Hány órakor szoktál felkelni? Ennyi súlyfeleslegre számíthatsz évente
Az alvási szokásaiddal is tehetsz azért, hogy formában tartsd magad.

nagykep?cikkid=162651&kep=ebredes-lead
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Egy ausztrál kutatás szerint összefüggés van az alvási, illetve kelési szokások és a testsúly között, amiről a Sleep című szakfolyóiratban jelent meg cikk. A tanulmány arra kíván rámutatni, hogy minél korábban fekszik és ébred valaki, annál könnyebben megőrzi az alakját.

Korán feküdj, korán kelj!

A tanulmány konkrét fiatal célcsoportokat vizsgált, és statisztikailag kimutatta, hogy akik nagyon sokáig ébren maradtak, kétszer nagyobb valószínűséggel küzdöttek súlyproblémákkal a későbbiekben.

Az éjjeli baglyok és a tyúkokkal hálók testsúly-kalkulációi nem függtek attól, hogy hány órát aludtak, tehát az alvási órák száma nem befolyásolja különösebben a testtömeget. A különféle alvás-ébrenlét mintákat elemezve több olyan eredmény is született, ami megmagyarázható az éjszakai ébrenlét káros szokásaival.

Az éjszakázók fizikailag kevésbé aktívak, mint a korán fekvők. Ennek a csoportnak a tagjai nagyjából 50 perccel többet töltöttek a televízió előtt, ami érthetően rossz hatással van a testtömegindexre.

A későn fekvés élettani hatásai

Egészségügyi szempontból érthető az is, hogy akinek az ébrenléte belenyúlik az éjszakába, az pont a legregenerálóbb éjszakai fázist veszíti el, ami frissé és kiegyensúlyozottá tenné. A kialvatlanság és állandó kimerültség rizikófaktor az étkezési szokásoknál is. Az alváshiányos ember sokszor kompenzál evéssel.

Van jobb ötletünk a vaspótlásra!

Próbáld ki a Bioextra Ferrovit szerves vas tartalmú étrend-kiegészítőt ásványi anyagokkal, vitaminokkal! A Bioextra Ferrovit támogatja a szervezetünkben található vas pótlását, mert a termék szerves vasat tartalmazó komplex vaskészítmény, amely hozzájárul az immunrendszer normál működéséhez és a normál vörösvérsejt- és hemoglobin-képződéshez.

Advertisement

Promóció

Az elegendő és hatékony időintervallumba szorított alvásidőnek szerepe van az optimális testsúly megtartásában is. Van két hormon - a leptin és a herlin -, melyek szintje összefüggésben van az alvási idővel, koncentrációjuk változása pedig az étvágyat növeli. A szervezetben termelődik a leptin nevű hormon, amelyet a dietetikusok zsírégetőnek is szoktak nevezni.

Ez a hormon a legoptimálisabb alvási szakaszban, a harmadik és negyedik REM-fázisban fejti ki a hatását eredményesen. Ezen kívül az is jót tesz a termelődésének, ha valaki rendszeresen ugyanakkor alszik el és ébred fel.

Furcsa jelenségek alvás közben

Nem is gondolnád, mennyi különös dolog történik veled, miközben alszol. Előfordultak már nálad is ezek a furcsaságok?

Azt túlzás lenne állítani, hogy a jó alvás fogyaszt. Ám az mindenképpen igaz, hogy a testtömegindex függ az alvás minőségétől. Maga a minőségi alvás hatással van a hormonális egyensúlyra és a stressz kialakulására is.

Tehát minél többet alszol az élettani hatásoknak megfelelő szakaszban - ami éjszaka 11 órától hajnal 3 óráig tart -, annál többet segítesz az anyagcsere- és fogyási folyamatoknak a szervezetedben.

Ezt is szeretjük