Segítik a vércukorszint szabályozását, védik a keringési rendszert: 6 élelmiszer, amit fogyassz gyakrabban
Egyes élelmiszerek segítenek stabilan tartani a vércukorszintet, így azok cukorbetegeknek is javasoltak.

egeszseges-etel-eszik-zabkasa
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A hirtelen vércukorszint-kilengések elkerülésében az étrend tudatos alakítása is nélkülözhetetlen. Az élelmi rostban, fehérjében, egészséges zsírsavakban gazdag fogások segítenek ebben, ezért kimondottan javasoltak inzulinrezisztenciával élők számára is.

Míg a gyorsan felszívódó szénhidrátok, a finomított cukorban gazdag ételek gyors, drasztikus inzulinválaszra késztetik a testet, így fogyasztásuk hosszú távon növeli a cukorbetegség rizikóját, bőven akadnak olyan fogások is, amelyek stabilan tartják a vércukorszintet, tartósan eltelítenek, hozzájárulnak a vitaminok, ásványi anyagok pótlásához, és még a keringési rendszert is védik. Érdemes belőlük minél többet fogyasztani.

Zab

A zab kiváló béta-glükán forrás, az összetett szénhidrátok hozzájárulnak a hosszan tartó teltségérzethez, lassabban emelik a vércukorszintet és az emésztést is segítik. A gabonaféle tartalmaz továbbá vasat, magnéziumot, kalciumot, B-vitaminokat, így az idegrendszer, valamint a szív egészségének megőrzésében is segíthet. Akár egy finom házi zabkása is kiváló fogás lehet belőle, bár a reggel jelentősebb inzulinérzékenység miatt cukorbetegeknek a nap kezdetén inkább vízzel vagy növényi itallal javasolt megfőzni a tej helyett.

Babfélék

A hüvelyesek remek forrásai az élelmi rostoknak, melyek az emésztésre és a vércukorszintre is jótékony hatással vannak. Tartalmaznak továbbá szívvédő hatású káliumot és magnéziumot. A vegetáriánus diéta fontos elemei, hiszen fontos növényifehérje-források. A kutatások szerint a bennük levő butirát még a vastagbélrák kockázatát is csökkentheti. A különböző babok mellett a lencse, a csicseriborsó is kimondottan javasolt, kialakult cukorbetegséggel a diéta által megengedett mennyiségben.

Lenmag

A magvak, így a lenmag fehérjében, rostban és omega-3 zsírsavban is gazdag, így a szívbarát diéta áldásos hatással bíró élelmiszere lehet, de a gyulladások csökkentésében és a nagy vércukorszint-ingadozás elkerülésében is segíthet. A változókori panaszok mérséklésére is javasolják fitoösztogén-tartalma miatt. Péksüteményekbe, kenyerekbe sütve, vagy salátába, joghurtba keverve is fogyasztható.

A cikk az ajánló után folytatódik

Diófélék

A csonthéjas magvak a bennük lévő omega-3 zsírsavnak, magnéziumnak, kalciumnak, mangánnak, káliumnak, szelénnek köszönhetően a keringési rendszer támogatói, fehérje- és rosttartalmuk miatt a cukorbetegeknek, inzulinrezisztenciával élőknek is javasolt fogyasztásuk. Nem kellenek az egzotikus, távolról importált magvak, a hazai dió, de a mandula, a török mogyoró is tökéletes alternatíva.

Halak

A halakban is nagy mennyiségben megtalálható a szív egészségéhez szükséges omega-3 zsírsav, de fehérjét és D-vitamint is tartalmaznak. Rendszeres fogyasztásuk a kutatások szerint mérsékli a szívroham és szívbetegségek kockázatát, valamint szabályozza a vércukorszintet is. Az olajosnak mondott halak, így a lazac, a szardínia, a hering vagy a makréla kimondottan javasolt.

Savanyú káposzta

Az erjesztett ételek, így a savanyú káposzta köztudottan ideális a téli immunerősítéshez, probiotikumtartalma jelentős, de C-vitaminban is kiemelkedően gazdag. A fermentált élelmiszereket a tanulmányok összefüggésbe hozták a vércukorszint stabilizálásával, az inzulinérzékenység javulásával is.

Ezek is befolyásolják a vércukorszintet

A vércukorszintre nem csak a táplálkozás van hatással, jobb tisztában lenni ezekkel a tényezőkkel is.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük