A 8 legjobb mozgásforma 60 éves kor felett hasi zsírpárnák ellen: feszesítenek, mégis kímélik az ízületeket
60 éves kor felett az alakformálás már nem olyan egyszerű, mint a fiatalabb évek alatt, ezek a mozgásformák segíthetnek fittnek maradni.

GettyImages-1346600334
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ahogy az ember eléri a hatvanéves kort, nehezebbé válhat az alakformálás a testben a menopauza során lezajlott hormonális folyamatok miatt. Már csökkent mértékben van jelen az ösztrogén a szervezetben, miközben az androgén hormonok száma megnőtt, ami makacs hasi zsírpárnák lerakódását eredményezi.

Hatvanéves kortól már hivatalosan is elkezdődik az öregedés korszaka, a csontok kollagén- és ásványianyag-tartalma csökken, aminek következtében mozgásszervi fájdalmak alakulhatnak ki, megnő a csonttörés kockázata.

Alakformálás 60 év felett

Nem véletlen, hogy az idősebb generáció tagjai számára a többek között D-vitamin és kalcium pótlására hívják fel a figyelmet a szakértők, hogy elkerülhetővé váljon a csontritkulás. D-vitaminból 20 mikrogramm, kalciumból pedig 1200 milligramm az ajánlott mennyiség. De még kiegyensúlyozott táplálkozás mellett is jobban oda kell figyelni a testmozgásra, csökkenteni az intenzitását, kerülni a hirtelen mozdulatokat. Vannak olyan edzésfajták, amik anélkül mozgatják át az egész testet, hogy az ízületeket, csontokat terhelnék.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük