A legrosszabb reggelik, ha fogyni akarsz: tévedés, hogy korán jót tesznek az anyagcserének
Diétásnak hitt reggelik, amelyek hizlalnak.

GettyImages-491699034
Ez is érdekelhet

Országos Iskolakert-fejlesztési Program: úton egy környezettudatos generáció felé (x)

Bónusz napok a dm-ben: szuper ajánlattal vár kedvenc drogériád (x)

beauty and style

Csodát tesz a száraz, petyhüdt bőrrel: kívül-belül megszépít a dió »

Elképesztően menő ruhák függönyből és régi pulcsikból – Hihetetlen, milyen jól néznek ki »

6 észbontóan nőies frizura, amit Catherine Deneuve tett felejthetetlenné: szexi hajviseletei újra divatosak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A reggeli fontos, mégis sokan a fogyókúra jegyében elhagyják, ezzel is csökkentve a napi kalóriamennyiséget.

Pedig a reggeli egész napra meghatározza az étvágy alakulását. Hiába viszel be a nap folyamán kevesebb kalóriát, a hirtelen tápanyagmegvonást a szervezeted úgy érzékeli, hogy kiéhezteted, így amint élelemhez jut, azt nyomban el is raktározza. Legyen inkább az az alapelved, hogy többször eszel egy nap, de keveset, és persze az sem mindegy, mi kerül ilyenkor a tányérra.

Reggelire szénhidrát?

A szénhidrátok elengedhetetlen tápanyagai a testnek, de nem mindegy, milyen típusút fogyaszt belőle az ember. A lassú felszívódású szénhidrátok - teljes kiőrlésű gabonák, zöldségek, néhány gyümölcs - rosttartalmuk révén is segítenek beindítani a szervezetet, energiát adnak, fokozzák a szellemi teljesítményt, magasabb fordulatszámon pörgetik az anyagcserét, és beindítják az éjszaka folyamán lelassult emésztést. Egy megfelelően működő anyagcsere pedig a fogyás kulcsa.

GettyImages-484448830

A jól megválasztott szénhidrátok emellett hosszas teltségérzetet biztosítanak, és nem okoznak kilengéseket a vércukorszintben, így nem tör rád rövid időn belül a farkaséhség. Ha kiiktatod a reggelit, vagy finomított szénhidrátokat fogyasztasz, már délelőtt elkap az ételek iránti sóvárgás, amit csak úgy tudsz csillapítani, ha teleeszed magad, vagy többet nassolsz napközben és este, ezzel akaratlanul is több kalóriát viszel be a szervezetedbe, mint amennyit valójában szeretnél.

Egészségesnek hitt reggelik, amik valójában nem azok

Sokan diétásnak és egészségesnek hitt reggelikkel indítják a napot, holott valójában nem feltétlenül azok. Ha az alábbi ételeket rendszeresen fogyasztod, ne csodálkozz, ha a mérleg nyelve épp az ellenkezőjét mutatja annak, amit látni szeretnél.

Zacskós zabkása és müzliszeletek

A zacskós zabkásák és müzliszeletek rengeteg hozzáadott cukrot, ízfokozót tartalmaznak, még a fitt változatok is. Válassz inkább sima zabpelyhet, amit natúr joghurttal, gyümölcsökkel, anyagcsere-pörgető magocskákkal dobsz fel. Müzliszeleteket otthon is készíthetsz aszalványokkal, olajos magvakkal zab- és búzapehellyel.

A cikk az ajánló után folytatódik


Egészségesnek látszó péksütemények

Bár sokan bekapnak kutyafuttában egy-egy péksütit reggelire, ezek bővelkednek gyors felszívódású szénhidrátokban, amelyek hamar megdobják a vércukorszintet, így rövid időn belül ismét éhes lesz az ember. A csökkentett szénhidráttartalmú péksütik látszólag egészségesek, de bennük is található fehér liszt és cukor, így a reggelit érdemes teljes kiőrlésűekre cserélni, amiben nem csak mutatóban van némi rost. 

Virslik és felvágottak

Hiába reggelizel teljes kiőrlésű kenyeret, ha feltétként ott virít rajta a párizsi vagy az alacsony hústartalommal bíró felvágott. A feldolgozott húskészítmények ugyanis rengeteg sót tartalmaznak, megkötve a szervezetben a vizet, ami feszülést, puffadást okoz. Nem beszélve arról, hogy a tiszta hús helyett gyakran sertésbőrkét, baromficsontokat, húsnyesedéket darálnak bele, zsírtartalmuk pedig kifejezetten magas. Válassz magas hústartalmú, minőségi sonkákat, és inkább a hentestől vásárolj.

GettyImages-499756353

Gyümölcsös joghurtok

Mivel a boltban kapható gyümölcsös joghurtokat cukrozzák, és valós gyümölcstartalmuk sem túlzottan magas, inkább kefirt vagy natúr joghurtot egyél gyümölcsökkel, zabpehellyel. Ez sokkal tovább eltelít, egy bolti gyümölcsös joghurt után hamar megéhezik az ember.

100%-os gyümölcslevek

A boltban kapható 100%-os gyümölcslevek nem tartalmazzák az értékes rostokat, és kalóriatartalmuk is magas, 1 dl-ben 45 kcal van. Az igazi, egészséges és alakbarát megoldást az otthon készített leveken túl a facsart és préselt gyümölcslevek jelentik, amelyekben a rostok és vitaminok is bennük maradnak. 

Fogyasztó italok, amelyek égetik a zsírt

A meleg, nyári estéken koktél helyett válassz a karcsúsító, hűsítő limonádék közül, amelyek könnyebbé teszik a zsírégetést, és másnapra elmulasztják a puffadást is.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük