák, melyeket mozgás közben égetsz el - ezért a rendszeres testmozgás elengedhetetlen -, azok, melyeket az emésztés során égetsz el, végül pedig az az energia, melyet szervezeted működtetéséhez használsz fel. A nyugalmi anyagcsereérték adott, azonban a sporton kívül a megfelelő táplálkozással is hozzájárulhatsz ahhoz, hogy felgyorsítsd anyagcseréd működését.

A sikeres fogyás kulcsa, hogy naponta sokszor egyél kisebb adagokat. Ez talán ellenkezik korábbi szokásaiddal, illetve azzal az általános tévhittel, hogy a koplalás tartós súlyvesztéshez vezet, azonban valóban serkenti az anyagcserét, továbbá megszünteti az éhségrohamokat és a cukor utáni vágyat, ami aláássa a hagyományos fogyókúrák nagy részét.

Diétánk gondoskodik a napi ötszöri, változatos és kiegyensúlyozott étkezésről, mindemellett olyan táplálékokat tartalmaz, melyek már önmagukban is képesek serkenteni az emésztést, vele együtt a tápanyagok lebontását és az anyagcserét, ráadásul úgy, hogy közben koplalnod sem kell. Kövesd étrendünket két héten át, és akár három-öt kilót is leadhatsz.

Fontos!
A diéta ideje alatt fogyassz el mindennap 2-2,5 liter folyadékot, elsősorban szénsavmentes ásványvizet. Az egyes napokat és az azonos időpontban fogyasztandó menüket felcserélheted, variálhatod. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: omlett egy egész tojásból és két tojásfehérjéből, egy apróra vágott paradicsom, 5 dkg apróra vágott cheddar sajt, 1,5 dl grépfrútlé.
Tízórai: két zabkeksz, negyed tört avokádó.
Ebéd: pestós tésztasaláta 5 dkg teljes kiőrlésű penne tésztából, egy evőkanál pestóból, hat koktélparadicsom, két szelet apróra vágott sonka.
Uzsonna: 12,5 dkg zsírszegény joghurt, egy gyümölcs.
Vacsora: 15 dkg grillezett csirkemell, 5 dkg barnarizzsel, tetszőleges mennyiségű brokkolival.

2. nap

Reggeli: 3 dl diós-banános turmix, egy szelet magvas kenyér, egy teáskanál zsírszegény krémsajt.
Tízórai: két kisebb körte.
Ebéd: egy szelet magvas kenyér 1,5 dkg zsírszegény krémsajttal, 5 dkg sovány sonkával, egy felszeletelt paradicsommal, tetszőleges mennyiségű nyers zöldségfalattal.
Uzsonna: hat szem mandula.
Vacsora: 15 dkg lazacfilé, 5 dkg teljes kiőrlésű csigatészta, három evőkanál fűszeres paradicsommártás.

3. nap

Reggeli: három szem tetszőleges gyümölcs, 12,5 dkg zsírszegény joghurt.
Tízórai: két kisebb alma.
Ebéd: két tányér paradicsomleves, két szelet magvas kenyér, 5 dkg zsírszegény, lágy sajt, öt olívabogyó, egy paradicsom.
Uzsonna: hat szem mandula, négy aszalt sárgabarack.
Vacsora: 15 dkg lazacfilé, két kisebb, héjában főtt krumpli, két grillezett paradicsom.

4. nap

Reggeli: 5 dkg korpás gabonapehely, 2 dl sovány tej, fél grépfrút.
Tízórai: két szabadon választott gyümölcs.
Ebéd: két szelet magvas kenyér 7,5 dkg konzervlazaccal vagy tonhallal, uborkaszeletek tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: 15 szem olívabogyó, 2,5 dkg feta sajt.
Vacsora: 12,5 grillezett csirkemell, egy héjában sült burgonya, tetszőleges mennyiségű zöldbab.

5. nap

Reggeli: zabkása 5 dkg zabpehelyből, egy marék bogyósgyümölcs, egy banán fele.
Tízórai: fél grépfrút, hat mandula.
Ebéd: két szelet magvas kenyér, negyed pépesített avokádó, 7,5 dkg főtt csirke, tetszőleges mennyiségű saláta paradicsomból és zellerből.
Uzsonna: 12,5 dkg zsírszegény joghurt.
Vacsora: 12,4 dkg lazacfilé 5 dkg barnarizzsel.

6. nap

Reggeli: három szem tetszőleges gyümölcs, 12,5 dkg zsírszegény joghurt.
Tízórai: két szabadon választott gyümölcs.
Ebéd: egy szelet magvas kenyér 1,5 dkg zsírszegény krémsajttal, 5 dkg sovány sonkával, egy felszeletelt paradicsommal, tetszőleges mennyiségű nyers zöldségfalattal.
Uzsonna: 12,5 dkg zsírszegény joghurt, egy gyümölcs.
Vacsora: 15 dkg lazacfilé, 5 dkg teljes kiőrlésű csigatészta, három evőkanál fűszeres paradicsommártás.

7. nap

Reggeli: omlett egy egész tojásból és két tojásfehérjéből, egy apróra vágott paradicsom, 5 dkg apróra vágott cheddar sajt, 1,5 dl grépfrútlé.
Tízórai: két körte.
Ebéd: két tányér paradicsomleves, két szelet magvas kenyér, 5 dkg zsírszegény, lágy sajt, öt olívabogyó, egy paradicsom.
Uzsonna: 15 szem olívabogyó, 2,5 dkg feta sajt.
Vacsora: 12,5 grillezett csirkemell, egy héjában sült burgonya, tetszőleges mennyiségű zöldbab.

Cikkünk elkészítésében Helen Foster Hétköznapi diéta című könyve segített.

OLVASD EL EZT IS!

no karizom
  • fitnesz
  • mozgásforma

3 forradalmi zsírégető

rebarbaraszar
  • zsírégető táplálék
  • fogyasztó praktikák

3 szuper zsírégető étel, amiről eddig biztos nem tudtál

Ezt is szeretjük