Káros, ha zokniban alszol? Ez történik közben a szervezetben
Vannak, akik a zoknira esküsznek, vannak, akik a mezítlábas alvásra. De kinek van igaza?

alvas-lany
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Gyönyörű, hullámos loknik: 5 zseniális hajgöndörítő technika videón »

Arcszérum kávézaccból és avokádómagból? Újrahasznosítás már a szépségápolásban is »

Mellélőtt szettjével a gyönyörű színésznő: mi történt Chloë Moretz stílusérzékével? »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan kifejezetten kellemesnek tartják a zokniban való elalvást, különösen hideg időben, míg mások irtóznak tőle, azzal igazolva véleményüket, hogy még egészségtelen is.

Bár bizonyos körülmények között valóban lehet káros, akár jótékony hatása is lehet, ha odafigyelsz néhány dologra.

Miért jó zokniban aludni?

Tény, hogy műszálas zokniban aludni a szellőzés hiánya és a bepárásodás, így a gombás fertőzések megnövekedett kockázata miatt káros is lehet, mint ahogy annak számít egy szűk zokni is, mivel nem tesz jót a vérkeringésnek.

Egy jól szellőző, kényelmes, meleg pamutzokni viszont kifejezetten egészséges éjszakai viselet, a National Sleep Foundation álláspontja szerint például az alvászavarokon és az elalvási nehézségeken is képes segíteni.

Felmelegíti ugyanis a lábat, ami által kitágulnak az erek, és csökken a vérnyomás, így kapcsolva alvási üzemmódba a szervezetet, előbbi ugyanis üzenet az agynak arra vonatkozóan, hogy ideje pihenni.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mivel pedig a szervezet üzemmódot vált, az elalvás is gyorsabban következhet be. Persze, ha nem szereted a zoknit, ezt a hatást mással is elérheted: bármivel melegíted is fel a lábad, legyen az akár egy kisebb pléd, igaz lesz előbbi.

Ezt is szeretjük