Súlyosan károsítják az immunrendszert: 7 ártalmatlannak tűnő, hétköznapi dolog
Az ismert rizikófaktorok mellett újabbakat mutatunk.

nagykep?cikkid=162673&kep=stressz1-lead
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

4 tipp: így védd a kisbabád bőrét! (x)

Vágyak, remények, pletykák: boldog békeidők hangulatát idéző, szellemes komédia érkezik (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

beauty and style

A bőr és a haj csodafegyvere a squalane: elképesztő változást idéz elő »

Így még biztosan nem gondoltál a rövidnadrágra: nőies szettek, amikben ősszel is helyet kaphat »

Kalóriagyilkos kardió torna kezdőknek: 30 perc alatt a teljes testet megdolgoztatja »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az immunrendszer a szervezet védőmechanizmusa, a fertőzések elleni védekezésben részt vevő sejtek, szövetek és szervek együttese. Prof. Balázs Csaba, a Budai Endokrinközpont immunológus orvosának segítségével te is megtudhatod, hogy melyek azok a körülmények vagy szokások, amelyek gátolják az egészséges működését.

Jellemző táplálkozási ártalmak

Alkohol

A rendszeres alkoholfogyasztás éppúgy károsítja az immunrendszert, mint az alkalmanként nagyobb mennyiségben fogyasztott szeszes ital. A University of Massachusetts Medical School kutatói nyolc éven át tartó vizsgálatukban az alkoholfogyasztás, a különböző fertőzések, a szervezetben zajló gyulladások és az immunitás közti kapcsolatot térképezték fel.

Megállapították, hogy nagyobb mennyiségű alkohol hatására a szervezet fogékonyabbá válik a fertőzésekre, a szív- és érrendszeri, máj- és hasnyálmirigy-betegségekre.

Magas zsírtartalmú étrend

A magas zsírtartalmú étrend hatására romlik az immunrendszer működése. A Tufts University kutatói a tipikus nyugati étrendet - 38%-os zsírtartalom - hasonlították össze egy koleszterincsökkentő étrenddel - 28%-os zsírtartalom. A vizsgálat során bebizonyosodott, hogy a kevesebb zsírt tartalmazó étkezés hatására javult a T-sejtek, vagyis a fehérvérsejtek azon típusának működése, amelyek a fertőzések elleni védekezésben játszanak fontos szerepet.

Túlsúly

Az egészségtelen táplálkozás következtében jelentkező túlsúly fogékonyabbá tehet a fertőzésekre. A test zsírszövete olyan hormonokat állít elő, amelyek aktiválják az immunrendszer gyulladásos válaszát. A testzsír tehát nemcsak kedvezőtlen esztétikai következmény, hanem a gyulladáskeltő vegyületek forrása. Hatására csökken a T-sejtek működése, és megnő a különböző súlyos betegségek kockázata.

Életmódbeli ártalmak

Stressz

A túlzott stressz is rontja az immunrendszer működését. A Tel-Aviv University kutatói felfedezték, hogy a krónikus stressz az immunrendszer erősítését szolgáló gyógyszeres terápiák hatékonyságát is csökkenti. A folyamatos stressz és annak fel nem dolgozása előbb-utóbb megbosszulja magát, és a szervezet különböző tünetek formájában jelez. Az állandó nyugtalanság alvászavart okoz. A stressz és az alvászavar együtt a hormonháztartás felborulásához is vezethet.

Immunvédelem a természet erejével

Az Immunarom illóolaj-keverék 100% tiszta és természetes, bevizsgált kemotípusú illóolajokból készült, diffúzorba párologtatáshoz vagy szaunázáshoz ajánljuk.

Az erdeifenyő, a madagaszkári kámforfa és a niaouli a legerőteljesebb vírusölő, nyákoldó és immunerősítő illóolajok közé tartoznak. Mellettük megtalálható a keverékben a sárgafenyő, amely erőteljes fizikai és pszichés görcsoldó hatású, tüdőt tisztító és a tüdőt energiáit gyógyító olaj. Összetevői közül a populáris aromaterápia legnépszerűbb illóolaja, a teafa is megtalálható, mely baktérium- és gombaölő, általános fertőtlenítő hatású.

Ha szeretnéd az egészséged megőrizni, válaszd a természet patikáját!

Tudj meg róla többet!

Promóció

Alváshiány

A túl kevés alvás önmagában is kockázati tényező. Vizsgálatok igazolják, hogy a szükségesnél kevesebbet alvók szervezetében a vírusok és a daganatos betegségek leküzdéséhez nélkülözhetetlen fehérvérsejtek működése csökken. Alváshiány esetén megemelkedik a stresszhormon, vagyis kortizol szintje, amely az immunrendszerben gyulladásos választ provokál. Tartós fennállása már a saját szövetek károsodását is okozhatja.

Egyéb hiányállapotok is ártanak

Társas kapcsolatok hiánya

A Carnegie Mellon University kutatói megállapították, hogy a magányos tanulók körében az influenza elleni védőoltás által generált antitestválasz alacsonyabb azokkal szemben, akik nagyobb baráti társasággal rendelkeztek. Az érzelmek elfojtása ellen szükségesek a kapcsolatok. A bennrekedt düh, harag és szomorúság az immunrendszer mellett a szív- és érrendszer, illetve a hormonháztartás működését is negatív irányba befolyásolja.

Vitamin- és ásványianyag-hiány

Az immunrendszer megfelelő működéséhez fontos az A-, C-, B6-, D- és E-vitamin és a folsav, amelyek pótlásáról gondoskodni kell. Az ásványi anyagok közül a fertőzések elleni védekezés hatékonyságát a szelén, a réz, a cink és a vas segítségével lehet növelni. Ha a szükséges mennyiséget az étrend nem tartalmazza, azt orvossal egyeztetve külső forrásból, táplálékkiegészítők segítségével kell biztosítani.

Mit tehetsz az immunrendszeredért?

Mértékletes alkoholfogyasztás mellett ügyelj az étrendedre is. A megfelelően összeállított étrend segít megszabadulni a rád rakódott súlyfeleslegtől is. Kerüld a drasztikus fogyókúrákat, amelyek legyengítik az immunrendszert, és a fogyás legyen lassú, fokozatos folyamat.

Igyekezz csökkenteni a stresszt. Próbáld ki a jógát, a meditációt és a légzéstechnika elsajátítását. Találj egyéb stresszlevezető tevékenységet. Ez lehet például sport, séta, olvasás. Ne feledkezz meg a pihentető alvásról se, a mennyisége hét óránál ne legyen kevesebb. Ne hanyagold el a társas kapcsolataidat: a közös programok, beszélgetések segítenek a stressz leküzdésében is.

Ezt is szeretjük