Káros, ha zokniban alszol? Ez történik közben a szervezetben
Vannak, akik a zoknira esküsznek, vannak, akik a mezítlábas alvásra. De kinek van igaza?

alvas-lany
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Krisztofer már szalad (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Újból fehér lesz a ruha besárgult hónalja, ha ezt használod rá: csak a konyháig kell menni érte »

Mélyen hidratálják a bőrt és csökkentik a ráncokat: ceramidok nélkül nincs szép bőr »

Szuper egyszerű félkonty sietős napokra: 5 perc alatt elkészülsz vele »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan kifejezetten kellemesnek tartják a zokniban való elalvást, különösen hideg időben, míg mások irtóznak tőle, azzal igazolva véleményüket, hogy még egészségtelen is.

Bár bizonyos körülmények között valóban lehet káros, akár jótékony hatása is lehet, ha odafigyelsz néhány dologra.

Miért jó zokniban aludni?

Tény, hogy műszálas zokniban aludni a szellőzés hiánya és a bepárásodás, így a gombás fertőzések megnövekedett kockázata miatt káros is lehet, mint ahogy annak számít egy szűk zokni is, mivel nem tesz jót a vérkeringésnek.

Egy jól szellőző, kényelmes, meleg pamutzokni viszont kifejezetten egészséges éjszakai viselet, a National Sleep Foundation álláspontja szerint például az alvászavarokon és az elalvási nehézségeken is képes segíteni.

Felmelegíti ugyanis a lábat, ami által kitágulnak az erek, és csökken a vérnyomás, így kapcsolva alvási üzemmódba a szervezetet, előbbi ugyanis üzenet az agynak arra vonatkozóan, hogy ideje pihenni.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mivel pedig a szervezet üzemmódot vált, az elalvás is gyorsabban következhet be. Persze, ha nem szereted a zoknit, ezt a hatást mással is elérheted: bármivel melegíted is fel a lábad, legyen az akár egy kisebb pléd, igaz lesz előbbi.

Ezt is szeretjük